וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נסיים להיאבק עד שהחוק ישונה": נציגי הדרוזים נפגשו עם רה"מ

נתניהו הודיע לנציגי העדה, בהם מנהיגה הרוחני, תתי אלופים במיל' וחבר כנסת לשעבר, כי הוא ימשיך בהתייעצויות על חוק הלאום. בתחילת שבוע הבא הוא ייפגש עם ראשי רשויות. השייח' מואפק טריף: "הפגישה הייתה טובה, אבל לא ניתנו לנו הבטחות"

עריכה: תום זואילי

ברקע מחאת הדרוזים נגד הדרתם מחוק הלאום, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שישי) עם נציגי העדה הדרוזית בישראל ועם מנהיגה הרוחני, השייח' מואפק טריף. בפגישה, שנערכה בלשכת ראש הממשלה בירושלים, השתתפו גם שר התקשורת איוב קרא, תת-אלוף במיל' אמל אסעד, תת-אלוף במיל' אנור סעב והח"כ לשעבר שכיב שנאן.

נתניהו אמר בפגישה שהוא ימשיך בהתייעצויות ושבתחילת שבוע הבא הוא ייפגש עם ראשי הרשויות הדרוזיות כדי להשלים אותן, מבלי להתחייב לצעדים קונקרטיים. בעדה הדרוזית מסרו כי הפגישה הייתה עניינית וכי השייח' טריף חזר על דרישתו לתקן את חוק הלאום, כך שיקבע את מעמדה של העדה הדרוזית בישראל באופן חוקתי, ויעניק שוויון זכויות ואזרחות שווה לכל אזרחי המדינה, בהתאם לכתוב במגילת העצמאות. נתניהו אמר כי הוא יקים צוות בהובלת ראש הסגל שלו, יואב הורביץ', לבחינת דרישותיו של טריף.

לקריאה נוספת:
כחלון: "היינו פזיזים, טעינו בניסוח חוק הלאום, צריך לתקן"
אחיי הדרוזים, צאו להילחם בחוק הלאום הגזעני
חוק הלאום גרם למשפטן הבכיר לבכות בשידור: "חוק משפיל ומזעזע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נכבדי העדה הדרוזית בלשכתו ב-27 ביולי 2018. קובי גדעון, לע"מ, אתר רשמי
לא סיכמו על צעדים. נתניהו בפגישתו עם נכבדי העדה/אתר רשמי, קובי גדעון, לע"מ

"לא נסיים את המאבק עד שישונה החוק", אמר השייח' טריף לוואלה! NEWS בתום הפגישה. לדבריו, "הפגישה הייתה טובה, אבל לא ניתנו לנו הבטחות. ראש הממשלה ייפגש ביום ראשון עם ראשי רשויות. אני סומך על חכמתו שימצא את הפתרון".

אתמול הודיע נתניהו כי הוא ייפגש עם נכבדי העדה הדרוזית על מנת "לגבש תכנית שתיתן ביטוי למחויבות העמוקה של מדינת ישראל לציבור הדרוזי". גורמים שנכחו בפגישה שקיים אתמול נתניהו בקריה עם השרים איוב קרא, יריב לוין, משה כחלון ואביגדור ליברמן טענו כי "לא יהיה שינוי בחוק הלאום. לא נכון לפתוח אותו". עוד הוסיפו הגורמים כי ביום ראשון תתקיים ישיבת ראשי רשויות "כדי לגבש גם תכנית שתיתן מענה לבעיות האמיתיות שלהם" וכי "תישקל חקיקה שתיתן העדפה למשרתים בצבא".

עוד באותו נושא

הדרוזים תוקפים את נתניהו על רקע חוק הלאום: "מוכר לוקשים לציבור"

לכתבה המלאה
מפוצלת - חברי הכנסת, עמאר + סעד + חסון. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
הח"כים עמאר, סעד וחסון שעתרו נגד החוק/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

חברי הכנסת אכרם חסון (כולנו), חמד עמאר (ישראל ביתנו) וסאלח סעד (המחנה הציוני) עתרו לבג"ץ נגד חוק הלאום ואף הבהירו לנתניהו כי הם "לא יורדים מהעתירה לבג"ץ עד שהחוק ישונה כך שיתוקן העוול". במקביל, יו"ר האופוזיציה ציפי לבני נועדה אתמול עם טריף ואמרה כי "שוויון לא חל על חלק מהאזרחים - אלא על כולם". לדבריה, הברית עם האזרחים הדרוזים אינה ברית דמים והיא חייבת להיות ברית בין שווים.

שר האוצר משה כחלון אמר אתמול לגלי צה"ל כי "חוק הלאום נחקק בפזיזות. טעינו ונתקן - גם לגבי חוק הפונדקאות". בנוסף אליו, שר החינוך נפתלי בנט צייץ השבוע בטוויטר: "לאחר שיחות עם רבים מאחינו הדרוזים, עולה שאופן החקיקה של חוק הלאום פגע מאד דווקא בהם ובמי שקשר גורלו למדינה היהודית. זו כמובן לא כוונת ממשלת ישראל. אלו אחינו לדם העומדים עימנו כתף לכתף בשדה הקרב וכרתו עמנו ברית חיים. עלינו, ממשלת ישראל, מוטלת האחריות למצוא את הדרך לאחות את הקרע".

מליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר בקריאה שנייה ושלישית את חוק הלאום ברוב של 62 תומכים מול 55 מתנגדים. נוסח החוק קובע כי "ארץ ישראל היא מולדתו ההיסטורית של העם היהודי, שבה קמה מדינת ישראל" וכי "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, שבה הוא מממש את זכותו הטבעית, התרבותית, הדתית וההיסטורית להגדרה עצמית". ההצעה עוררה התנגדות רבה בקרב חברי האופוזיציה שהצביעו נגד החוק וכינו אותו "גזעני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully