וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הלאום גרם למשפטן הבכיר לבכות בשידור: "חוק משפיל ומזעזע"

פרופ' מוטה קרמינצר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה יצא בחריפות נגד החוק בראיון ל-103fm. "אני מתבייש שכך מגדירים את זהותה של המדינה שלי", אמר וקולו נשבר. בנט הודה בטוויטר: "לאחר שיחות עם אחינו הדרוזים - עולה שחוק הלאום פגע בהם"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

פרופסור מדרכי קרמינצר, אמריטוס למשפטים באוניברסיטה העברית וסגן נשיא לחקר הדמוקרטיה במכון הישראלי לדמוקרטיה, פרץ היום (רביעי) בבכי בראיון ל-103fm בנושא חוק הלאום. "אנחנו המדינה היחידה בעולם הנאור שלא רוצה לכתוב בחוקת היסוד שלנו שאנחנו מחויבים לשוויון", אמר קרמינצר. "אני מתבייש שכך מגדירים את זהותה של המדינה שלי".

בראיון, שקיימו ענת דוידוב וינון מגל, הוסיף קרמינצר כי "זה חוק משפיל, מזעזע, מטומטם, שכל אדם עם מצפון צריך לצאת נגדו". לדבריו, "חלק מהאתוס שקדם למדינה מפסיק להיות רלוונטי. מה קרה למגילת העצמאות?". הוא התייחס לתת-אלוף אמאל אסאד, דרוזי-ישראלי ששירת כמפקד מנהלת התיאום והקישור בצה"ל, ואמר כי מה שמע ממנו "מסר של השפלה שלא יכול להרגיש מי שרואה את עצמו חלק מהמדינה".

לקריאה נוספת:
מהלך הצהרתי או צעד מסוכן נגד הדמוקרטיה? המדריך המלא לחוק הלאום

הראיון של קרמינצר ל-103fm:

סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, פרופסור מרדכי קרמניצר במהלך יום עיון בנושא: "בגין והפרלמנטריזם הישראלי" במלאת 19 שנים לפטירתו של ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל, מרץ 2011. עומר מירון
"מתבייש שכך מגדירים את המדינה שלי". קרמינצר/עומר מירון

בהמשך אמר למגל: "אני פטריוט ציוני?לאומי לא פחות ממך. מדינת ישראל היא בעיני התגשמות חזון לאומי - אבל מכאן ועד לתת יד לגזענות, לאפליה, להדרה ולהדתה - יש מרחק עצום. החוק הזה לא יוכל להישאר".

כשדווידוב שאלה אותו למה הוא מתכוון השיב קרמינצר: "קודם כל יש סיכוי שבית המשפט ימחק אותו. כל חוק, הביטוי שלו הוא בזה שאפשר לשנות אותו, והכנסת תהיה חייבת לשנות את החוק הזה. זו חרפה שאי אפשר יהיה להשלים איתה".

הציוץ של בנט בטוויטר:

שר החינוך, נפתלי בנט בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
"החוקפגע במי שקשר גורלו למדינה היהודית". בנט/ראובן קסטרו

שר החינוך נפתלי בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי אופן החקיקה של חוק הלאום פגע בדרוזים, "ובמי שקשר גורלו למדינה היהודית". הוא הבהיר כי "זו כמובן לא כוונת ממשלת ישראל וכי "אלו אחינו לדם העומדים עמנו כתף לכתף בשדה הקרב וכרתו עמנו ברית חיים. ‏עלינו, ממשלת ישראל, מוטלת האחריות למצוא את הדרך לאחות את הקרע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully