וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע שנים למלחמה בסוריה: יותר מחצי מיליון נהרגו, רובם אזרחים

הארגון הסורי לזכויות אדם, העוקב אחרי המלחמה במדינה באמצעות רשת פעילים, דיווח כי 85% מקרב הקורבנות היו אזרחים שנהרגו על ידי המשטר. חיזבאללה איבד יותר מ-1,600 לוחמים

צילום: רויטרס

יותר מחצי מיליון בני אדם נהרגו מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה לפני שבע שנים - כך מסר היום (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם, העוקב אחרי המלחמה במדינה דרך רשת של פעילים בשטח, שהחלה ב-15 במרץ 2011 כהפגנות נגד משטרו של בשאר אסד שבהמרה הפכו להתקוממות חמושה ולמלחמה אכזרית.

לפי הארגון, הוא זיהה יותר מ-350 אלף מקרב אלו שנהרגו. ביתר המקרים לא זוהו שמות הקורבנות. עו דיווח הארגון כי 85% מקרב הקורבנות היו אזרחים שנהרגו על ידי הממשל בדמשק.

בין ההרוגים הנוספים, שזהותם נאספו על ידי הארגון, היו גם 1,630 לוחמים משורות חיזבאללה, התומך במשטר.

לקריאה נוספת על המלחמה בסוריה
"ארדואן מנסה לשחזר את האימפריה": טורקיה בשערי המעוז הכורדי
הלחימה נמשכת: צבא אסד כיתר עיירות מורדים נוספות באזור דמשק

גבר עומד על הריסות מבנה פגום בדמשק, סוריה 5 במרץ 2018.. רויטרס
יותר מאלף הרוגים מאז תחילת המתקפה. הריסת בדמשק/רויטרס

יותר מ-12 מיליון אזרחים - יותר ממחצית מאוכלוסיית סוריה לפני המלחמה - נעקרו מבתיהם. כחמישה מיליון נמלטו מחוץ לשטחה של המדינה, אל טורקיה, ירדן, לבנון ומדינות אחרות, כולל לאירופה. היתר ברחו לשטחים אחרים בסוריה, שהשליטה בה מחולקת בין משטרו של בשאר אסד, שורה ארוכה של ארגוני אופוזיציה, ארגוני ג'יהאד - כולל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והכורדים.

אל המלחמה נכנסו גם מרבית המעצמות ומדינות האזור, עם תקיפות הקואליציה האמריקנית, התומכת בכורדים, נגד דאעש; תמיכתן של רוסיה ושל איראן במשטרו של אסד; תמיכת טורקיה במורדים ותקיפות של ישראל נגד משלוחי נשק לחיזבאללה ומטרות אחרות.

עם תחילת השנה השמינית של המלחמה, בכמה חזיתות מתחוללים קרבות עזים - בפרברי דמשק, המשטר קרוב להשלים את כיבוש מובלעת המורדים, אחרי מתקפה קטלנית שגבתה את חייהם של יותר מאלף בני אדם מאז החודש שעבר.

בצפון, צבא טורקיה וארגוני מורדים הנתמכים בידיו מתקרבים למעוז הכורדים בעפרין, כחלק ממבצע "ענף זית" להדיפת לוחמי המיליציה הכורדית YPG מהאזורים הסמוכים לגבול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לוחמי חיזבאללה צועדים בדרום לבנון באירוע הוקרה לההרוגי הארגון. AP
הארגון איבד כוח משמעותי בסוריה. לוחמי חיזבאללה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully