וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשמועות: עובדי עיריית ירושלים לא הופתעו ממעצר סגן ראש העיר

גורמים בעירייה סיפרו כי היו דיבורים בתקופה האחרונה על מאיר תורג'מן באשר לעבירות ניגוד עניינים. יחד איתו נעצרו חמישה חשודים נוספים ובית המשפט האריך את מעצרם. עובד לשעבר: "הרגשתי שיש שם משהו בעייתי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

מעצרו של סגן ראש עיריית ירושלים מאיר תורג'מן אתמול (שני) לא הפתיע רבים בעירייה. לדבריהם, כבר זמן ממושך שיש חשדות הנוגעים לבכיר, בנוגע לקידום לכאורה של תכניות בעייתיות וניגוד עניינים. תורג'מן חשוד בעבירות לקיחת שוחד, הלבנת הון, שימוש לרעה בכוח המשרה, תעודה כוזבת ועבירות מס. יחד עמו נעצרו בנו איציק וארבעה אנשי עסקים ויזמים. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול את מעצרם של תורג'מן ושלושה נוספים בארבעה ימים.

מעצרו של איציק תורג'מן הוארך היום בהסכמתו עד יום חמישי. נציג המשטרה טען בדיון הארכת המעצר כי מעורבותו בפעילות אביו בעירייה "עמוקה". כמו כן, הוארך היום מעצרו של אלון סעדון, הבעלים הנוסף של האולם "ארטימיסיה" שחשוד במתן שוחד, עד יום חמישי.

על פי החשד, איש עסקים משה הבא נתן ערבות לתורג'מן במסגרת הלוואה והעביר 200 אלף שקלים כשוחד בעת שכיהן כחבר אופוזיציה. בתמורה קידם תורג'מן את הקמת המלון בבניין הדואר כשמונה לסגן ראש העיר. כמו כן, עולה חשד כי תורג'מן קידם לכאורה את ענייניו של בעל אולם השמחות "ארטימיסיה" דודו אברהם שנעצר גם כן, בתמורה לעריכת אירועים במקום. בדיון בהארכת המעצר, אמר נציג המשטרה כי ישנם חשדות נוספים. סנגורו של תורג'מן, עו"ד איתן פלג, אמר כי הוא טוען לחפותו. סנגורו של הבא טען בדיון כי לא מדובר בשוחד וכי לא יכל לדעת שתורג'מן יהפוך ליו"ר ועדת התכנון.

עוד בוואלה! NEWS:
שבע שנים למלחמה בסוריה: יותר מחצי מיליון נהרגו, רובם אזרחים
רחובות בראש - בת ים בתחתית: מדד איכות החיים בערים הגדולות
"אלף נקודות לפיצוץ מסגד": מכתבי הסתה נגד מוסלמים מופצים בבריטניה

יו"ר ועדת הביקורת בעיריית ירושלים, מאיר תורג'מן. מערכת וואלה!,
סגן ראש העיר מאיר תורג'מן/מערכת וואלה!

תורג'מן משמש כממלא מקום ראש העיר ניר ברקת ויו"ר ועדת התכנון והבנייה המקומית. הוא מונה לתפקיד בסוף 2015 לאחר עזיבת היו"ר הקודם קובי כחלון. לאחרונה הוא אף הכריז על מועמדותו לראשות העיר ירושלים. גורמים בעירייה סיפרו אתמול כי שמו של תורג'מן עלה כמה פעמים בעבר בהקשר של ניגוד עניינים והיו הרבה שמועות, מרביתן בתקופה האחרונה. "כבר חודשיים היו דיבורים על זה שהוא הולך להיעצר", אמר עובד בעירייה.

המעצרים נוגעים בין היתר למתן היתר לעבודות בבניין הדואר הישן בירושלים שמיועד לשימור. תורג'מן סייע לבעל הבניין הבא לקבל את ההיתר וזאת בניגוד לעמדת גורמים מקצועיים. על הפרשה פורסם לראשונה ב"הארץ" לפני כשנתיים, כשגורמים בעירייה סיפרו כי תורג'מן לחץ עליהם עוד בהיותו חבר האופוזיציה. על אף שהיועץ המשפטי לעירייה אישר פתיחת פתח אחד במבנה, הוועדה המקומית אישרה פתיחת שלושה פתחים לבקשת היזם, שאחרי כן גם ביצע עבירות במקום. ההיתר, עליו חתם תורג'מן לאחר שמונה לתפקיד יו"ר ועדת התכנון, בוטל לאחר מכן על ידי ועדת הערר של מחוז ירושלים שקבעה כי אינו חוקי והורתה להשיב את המצב לקדמותו.

יו"ר ועדת השימור בירושלים לשעבר, תמיר ניר, סיפר היום בשיחה עם וואלה! NEWS על לחצים שהפעיל תורג'מן באותה תקופה, עוד לפני שמונה ליו"ר ועדת התכנון, כדי לאשר את תוכנית היזם. לדבריו, תורג'מן הזמין את מנהלת מחלקת השימור בזמן שהיזם ישב אצלו במשרד, והתחיל לצעוק עליו כדי שיאשר את הבקשה. "הוא הפעיל גם עליי לחץ לאשר את זה. אמרתי לו שנדבר על זה בוועדה, והוא הביא לוועדה את היזם", אמר ניר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בניין עיריית ירושלים מכיוון החומות. צילום מתוך ויקיפדיה, Adriana Lobba @ CC BY-SA 3.0, מערכת וואלה! NEWS
עיריית ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מתוך ויקיפדיה, Adriana Lobba @ CC BY-SA 3.0

לפני כשנתיים הוזכר שמו של תורג'מן בהקשר להיתר שניתן שלא כחוק לעבודות בבניין הדואר שמיועד לשימור ברחוב יפו בעיר. על פי פרסום ב"הארץ", גורמים אמרו כי תורג'מן סייע ליזם לקבל את ההיתר בניגוד לעמדת גורמים מקצועיים. על אף שהיועץ המשפטי לעירייה אישר פתיחת פתח אחד במבנה, הוועדה המקומית אישרה פתיחת שלושה פתחים לבקשת היזם. ההיתר, עליו חתם תורג'מן, בוטל לאחר מכן על ידי ועדת הערר של מחוז ירושלים שקבעה כי אינו חוקי והורתה להשיב את המצב לקדמותו.

ב-1998 נבחר לראשונה למועצת העיר. בשנת 2003 רץ ברשימתו של ברקת אך פרש מסיעתו בעקבות אי הסכמות. בשנת 2008 נבחר תורג'מן לכהן כחבר מועצת העיר ובהמשך תקופה ארוכה ארוכה היה חבר האופוזיציה היחיד. באופן מפתיע בבחירות אחרונות הוא חבר לברקת ורץ עם רשימתו. הוא מונה תחילה לסגן ראש עיר ובהמשך גם ליו"ר ועדת התכנון המקומית.

יו"ר ועדת השימור בירושלים לשעבר, תמיר ניר, סיפר היום בשיחה עם וואלה! NEWS על לחצים שהפעיל תורג'מן באותה תקופה, עוד לפני שמונה ליו"ר ועדת התכנון, כדי לאשר את תוכנית היזם. לדבריו, תורג'מן הזמין את מנהלת מחלקת השימור בזמן שהיזם ישב אצלו במשרד, והתחיל לצעוק עליו כדי שיאשר את הבקשה. "הוא הפעיל גם עליי לחץ לאשר את זה. אמרתי לו שנדבר על זה בוועדה, והוא הביא לוועדה את היזם", אמר ניר.

לדברי ניר, ההיתר ניתן ליזם בלחץ, וגם אותו הוא לכאורה הפר ועשה עבירות בנייה. הוא סיפר כי לאחר מכן הוא ניגש עם הנושא למבקרת העירייה. "הרגשתי שיש שם משהו בעייתי. ניגשתי למבקרת העירייה והצגתי את העובדות", אמר.

עיריית ירושלים: "לא מכירים את פרטי החקירה"

בתגובה למעצרים נמסר מעיריית ירושלים כי היא "אינה מכירה את פרטי החקירה, אך כמובן תשתף פעולה באופן מלא וגורף עם משטרת ישראל ורשויות החוק ככל שתתבקש, כדי להגיע לחקר האמת ולמגר כל שחיתות ציבורית באם ישנה כזו ללא פשרות".

חברת המועצה לורה ורטון אמרה בעקבות המעצרים כי "המערך של תכנון ובניה בירושלים כנראה רווי שחיתות ואנו רואים כעת את קצה הקרחון. הגיע הזמן לחשוף הכול ולטפל בעניין. צר לי על העובדים המסורים שנלכדו למצב זה, אך הרבה יותר על התושבים שסובלים מדי יום מהפקרות זו והעיר כולה שנמצא תחת מתקפה של תכניות גרנדיוזיות שאינן ראויות".

ח"כ רחל עזריה, לשעבר סגנית ראש העיר, אמרה בתגובה כי "הגיע הזמן לנקות אורוות בעיריית ירושלים. כבר היו בעבר פרשות שחיתות חמורות מאד כמו הולילנד וחברי מועצה לשעבר מוועדת תכנון ובניה יושבים היום בכלא בעקבות כך. מי שמשלם את המחיר אלה תושבי ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully