וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה חודשי מאסר לנערה עהד תמימי שתועדה מכה קצין צה"ל

הפלסטינית בת ה-16 שתועדה מכה קצין צה"ל, הודתה במסגרת הסדר טיעון בביצוע העברות. בנוסף, הורשעו גם אמה, שתישא עונש מאסר דומה, ובת דודתה. במהלך הדיון בבית המשפט סטרה ישראלית בפני פרקליט צבאי

עריכה: יאיר דניאל

עהד תמימי הורשעה היום (רביעי) במסגרת הסדר טיעון בעבירת תקיפה של קצין וחייל ותישא עונש מאסר של שמונה חודשים. הנערה הפלסטינית בת ה-16 שנעצרה לפני כחודשיים בביתה לאחר שתועדה סוטרת ובועטת בקצין צה"ל בעימותים בנבי סאלח, הודתה בשני אישומים נוספים של הפרעה לחייל ובהסתה בבית המשפט הצבאי עופר.

בנוסף, הורשעו היום גם נרימאן תמימי, אמה של עהד תמימי, ונור תמימי, בת דודתה. נרימאן תמימי הורשעה בעבירות של הסתה, הפרעה לחייל וסיוע לתקיפת חייל, והוטלו עליה שמונה חודשי מאסר וקנס בסך 6,000 שקל. נור תמימי הורשעה בעבירה של תקיפת חייל, והוטלו עליה מאסר בפועל החופף את תקופת מעצרה, מאסר מותנה וקנס בסך 2,000 שקל.

עוד בוואלה! NEWS:
המתח ב"בור" והכוננות בגולן: גבי אשכנזי חוזר לליל הפצצת הכור
כך הוביל "אבי פצצת הגרעין האסלאמית" את המוסד לדיר א-זור
צפון קוריאה: היוזמה לשיחות עם ארה"ב - מתוך "ביטחוננו העצמי"

עהד תמימי מובאת לדיון הארכת מעצר בכלא עפר, 15 בינואר 2018. רויטרס
נמחקו סעיפי האישום בטרור. תמימי/רויטרס

במהלך הדיון שנערך בעניינה של אמה של תמימי בבית המשפט במחנה עופר, אזרחית ישראלית שנכחה באולם הדיונים תקפה פרקליט צבאי וסטרה לו. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו את החשודה לחקירה. מדובר צה"ל נמסר כי "הערב נקטה אזרחית באלימות כלפי פרקליט צבאי בדרגת סגן-אלוף. הקצין לא הגיב לפרובוקציה. משטרת מחוז ש"י הוזמנה למקום ועצרה את האזרחית. צה"ל רואה בחומרה את האירוע ומייחס חשיבות לכך שימוצה עמה הדין".

פרקליטתה של תמימי, עו"ד גבי לסקי, רואה בעסקה הישג משמעותי במסגרתו נמחקו כל סעיפי האישום בטרור. לדבריה, "החלטת בית המשפט לקיים את הדיון במחשכים היא הוכחה לניסיון למנוע משפט צדק. העובדה שבמסגרת עסקת הטיעון נמחקו כל סעיפי האישום שאפשרו עד כה את מעצרה עד תום ההליכים, מהווה הוכחה לכך שמעצרה הלילי של תמימי ומשפטה היו מהלכים שנועדו לסגור חשבונות, ולא הייתה בהם כל הצדקה משפטית. משמעות הדבר היא כי את הקיץ הקרוב תעביר תמימי כאדם חופשי מחוץ לכתלי הכלא הצבאי".

כתב האישום נגד תמימי כולל חמישה אירועים נוספים שבהם תקפה הנערה אנשי כוחות ביטחון. בכתב האישום צוין כי באירועים אלה זרקה תמימי אבנים לעבר חיילים ושוטרים, איימה עליהם, הפריעה לכוחות למלא את תפקידם, השתתפה בהפרות סדר והסיתה אחרים להשתתף בהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תיעוד: נערות פלסטיניות מתגרות בחייל צה"ל צועקות עליו, סוטרות לו ובועטות ברגליו. עריכה: תום זואילי, מערכת וואלה! NEWS
התיעוד שבו נראית תמימי תוקפת את קצין צה"ל/מערכת וואלה! NEWS, עריכה: תום זואילי

בית המשפט הצבאי לערעורים דחה השבוע את בקשתה של עורכת דינה של תמימי לפתיחת דלתיים במהלך משפטה. הנשיא, אלוף-משנה נתנאל בנישו, ציין כי "קיים חשש משמעותי שאינטרסים כלליים שאין להם דבר וחצי עם טובת המערערת ישפיעו על ניהול המשפט. חשש זה גובר משמעותית עם הדיון יתנהל בדלתיים פתוחות".

לפני כחודשיים החליט בית המשפט הצבאי להאריך את מעצרה של תמימי עד תום ההליכים נגדה. לדברי השופט בדיון, "ההגנה ניסתה לשוות להתבטאויותיה של תמימי נופך של מחאה לגיטימית, אולם הללו הכילו גם קריאה לביצוע פיגועים. קריאות אלו אינן משתמעות לשתי פנים". עוד הוסיף השופט כי "גורמי הביטחון נהגו עם הנאשמת בסלחנות לאורך זמן ממושך. התנהלות זו לא השיגה את מטרתה. עוצמת האלימות שננקטה במעשיה של הנאשמת מקימים עילת מסוכנות ברורה".

(עדכון ראשון: 17:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully