וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לקחתי את התפילין - ונמלטתי": עדות מתוך האש במלון בירושלים

שיפור במצבה של אילנית עוז, שנפצעה קשה עם בעלה ושני ילדיה בשריפה במלון. הבעל רונן והילדים מאיה וינאי עדיין במצב קשה. ג'ואל, נער ששהה במלון בזמן השריפה: "רציתי לכבות את האש, אבל הבנתי שאין לי זמן"

צילום: ניב אהרונסון וקים צילום, עריכה: ניב מעוז

משתפר מצבה של האם אילנית עוז, שנפגעה בשריפה במלון בירושלים עם בני משפחתה, כך נמסר הערב (שבת) מבית החולים שערי צדק בירושלים, שם היא מאושפזת. "אילנית עדיין בטיפול נמרץ והיא מונשמת, אך מתקשרת חלקית, מגיבה ואף כותבת", נמסר. בשריפה נפגעו קשה אילנית, בעלה רונן ושני ילדיהם, מאיה בת ה-14 וינאי בן התשע. הילדים עודם מונשמים ומורדמים, והאב הועבר ליחידת הכוויות בבית החולים תל השומר.

השריפה פרצה בלילה שבין חמישי לשישי במלון דירות ברחוב הנביאים בירושלים. חקירת גורמי הכבאות העלתה חשד כי השריפה החלה בשל הצתה וייתכן שנגרמה בידי עובד שפוטר ממלון הדירות והצית מבואה במקום. מעצרו של החשוד, מוחמד ג'עברי תושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו, הוארך בבית משפט השלום בעיר בשישה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
הורים ושני ילדיהם נפגעו קשה בשריפה בי-ם; חשד: עובד שפוטר הצית
נתניהו תומך בשר אלקין לראשות עיריית ירושלים: "פעל רבות למען בירתנו"
הווטסאפ שאחרי התאונה הקטלנית: "תענו, דחוף, מי שער - אילון מת"

בניין מלון שנשרף בירושלים ב-27 ביולי 2018. נועם מושקוביץ
המלון שנשרף בירושלים/נועם מושקוביץ

ג'ואל, נער בן 16 מהולנד שהיה במלון שהוצת ונמלט יחד עם אמו ואחותו, סיפר כי "ישבתי בבניין, ודיברתי עם חברים בהולנד. ואז באחת וחצי סיימתי את השיחה והלכתי לחדר לישון. במסדרון ראיתי גבר גדול מאוד. חשבתי שהוא ישדוד אותי, אבל לא קרה כלום והלכתי לחדר לישון", סיפר על הרגע בו ראה את החשוד בהצתה.

לאחר מכן שמע ג'ואל רעש, פתח את הדלת - וראה במסדרון "אש גדולה. אמרתי לאמא שלי ולאחותי לצאת, והן טיפסו מהחלון. היינו בקומת קרקע. ניסיתי למצוא משהו לכבות איתו את האש, אבל הבנתי שאין לי זמן. לקחתי את התפילין ויצאתי החוצה".

לדבריו, למקום הגיעו כוחות גדולים של משטרה, כבאות ומגן דוד אדום. "לקחו אותי לתחנת המשטרה, ותיארתי את הגבר שראיתי. הוא היה שרירי וגבוה. הראו לי תמונה שלו וזיהיתי אותו. לא ידעתי שיש אנשים איתנו באותה הקומה", הוא אמר כשנשאל על המשפחה שנפצעה.

עוד באותו נושא

הורים ושני ילדיהם נפגעו קשה בשריפה בי-ם; חשד: עובד שפוטר הצית

לכתבה המלאה
ג'ואל, עד הראייה משריפת המלונית ונמלט עם אמא שלו ואחותו. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
ג'ואל, שנמלט מהשריפה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

עובד במלון העיד הערב כי ג'עברי איים על בעלת המלון אחרי פיטוריו. לדבריו, אורח ששהה במלון ראה את ג'עברי מסתובב באזור המלון. "הוא פוטר לפני כשלושה שבועות ורצה לחזור לעבודה", סיפר העובד שאמר כי "הוא רצה לנקום".

"לא הייתי בזמן השריפה במלון", שחזר העובד, "אבל בסביבות שתיים קראו לי להגיע. אמרו לי שיש שריפה. היו המון אנשים בחוץ, וראיתי שהכול שרוף, כל קומת הקרקע שרופה". לדבריו, אחד השוטרים סיפר לו כי שפכו בנזין במלון.

לג'עברי הרשעות קודמות, ובהן שלוש הרשעות הצתה, ובמשטרה מייחסים לו עבירות של הצתה וקשירת קשר עם אדם נוסף. השופט מרדכי כדורי ציין בהארכת המעצר כי "קיים חשד סביר שהמשיב מעורב במיוחס לו. עברו הכולל לא פחות משש הרשעות קודמות, בהן הרשעות בשלוש עבירות הצתה קודמות המעצימות במידה ניכרת את מידת המסוכנות". בהתייחסות לחשד כי מדובר בהצתה על רקע לאומני, אמר כי לא הונחה תשתית המצביעה על כך.

המלונית פעלה ללא אישור כיבוי אש

בכבאות והצלה מחוז ירושלים ציינו כי המלונית פעלה ללא אישור, וכי הוצא זימון לבעלי המקום לשימוע לפני סגירה. מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים טפסר משה סויסה אמר כי "עוד בשלבי כיבוי השריפה כשהגעתי למקום חשדתי כי המקום פועל ללא אישורים והיתרים, וכתוצאה מכך, אמצעי בטיחות רבים להגנה מאש, חום ועשן וכן פתחי מילוט היו חסרים או לא קיימים".

עו"ד טליה גרידיש, המייצגת את בעלת המקום, אומרת כי מדובר "בבית דירות, עם כל האישורים הנדרשים. זו השכרת דירות, לאנשים שרוצים להשכיר דירה. ממש לא מלון. ובהתאם הוצאו כל האישורים הרלוונטיים". בנוגע לאיומים, אמרה כי היא מנועה לדבר, אך זומנה למשטרה. עו"ד עאטף פרחאת, המייצג את ג'עברי אמר כי הוא "לא מכיר דבר על איומים".

מוחמד ג'עברי, חשוד בהצתת בית מלון שבו עבד בירושלים, בדיון בבית משפט השלום בעיר, 27 ביולי 2018. ניב אהרונסון
ג'עברי, החשוד בהצתה, בבית המשפט/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully