וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן ותמימי נפגשו: "אמשיך במאבק הפלסטיני"

הנערה שהורשעה בתקיפת חייל נפגשה עם יו"ר הרשות הפלסטינית כמה שעות לאחר ששוחררה מהכלא בישראל ואף זכתה לשיחת טלפון מנשיא טורקיה ארדואן שאמר: "מברך אותך על אומץ ליבך והחוזק שלך". אבו מאזן: "ההתנגדות העממית בדרכי שלום היא הנשק הטוב ביותר במאבק נגד הכיבוש"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הנערה הפלסטינית עהד תמימי, שהורשעה בתקיפת חייל ושוחררה מוקדם יותר מכלא שרון לאחר שמונה חודשי מאסר, נפגשה היום (ראשון) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בלשכתו ברמאללה ואף שוחחה בטלפון עם נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. היא הצהירה: "אוסיף ללכת בדרך הזו ואני מקווה שכולם ינהגו כך. העם הפלסטיני הוא זה שיבחר את השיטה בה ייאבק בכיבוש. לכובש אני אומרת 'תתנדף'".

אבו מאזן אמר בפגישתו עם תמימי כי "עהד היא המודל למאבק הפלסטיני לחופש ולעצמאות ולהקמת המדינה הפלסטינית העצמאית". הוא הוסיף כי ההתנגדות העממית בדרכי שלום היא הנשק הטוב ביותר להתעמת עם "היהירות של הכיבוש, כדי להמחיש את אכזריותו כלפי העולם".

לקריאה נוספת:
אחרי 8 חודשים: עהד תמימי שהורשעה בתקיפת חייל שוחררה מהכלא
נדחתה בקשת עהד תמימי לשחרור מוקדם: "בעלת אידיאולוגיה קיצונית"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן ועהד תמימי לאחר שחרורה מהכלא, 29 ביולי 2018. רויטרס
אבו מאזן ותמימי, היום/רויטרס

ארדואן בירך אותה בטלפון על "אומץ ליבה והחוזק שלה". מוקדם יותר תמימי ביקרה בקברו של יאסר ערפאת וציטטה פסוקים מהקוראן. היא הבטיחה כי תמשיך במאבקה. מוקדם יותר, כשהגיע לביתה בנבי סאלח שבדרום השומרון, אמרה תמימי כי היא "אוהבת את כל מי שעמד לצדה" ו"מודה לאמי שעזרה לי מאוד להחזיק מעמד, היא הייתה חזקה מאוד".

תמימי שוחררה לאחר שמונה חודשי מאסר. היא נעצרה בדצמבר אשתקד לאחר שתועדה סוטרת לקצין ובועטת בו בעימותים בנבי סאלח, כשלצדה אמה וצעירות נוספות. היא הורשעה במסגרת הסדר טיעון והודתה גם בשני אישומים נוספים של הפרעה לחייל והסתה. עורכת דינה של תמימי, גבי לסקי, אמרה הבוקר כי "עהד שהתה בכלא מסיבות פוליטיות, ולא בגלל עניינים משפטיים. מעצר קטינים שמתנגדים לכיבוש זה לא מה שיביא לביטחון בישראל".

עוד באותו נושא

שמונה חודשי מאסר לנערה עהד תמימי שתועדה מכה קצין צה"ל

לכתבה המלאה
הנערה הפלסטינית, עהד תמימי במהלך מסע"ת בנבי סאלח בגדה המערבית לאחר שחרורה מהכלא הישראלי. רויטרס
הבטיחה להמשיך להיאבק בכיבוש. תמימי/רויטרס

בנוסף אליה הורשעו גם אמה, נרימאן תמימי, ובת דודתה, נור תמימי. נרימאן תמימי הורשעה בעבירות של הסתה, הפרעה לחייל וסיוע לתקיפת חייל, והוטלו עליה שמונה חודשי מאסר וקנס בסך 6,000 שקל. נור תמימי הורשעה בעבירה של תקיפת חייל, והוטלו עליה מאסר בפועל החופף את תקופת מעצרה, מאסר מותנה וקנס בסך 2,000 שקל. האם נריאן שוחררה אף היא היום מהכלא.

פורום המשפחות השכולות הישראלי פלסטיני בירך את תמימי ואת אימה על שחרורן. "עהד ואימה ישבו בכלא שמונה חודשים, בשעה שמתנחלים שפצעו חיילים שוחררו ממעצר אחרי יום", אמרו. "חוסר הפרופורציונליות בענישה נועד לרפות את ידן מלפעול נגד המשך הכיבוש, אך תוצאתו היתה הפיכתן ובמיוחד הפיכתה של עהד לסמל חשוב של המאבק בכיבוש. אנו בטוחים שעהד תמצא את הדרך להמשיך ולפעול בדרכים לא אלימות להפצת המסר החשוב כל כך של הצורך להביא לסיום הכיבוש ולפיוס".

חגיגות ניצחון בגדה - חיבוקים, קריאות שמחה והנפת דגלים: עהד תמימי חזרה לנבי סאלח. רויטרס
חגיגות חזרתה של תמימי לבית בנבי סאלח, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully