וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הקצינים הדרוזים מתרחבת: עוד קצין קרבי הצהיר כי יפסיק את שירותו

בפוסט בפייסבוק כתב שאדי זידאן, המשרת כסגן מפקד פלוגה, שלראשונה סירב להצדיע לדגל המדינה ולשיר את ההמנון - במחאה על חוק הלאום ויפרוש מצה"ל. "אני אזרח כמו כולם ונותן את כולי למדינה, בסוף אני אזרח סוג ב'?". אתמול קרא קצין דרוזי אחר להפסיק את גיוס החובה לצה"ל

עריכת וידאו:ניר חן

קצין דרוזי נוסף מתעתד לפרוש מצה"ל כחלק מהמחאה נגד חוק הלאום. מדובר בשאדי זידאן, בן 23, שמשרת כסגן מפקד פלוגה בגדוד לוחם. בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו אמש (שני) הודה כי לראשונה, סירב פקודה. "היום סירבתי בפעם הראשונה בשירות שלי להצדיע לדגל, סירבתי לשיר את ההמנון הלאומי", כתב.

"עד היום נתתי למדינה את הנשמה שלי, סיכנתי את החיים שלי, לא ראיתי בית ומה לא. עד היום עמדתי מול דגל המדינה בגאווה והצדעתי לו. עד היום שרתי את התקווה כי הייתי בטוח שזאת המדינה שלי ואני שווה לכולם", הוסיף. "אני לא בנאדם של פוליטיקה ולא בנאדם שאכפת לו מזה. אני אזרח כמו כולם ונותן את כל כולי למדינה וגם מעבר, בסוף אני אזרח סוג ב'? אז לא תודה, אני לא מוכן להיות חלק מזה, וכן גם אני מצטרף למאבק הזה, וכן החלטתי להפסיק לשרת את המדינה הזאת". את דבריו חתם זידאן במילים: "תודה לך מדינת ישראל!".

לקריאה נוספת:
"אין שותף טוב ליהודים מהעם הדרוזי": הברית ההיסטורית שמאיימת להיקרע
"מתייצבים לצד אחינו לנשק": מפקדי צה"ל מצטרפים למחאת הדרוזים

שאדי זידאן, קצין דרוזי שהתבטא נגד חוק הלאום. צילום מתוך פייסבוק, מערכת וואלה!
"החלטתי להפסיק לשרת את מדינת ישראל". זידאן/מערכת וואלה!, צילום מתוך פייסבוק
הפגנת הדרוזים למען בני משפחותיהם בסוריה , כפר ירכא, 14 ביוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
קריאות לביטול החוק. הפגנה של בני העדה הדרוזית, ב-2015/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

בעדה הדרוזית נשמעים בימים האחרונים קולות הקוראים לבטל את חובת הגיוס לצה"ל, חוק שנחקק בשנות ה-50 לבקשת ראשי העדה ומאז מתגייסים על פיו צעירים דרוזים לצבא, כמו צעירים יהודים בני גילם. צעיר דרוזי נוסף, סרן עמיר ג'מאל, קרא אף הוא אתמול להפסיק את גיוס החובה לבני העדה במחאה על חוק הלאום.

בפוסט שכתב בפייסבוק פנה ג'מאל לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי לא ימשיך "לשרת מדינה שהממשלה בה מקבלת ולא מחזירה". סגן ראש המועצה המקומית ירכא באדי אבו ריש אמר לוואלה! NEWS כי "אם יישאר חוק הלאום, שיבטלו את גיוס החובה - זה לא הולך ביחד".

דובר צה"ל מסר בתגובה לפוסט של ג'מאל כי "הבעת עמדה בעלת אמירה פוליטית אינה מאושרת לפי פקודת הצבא והקצין זומן לשיחה עם מפקדו. חיילים וקצינים, בני המיעוטים, בסדיר בקבע ובמילואים, היו ויהיו חלק מרכזי מצה"ל, בשדה הקרב ובשגרה. תרומתם לאורך השנים, ראויה לכל שבח ונכרתה בברית דמים. צה"ל הוא צבא עם ממלכתי ואחדות שורות הצבא מודגשת בכל סוגי הפעילויות ללא הבדל דת ומין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נכבדי העדה הדרוזית בלשכתו ב-27 ביולי 2018. קובי גדעון, לע"מ, אתר רשמי
ראשי העדה הדרוזית בפגישה עם נתניהו, ביום שישי/אתר רשמי, קובי גדעון, לע"מ

בתוך כך, מפלגת מרצ עתרה הבוקר (שלישי) לבג"ץ נגד חוק הלאום. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד ערן לב, טוענת מרצ כי החוק אינו חוקתי, סותר את עיקרון השוויון שהוא עיקרון יסוד של השיטה הדמוקרטית. "אין תקדים בעולם לעיגון חוקתי של אפליה על רקע גזע, דת או לאום".

עוד נטען בעתירה כי חוק הלאום סותר את חוק יסוד כבוד האדם וחרותו ממנו נגזר עקרון השוויון, כפי שנקבע בעשרות פסקי דין. "לא ניתן להחליף את עקרונות היסוד של ישראל משוויון לגזענות בשביל קומבינה פוליטית", אומרת יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully