וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב הקריקט והפלייבוי שהתקרב לאסלאם וינהיג את המעצמה הגרעינית

29.7.2018 / 15:19

אימראן חאן הוביל את פקיסטן לזכייה באליפות העולם וחגג במועדונים של לונדון, עד שחזר בתשובה והחל להיאבק באליטה הפוליטית. הוא מבטיח להילחם בשחיתות, אך יריביו טוענים כי הצבא, שלא מפסיק לבחודש במדינה, הוא זה שהכתיר את מי שאיים להפיל בעבר מל"טים אמריקנים

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

אחרי קמפיין של אלימות וטענות לזיופים, כוכב הקריקט לשעבר אימראן חאן בדרך להיות ראש הממשלה הבא של המעצמה הגרעינית, המצויה בצומת דרכים כלכלי ופוליטי. אגדת הקריקט בן ה-65, שכיכב בשנות ה-70 וה-80 ואף הוביל את פקיסטן לזכיה בגביע העולם ב-1992, הבטיח למגר את השחיתות, לבסס מדינת רווחה אסלאמית ולהפסיק את התלות הכלכלית של המדינה בהלוואות זרות.

ואולם, הוא עדיין זקוק לגבה של בעלת הברית הקרובה סין, המקימה בארצו שורת פרויקטים כלכליים מרכזיים כחלק מ"דרך המשי" המודרנית שהיא מייסדת.

לפני שהפך למוסלמי הדוק, חאן היה ידוע במעשי ההוללות שלו ונהנה מחיי הלילה של לונדון. הוא התחתן עם המפיקה והעיתונאית הבריטית ג'מימה גולדסמית', אך הם התגרשו כעבור תשע שנים. מאז נישא חאן עוד פעמיים והפך מנער פלייבוי לפוליטיקאי משופשף שמושך את הדור הצעיר עם ניסיונו מהחיים במערב.

"השחיתות אוכלת את המדינה הזאת כמו סרטן", אמר בנאום הניצחון שלו. "הסיבה שהמערב נמצא הרבה יותר קדימה היא מאחר שיש שם חוק וסדר. המוסדות שלהם חזקים, מערכת המשפט שלהם חזקה".

אימראן חאן אחרי שהצביע בקלפי באסלאמאבאד, פקיסטן, 25 ביולי 2018. רויטרס
בין הודו לסין. חאן אחרי הבחירות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully