וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של החשוד בהצתת המלון: "הוא לא ידע שיש אנשים שייפגעו"

אחיו של מוחמד ג'אברי, שפוטר מעבודתו במלונית בירושלים, סיפר כי "היה ויכוח ואי הבנה" שהובילו לעימות בינו לבין מנהלת העסק. על מעצרו של אחיו בחשד להצתה שמע בבוקר למחרת: "באו לבית ועשו חיפושים. אני מאחל למשפחה החלמה מהירה"

שני חשודים נעצרו בחשד להצתת מלונית בעיר בה נפגעו קשה בני משפחה ששהו במקום/צילום: רוני כנפו וצלמי וואלה!NEWS עריכה: איתי עמרם

מג'ד ג'אברי, אחיו של מוחמד, החשוד בהצתת המלונית בירושלים ביום חמישי, סיפר היום (ראשון) כי אחיו שהה בליל האירוע בבית חברו במרכז העיר. "רק בבוקר שלמחרת שמעתי שהוא נעצר", אמר. "המשטרה, יחידת הבילוש, באו לבית ועשו חיפושים. לקחו את הטלפון והבגדים. ושאלתי מה קרה ואז אמרו לי שאח שלי חשוד בהצתת בניין דירות".

האירוע התרחש בשעות הלילה, אז עלה באש מלון הדירות ברחוב הנביאים. זוג הורים ושני ילדיהם - נערה בת 14 וילד בן תשע - נפגעו באורח קשה. מצבו של אב המשפחה ממשיך להיות קשה מאוד בעקבות שאיפת עשן, והוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא תל השומר.

חקירת גורמי הכבאות העלתה חשד כי השריפה החלה בשל הצתה. ככל שהתקדמה החקירה, עלה החשד שמאחורי המעשה עומד מוחמד ג'אברי, שפוטר מעבודתו במקום.

מוחמד ג'עברי, חשוד בהצתת בית מלון שבו עבד בירושלים, בדיון בבית משפט השלום בעיר, 27 ביולי 2018. ניב אהרונסון
ג'אברי בבית משפט השלום בירושלים, היום/ניב אהרונסון

"היה ויכוח ואי הבנה", הבהיר אחיו מג'ד. "בשלב מסוים פיטרו אותו בגלל שקילל את המנהלת. דיברתי עם המנהלת וסגרתי איתה שהוא חוזר לעבודה. היא אמרה לי שתוך חודש זה יקרה. כמה ימים לפני האירוע הבנתי שהוא בקשר איתה. חשבתי שהכל טוב ומסודר".

"אני מאחל למשפחה החלמה מהירה", אמר. "אם זה אכן היה מוחמד אני לא חושב שהוא ידע שיש אנשים שיכולים להיפגע, כי בית המלון היה לדעתי השיפוצים. אין לי מושג. בכל מקרה, אין מצב שזה לאומני, אנחנו לא מתעסקים במשפחה עם דברים כאלה".

עוד בוואלה! NEWS:
בן דודו של הנרצח בפיגוע באדם: "אם לא יותם - היו עוד נפגעים"
אבו מאזן ותמימי נפגשו: "מודל למאבק הפלסטיני לעצמאות"
כוכב הקריקט והפלייבוי שהתקרב לאסלאם וינהיג את המעצמה הגרעינית

עוד באותו נושא

"לקחתי את התפילין - ונמלטתי": עדות מתוך האש במלון בירושלים

לכתבה המלאה
בניין מלון שנשרף בירושלים ב-27 ביולי 2018. נועם מושקוביץ
המלונית שהוצתה בירושלים/נועם מושקוביץ
בניין מלון שנשרף בירושלים ב-27 ביולי 2018. נועם מושקוביץ
זירת השריפה במלונית בירושלים/נועם מושקוביץ

האח התייחס גם לחשדות הצתות קודמות שיוחסו למוחמד. "הוא הצית רכב של משטרה", אמר. "היה ויכוח עם שוטר". הוא הוסיף כי מוחמד הצית בעבר רכבים גם בתל אביב וריצה עונש מאסר.

במהלך היום עצרה המשטרה חשוד נוסף בקשירת קשר לביצוע פשע. החשוד, יוסף קומבוז, בן 21 מהעיר העתיקה, חשוד בקשירת קשר וניסיון רצח. הוא הובא לחקירה במשטרה ובמהלך דיון בפני בית המשפט ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בעשרה ימים. אולם השופט החליט כי מעצרו יוארך בארבעה ימים עד ליום רביעי.

לדברי סנגורו של קומבוז, עורך הדין נאיל זחאלקה, היה לחשוד המרכזי, מוחמד ג'עברי, סכסוך כספי עם בעלי מלון הדירות. נציג המשטרה הסביר בדיון כי החשד לניסיון רצח עלה אחרי חקירתו "הבנו שיש פה תכנון מסודר שבו מעורבים נוספים. ולכן ייחקר על ניסיון רצח". נציג המשטרה הדגיש במהלך הדיון כי עדיין נבדק החשד למניע לאומי וכן יש אינדיקציה שהמעשה בוצע על ידי יותר מאדם אחד.

בתגובה, סנגורו של החשוד ציין כי לפי גרסת לקוחו יש שני אנשים נוספים שיש לזמן ולגבות מהם עדויות, אך נציג המשטרה לא השיב אם נחקרו. כמו כן, אומר סנגורו כי החשוד טוען שהוכה ברכב בדרך לחקירה וביקש להעביר את הפרטים למח"ש.

בתוך כך, לבעלי מלון הדירות נערך היום שימוע בכבאות מחוז ירושלים והוצא צו סגירה חלקי לבניין. נקבע כי אם בתוך שבועיים לא יתוקנו הליקויים בבניין - יוצא צו סגירה מוחלט לכולו. בתגובה לצו הסגירה, אמר עו"ד גיא הרשקוביץ המייצג את בעלי מלון הדירות כי "אנחנו נכונים לפעול ולהעמיד את הרף הבטיחותי הכי גבוה שיכול להיות, אף על פי שלשיטתנו הרף הבטיחותי גם לפני מה שקרה עמד בהוראות החוק".

(עדכון ראשון: 16:00)

שריפה ברחוב הנביאים בירושלים, 27 ביולי 2018. מד"א
זירת השריפה, לפני יומיים/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully