וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיי הדרוזים, צאו להילחם בחוק הלאום הגזעני

יובל דיסקין

26.7.2018 / 11:40

כיהודי, בן לעם שנרדף במשך דורות, עיקרון שוויון הזכויות במדינת ישראל הוא עיקרון בל יעבור. על עקרונות אלו נלחמתי, וכעת אקווה כי גם אחיי הדרוזים, לא יסכימו לתרגילים פוליטיים, שמטרתם להחריג את בני העדה

אתמול התפרסמה קריאה של אחיי הדרוזים לצאת ולהפגין בכיכר רבין ב 4 אוגוסט 2018, על רקע חוק הלאום הלאומני והגזעני. אני בהחלט אהיה שם וגם רבים מאוד מחבריי שרואים בדרוזים אזרחים שווים, אחים לנשק ואחים לדם.

אבל אני מבהיר בצורה הברורה ביותר, כי אהיה שם בהפגנה מתוך עיקרון הרבה יותר עמוק, והוא עיקרון השוויון המלא שבמגילת העצמאות לכל אזרחי מדינת ישראל בלי הבדל דת, גזע או מין, שהוא עיקרון מקודש בעיניי, והוא אחד היסודות המרכזיים עליהם עומדת מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית:

ההזמנה להפגנת המחאה של הדרוזים ב4/8

מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקבוץ גליות, תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה, תהא מושתתת על יסודות החרות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האמות המאוחדות.


כיהודי, בן לעם שנרדף במשך דורות, שסבל וסובל מגזענות, מאנטישמיות ששישה מיליון מבניו ובנותיו הושמדו בשואה, עיקרון שוויון הזכויות המלא במדינת ישראל, ברוח מגילת העצמאות, הוא בעיניי עיקרון בל יעבור.

מליאת הכנסת 18 ביולי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
גזענות בבית המחוקקים. ההצבעה על חוק הלאום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, חייבת להיות דוגמא ומופת לכל העולם בשוויון הזכויות שבה, ובמאבקה בכל בדל של גזענות, או מה שאפילו יכול להשתמע ככזה לבטח בבית המחוקקים שלה.

כאזרח מדינת ישראל היהודית אבל לא פחות חשוב מכך גם הדמוקרטית, עליה ועבורה נלחמתי יחד עם חבריי במשך עשרות שנים, אתנגד לכל אמירה או חקיקה שיש בהם אפילו רמז להחרגה או ליצירת מעמדות אזרחיים שונים ולאי שוויון - כפי שנאמר בפסקה שלעיל מתוך המגילה:
תקים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות

אני מקווה כי גם אחיי הדרוזים, המכירים את תמיכתי העמוקה בהם לאורך שנים רבות מאוד במאבקיהם השונים, יאמרו בפה מלא את האמירה הזו, ולא יסכימו לשום תרגילי פיוס או לכל אתנן פוליטי, שמטרתו להחריג את בני העדה הדרוזית ביחס לאזרחים אחרים במדינת ישראל.

וזו הזדמנות לקרוא לכל אזרחי מדינת ישראל, מכל קצוות הקשת הפוליטית להגיע במוצאי שבת, ה - 4 אוגוסט לכיכר רבין, ולהיאבק על דמותה ועל ערכיה של מדינת ישראל, שנוסחו בצורה ההולמת ביותר במגילת העצמאות לפני שבעים שנה, וכנגד חוק הלאום הלאומני והגזעני .


הכותב הוא ראש השב"כ לשעבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully