וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת עהד תמימי לשחרור מוקדם: "בעלת אידיאולוגיה קיצונית"

ועדת השחרורים דחתה את בקשתה של הפלסטינית בת ה-16, שנידונה לשמונה חודשי מאסר בפועל בגין תקיפת חייל, הסתה והפרעה לחייל. הבקשה נדחתה עקב חוות דעת של שב"כ לפיה לתמימי פוטנציאל מסוכנות גבוה, וכן מפני שלא הביעה חרטה

עריכה: יאיר דניאל

ועדת השחרורים דחתה היום (רביעי) את הבקשה של הנערה הפלסטינית עהד תמימי לשחרור מוקדם. זאת, בין היתר בשל חוות דעת של שב"כ לפיה לתמימי פוטנציאל סיכון גבוה בהינתן הרעיונות שהשמיעה בעבר ולנוכח המצב הביטחוני.

"הדברים שהיא השמיעה בנושא מלמדים על האידיאולוגיה הקיצונית בה היא מחזיקה, ביחד עם המצב הבטחוני השורר בשטח, מלמדים על פוטנציאל מסוכנות שלה אם תשוחרר שחרור מוקדם", נמסר משב"כ. כמו כן, בקשתה נדחתה מאחר שלא הביעה חרטה. היא נידונה לשמונה חודשי מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי בגין תקיפת חייל, הסתה והפרעה לחייל.

עו"ד גבי לסקי, המייצגת תמימי, אמרה כי ההחלטה לא מפתיעה. במהלך הדיון הזכירה תמימי את העובדה שהפלסטיני שנהרג היום מאש צה"ל בנבי סלאח הוא בן דודה, והוסיפה: "אין צדק בכיבוש, אני אצא בראש מורם מבית הכלא".

עוד בנושא
שמונה חודשי מאסר לנערה עהד תמימי שתועדה מכה קצין צה"ל
בעקבות גזר דינה של עהד תמימי: בריטניה מגנה את ישראל

עהד תמימי מובאת לדיון הארכת מעצר בכלא עפר, 15 בינואר 2018. רויטרס
עהד תמימי בכלא עופר, בתחילת השנה/רויטרס

תמימי הורשעה בחודש מרץ במסגרת הסדר טיעון בעבירת תקיפה של קצין וחייל. הנערה הפלסטינית בת ה-16 שנעצרה בתחילת השנה בביתה לאחר שתועדה סוטרת ובועטת בקצין צה"ל בעימותים בנבי סאלח, הודתה בשני אישומים נוספים של הפרעה לחייל ובהסתה בבית המשפט הצבאי עופר.

בנוסף, הורשעו גם נרימאן תמימי, אמה של עהד, ונור תמימי, בת דודתה. נרימאן תמימי הורשעה בעבירות של הסתה, הפרעה לחייל וסיוע לתקיפת חייל, והוטלו עליה שמונה חודשי מאסר וקנס בסך 6,000 שקל. נור תמימי הורשעה בעבירה של תקיפת חייל, והוטלו עליה מאסר בפועל החופף את תקופת מעצרה, מאסר מותנה וקנס בסך 2,000 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • עהד תמימי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully