וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארדואן מנסה לשחזר את האימפריה": טורקיה בשערי המעוז הכורדי

הצבא והמורדים הסורים נמצאים במרחק של קילומטר בלבד מעפרין שבצפון סוריה, אחרי הפצצות כבדות. לפי הכורדים, יותר מ-200 נהרגו מאז תחילת המבצע וגורמים בכירים טוענים כי נשיא טורקיה מנסה לכבוש מחדש שטחים שהיו בידי העות'מאנים

צילום: CNN

צבא טורקיה והמורדים הנתמכים בידיו הגיעו לשערי עפרין, שבצפון סוריה, כחודש וחצי לאחר תחילת המבצע נגד המיליציה הכורדית YPG. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הכוחות הפועלים במסגרת מבצע "ענף זית" מתקדמים למעוז הכורדים מכיוון מזרח, תחת הפצצות כבדות. הארגון אמר היום (ראשון) כי הכוחות נמצאים במרחק של קילומטר אחד מעפרין.

טורקיה טוענת כי ה-YPG הוא ארגון טרור, המסונף למחתרת ה-PKK המנהלת מלחמה נגדה מאז שנות ה-80. היא דורשת מארצות הברית, התומכת בכורדים כחלק מהמלחמה בארגון "המדינה האסלאמית", לעצור את הסיוע הצבאי להם. הכורדים טוענים כי אנקרה תומכת בארגוני טרור סוניים, הפועלים לטיהור אתני של האזור מתושביו.

לקריאה נוספת בנושא
ארדואן לילדה במדים: "תזכי בכבוד אם תמותי בקרב"
לבלום את טורקיה: "כוחות משטר אסד ייכנסו למחוז הכורדי בתוך שעות"

אזרחים נמלטים ברקע טנק של המורדים בעיירה שממזרח לעפרין, סוריה, 10 במרץ 2018. רויטרס
אזרחים נמלטים מאזור הקרבות בעפרין/רויטרס

לפי נתונים של הכורדים, יותר מ-200 בני אדם נהרגו מאז תחילת הלחימה של הטורקים בינואר. אנקרה טוענת כי הוא פוגעת רק בפעילי טרור והצהירה כי "נטרלה" כ-1,500 מהם מאז תחילת המבצע. גורמים כורדיים בכירים אמרו לרשת סקיי ניוז כי נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מנסה להשיב לשליטתו שטחים שהיו שייכים לאימפריה העות'מאנית, שעל חורבותיה קמה טורקיה המודרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully