וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה: התיק נגד ראש עיריית רמת גן נסגר מחוסר ראיות

שי ניצן הודיע על סגירת התיק נגד זינגר שנחשד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בעקבות השימוע והמלצת הפרקליטות. זינגר: "הגיע לקיצו מסע הכפשות ושקרים מגורמים בעלי אינטרס שניסו להשתלט על רמת גן". על טענותיו שחקירת המשטרה מוטה נמסר מהפרקליטות כי "אין לכך בסיס"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניב פוקס

(בווידאו: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את זינגר, 2016)

פרקליט המדינה שי ניצן הורה היום (ראשון) על סגירת התיק נגד ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר שנחשד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים מחוסר ראיות. ניצן החליט על סגירת התיק בעקבות השימוע והמלצת פרקליטות מחוז תל אביב לגנוז התיק, וכך גורמים בכירים נוספים בפרקליטות, לרבות המשנה לפרקליט המדינה שלמה (מומי) למברג.

ישראל זינגר אמר כי "אני שמח ונרגש שלאחר ארבע שנים של עינוי דין, ולאחר בחינה מעמיקה, החליטה פרקליטות המדינה לסגור את התיק נגדי. כעת יודעים כולם את מה שידעתי וטענתי לאורך כל השנים: פעלתי ביושר, בשקיפות ובניקיון כפיים לטובת תושבי רמת גן ולטובתם בלבד". עוד הוסיף זינגר כי "הגיע לקיצו מסע הכפשות ושקרים מגורמים בעלי אינטרס שניסו להשתלט על העיר רמת גן. הם ניסו לשנות את החלטת הבוחר ונכשלו". לדבריו, "אמשיך לעשות את הטוב ביותר למען העיר רמת גן לעוד 5 שנים נוספות!"

עוד בוואלה! NEWS:
"מנסה להתנחם בכך שלא סבלת": אילון שמת בתאונה מובא למנוחות
אחיו של החשוד בהצתת המלון: "הוא לא ידע שיש אנשים שייפגעו"
אבו מאזן ותמימי נפגשו: "מודל למאבק הפלסטיני לעצמאות"

ישראל זינגר, ראש עיריית רמת גן, זירת שריפה בבניין מגורים ברחוב ביאליק 164, רמת גן. 13 ביוני 2016. ניב אהרונסון
"כעת יודעים כולם שפעלתי ביושר", ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר, 2016/ניב אהרונסון

העבירות שיוחסו לזינגר נוגעות להתמודדותו במערכת הבחירות לעיריית רמת גן בשנת 2013, אז לכאורה פנה לגורמים שונים והבטיח כי יקדם את מינויים למשרות שונות בעירייה, תמורת פעילותם לקדם את בחירתו. עוד נחשד כי סמוך ליוני 2013 פנה זינגר לעורך דין אריאל למפל, העוסק בייעוץ פוליטי, וביקש ממנו להצטרף למערכת הבחירות כיועץ ללא שכר. על פי החשד, זינגר הבטיח ללמפל כי אם ייבחר יפעל למינויו לתפקיד יועץ לראש העיר בשכר. למפל נענה לבקשה ושימש כיועץ פוליטי לזינגר במערכת הבחירות, ללא שכר.

על פי הפרקליטות, עלה קושי להוכיח כי זינגר כבר היה מועמד לתפקיד הציבורי לפי החוק והפסיקה בזמן שהבטיח לגורמים כי יקדם אותם. החוק קובע כי גם מועמד לתפקיד יכול לקבל שוחד, אף שהוא עדיין איננו עובד ציבור, אך קיים קושי על ההוכחה. "בנסיבות אלה הגיעה הפרקליטות למסקנה כי יקשה להוכיח במידה הנדרשת בפלילים כי הפעילים עבדו בהתנדבות עבור זינגר בעקבות ההבטחות שקיבלו, ולא ממניעים ענייניים", נמסר בהודעת הפרקליטות.

אחרי כשנה של חקירה: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש העיר זינגר. דוד קורן
זינגר בדיון בעיניינו, 2016/דוד קורן

הפרקליטות מסרה בנוגע לחשדות בעניין ההתערבות במכרזים לתפקידים בעיריית רמת גן לטובת מקורביו האישיים כי "הרי שלמרות שהעובדות שעלו מן הראיות אכן הצביעו על כך כי זינגר פעל לטובת קליטה בעבודה של כמה ממקורביו, לא ניתן היה להוכיח במידה הנדרשת עד כמה מעורבות זו אכן השפיעה על החלטות ועדת המכרזים".

עוד הוסיפו בפרקליטות כי "מחומר הראיות עולה כי התנהלותו של זינגר הייתה בעייתית במישורים שונים - קבלת טובת הנאה בדמות עבודת פעילים עבורו ללא שכר, בעקבות מתן הבטחות להענקת משרות בעירייה לאותם פעילים לאחר הבחירות, והתערבות במכרזים לטובת מקורביו האישיים". אך טענו כי "למרות האמור, הרי שנוכח מכלול הקשיים הראייתיים והמשפטיים, שחלקם פורטו בתמצית לעיל, הוחלט לסגור את התיק נגד זינגר בעילה של חוסר ראיות מספיקות".

בתגובה להאשמות זינגר כי החקירה נעשה עקב בקשת "גורמים בעלי אינטרס" נמסר כי "טענותיו של זינגר בדבר היות חקירת המשטרה מוטה ולטענה כאילו החקירה נערכה בתיאום עם יריבו הפוליטי של זינגר, לא נמצא בסיס".

עורכי דינו של זינגר: מאחלים לו הצלחה בבחירות הקרובות"

עורכי הדין ינון סרטל, ציון סהראי וניר לזר ממשרד סרטל, סהראי, לזר המייצגים את זינגר, מסרו כי "לאחר שימוע ארוך וממצה החליט פרקליט המדינה על יסוד המלצת פרקליטת המחוז והמשנה לפרקליט המדינה לקבל את כל טענותינו העובדתיות והמשפטיות ולסגור את התיק כנגד ראש העיר. אנו מברכים על החלטה זו ומאחלים למר זינגר הצלחה בבחירות הקרובות".

  • עוד באותו נושא:
  • רמת גן
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully