וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשוחד ומרמה: התגבשה תשתית ראייתית נגד סגן ראש עיריית י-ם

29.7.2018 / 17:12

חקירתו של מאיר תורג'מן, שנעצר בחודש מרץ יחד עם בנו איציק וארבעה אנשי עסקים ויזמים, הסתיימה בלהב 433 וסיכומיה יועברו לידי הפרקליטות. על פי החשד אחד מהמעורבים העביר לידיו 200 אלף שקלים בתמורה לקידום הקמת מלון בבניין הדואר המיועד לשימור

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי התגבשה תשתית ראייתית נגד מאיר תורג'מן, סגן ראש עיריית ירושלים, בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. חקירתו של תורג'מן, וכן של מעורבים נוספים, הסתיימה וסיכומיה יועברו בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון וקבלת החלטה. במרכזה של הפרשה מתן היתרים לעבודות בנייה בבניין הדואר הישן בירושלים וקידום ענייניו לכאורה של בעל אולם השמחות "ארטימיסיה".

החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בשיתוף חקירות מס הכנסה תל אביב ברשות המסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. המשטרה מסרה כי החקירה "כללה מספר פרשיות במהלכן נחקרו מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות מאיר תורג'מן וכן חשודים נוספים".

החשדות מייחסים לתורג'מן עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בנוסף לעבירה שעניינה גניבה בידי מורשה, שלכאורה התבצעו בכמה אירועים שונים. מממצאי החקירה והראיות שנאספו עלה החשד כי הוא קיבל טובות הנאה בתמורה לקידום תועלתם של אחרים - בניגוד לחוק. כמה בני אדם נוספים חשודים אף הם, "כל אחד על פי חלקו לביסוס החשד למעורבות בעבירות" אלה, כך על פי הודעת המשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
אחיו של החשוד בהצתת המלון: "הוא לא ידע שיש אנשים שייפגעו"
אבו מאזן ותמימי נפגשו: "מודל למאבק הפלסטיני לעצמאות"
צניחה חופשית: שער המטבע של איראן ממשיך לקרוס ברקע הסנקציות

יו"ר ועדת הביקורת בעיריית ירושלים, מאיר תורג'מן. מערכת וואלה!,
סגן ראש עיריית ירושלים מאיר תורג'מן/מערכת וואלה!

תורג'מן נעצר בחודש מרץ יחד עם בנו איציק וארבעה אנשי עסקים ויזמים, והם נוגעים בין היתר לסיוע לבעל הבניין לקבל את ההיתר בניגוד לעמדת גורמים מקצועיים. על פי החשד, איש העסקים משה הבא נתן ערבות לתורג'מן במסגרת הלוואה והעביר 200 אלף שקלים כשוחד בעת שכיהן כחבר אופוזיציה בתמורה להקמת מלון בבניין הדואר. כמו כן, עולה חשד כי תורג'מן קידם לכאורה את ענייניו של בעל אולם השמחות "ארטימיסיה" דודו אברהם שנעצר גם כן, בתמורה לעריכת אירועים במקום.

על הפרשה פורסם לראשונה ב"הארץ" לפני כשנתיים, כשגורמים בעירייה סיפרו כי תורג'מן לחץ עליהם עוד בהיותו חבר האופוזיציה. על אף שהיועץ המשפטי לעירייה אישר פתיחת פתח אחד במבנה, הוועדה המקומית אישרה פתיחת שלושה פתחים לבקשת היזם, שאחרי כן גם ביצע עבירות במקום. ההיתר, עליו חתם תורג'מן לאחר שמונה לתפקיד יו"ר ועדת התכנון, בוטל לאחר מכן על ידי ועדת הערר של מחוז ירושלים שקבעה כי אינו חוקי והורתה להשיב את המצב לקדמותו.

עוד באותו נושא

סוף לשמועות: עובדי עיריית ירושלים לא הופתעו ממעצר סגן ראש העיר

לכתבה המלאה
בניין עיריית ירושלים מכיוון החומות. צילום מתוך ויקיפדיה, Adriana Lobba @ CC BY-SA 3.0, מערכת וואלה! NEWS
עיריית ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מתוך ויקיפדיה, Adriana Lobba @ CC BY-SA 3.0

ב-1998 נבחר תורג'מן לראשונה למועצת העיר. בשנת 2003 רץ ברשימתו של ברקת אך פרש מסיעתו בעקבות אי הסכמות. בשנת 2008 נבחר לכהן כחבר מועצת העיר ובהמשך תקופה ארוכה ארוכה היה חבר האופוזיציה היחיד. באופן מפתיע בבחירות אחרונות הוא חבר לברקת ורץ עם רשימתו. הוא מונה תחילה לסגן ראש עיר ובהמשך גם ליו"ר ועדת התכנון המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully