וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד ראשון: צפון קוריאה השיבה לארה"ב שרידי חיילים אמריקנים

27.7.2018 / 10:44

מטוס של חיל האוויר האמריקני השיב בארונות קטנים שרידים של 55 חיילים, מתוך אלפים המצויים בשטח הצפון, ואלו יתקבלו בטקס מיוחד בדרום קוריאה. "תודה לקים", אמר טראמפ, שרשם הישג צנוע עם תחילת מימושה של אחת ההבטחות של הרודן בתום הפסגה ביניהם

צילום: רויטרס

הבית הלבן קוריאה הצפונית החזירה הלילה (שישי) שרידים של 55 גופות חיילים אמריקנים ממלחמת קוריאה - כך מסרו גורמים רשמיים. זהו צעד ראשון ליישום ההסכם שהושג בתום הפסגה ביוני בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שהותירה ספקות רבות לגבי תהליך הפירוז הגרעיני.

"אחרי שנים כה רבות, זה יהיה רגע נהדר עבור משפחות רבות. תודה לקים ג'ונג און", כתב טראמפ בטוויטר, אחרי שרשם לעצמו הישג דיפלומטי צנוע.

בהודעת הבית הלבן נמסר כי מטוס של חיל האוויר, שעליו שרידי החללים, המריא לעבר בסיס חיל האוויר אוסאן שבקוריאה הדרומית בו ייערך טקס זיכרון ב-1 באוגוסט.

"ארצות הברית חבה חוב עמוק לחיילים האמריקנים שנתנו את חייהם בשירות למען ארצנו ונעבוד ללא לאות כדי להשיבם הביתה. זוהי חובתנו", ציינו בבית הלבן. "המנהיג קים ממלא חלק מההתחייבויות אליהן הגענו בפסגה. אנחנו מעודדים מהפעולות של קוריאה הצפונית ומהשינוי החיובי".

עוד בוואלה! NEWS:
כחלק מעסקה עם טורקיה: טראמפ ביקש מנתניהו לשחרר פעילת חמאס
דיווח: ייבדק אם ציוציו של טראמפ מהווים שיבוש חקירת מעורבות רוסיה
טראמפ: נטיל סנקציות קשות על טורקיה בשל מעצר הכומר האמריקני

השבת גופות החיילים האמריקנים מקוריאה הצפונית לארה"ב. רויטרס, רויטרס
שרידיי החיילים בדרכם לבסיס בדרום קוריאה, היום/רויטרס, רויטרס

7,702 חיילים אמריקנים ממלחמת קוריאה מוגדרים כחיילים שמקום קבורתם לא נודע, בהם, לפי ההערכות, 5,300 נמצאים בשטחה של קוריאה הצפונית. במהלך הפגישה בין השניים הסכימו טראמפ וקים לא לפעול רק לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, אלא גם שקוריאה הצפונית תדאג לאיתור שרידי החיילים האמריקנים הנעדרים, בשאיפה להשיבם לקבורה בארצות הברית.

תחילה הוסכם שקוריאה תשיב לארצות הברית את שרידי החללים שזוהו בעבר ובהמשך יחודשו המאמצים למצוא את שרידי יתר החללים.

לאורך השנים הפעילו משפחות החללים לחצים רבים על ממשלי ארצות הברית לדורותיהם על מנת שיטפלו בסוגיה. טראמפ התייחס לעניין במסיבת עיתונאים ואמר כי "אני מקבל פניות רבות מאנשים שאיבדו את בני משפחתם בקוריאה. הם רוצים את השרידים. אני משיב שאעשה כמיטב יכולתי".

מנתוני ארגוני ותיקי הצבא האמריקני עלה כי בין השנים 1990 ל-2005 צוותים של צבאות קוריאה הצפונית וארצות הברית ערכו 33 מבצעי חיפוש שבהם התגלו עצמות של 229 חיילים אמריקנים. המאמצים הופסקו לאחר שממשל בוש הבן הודיע כי יתקשה לערוב לשלומם של כוחות החיפוש.

לקריאה נוספת

פומפאו: צפון קוריאה ממשיכה לייצר חומר בקיע לפצצות גרעין

לכתבה המלאה
השבת גופות החיילים האמריקנים מקוריאה הצפונית לארה"ב. רויטרס, רויטרס
העברת שרידי החיילים, היום/רויטרס, רויטרס

טראמפ רשם הישג בחודש מאי האחרון כשהצליח לשכנע את קים לשחרר טרם הפסגה שלושה אזרחים אמריקנים שהיו כלואים בקוריאה הצפונית. בין השנים 1996 ל-2017 נכלאו בדיקטטורה המבודדת 16 אמריקנים לפרקי זמן שנעו בין 42 ל-952 יום, בגין האשמות שונות.

אחד האמריקנים שנכלאו בקוריאה, שזכור יותר מכל, הוא אוטו וורמבייר - סטודנט שנכלא למשך שנה וחצי לאחר שביקר במדינה וניסה לקחת עמו כרזת תעמולה למזכרת. וורמבייר שב לארצות הברית בשנה שעברה במצב של תרדמת ומת כמה ימים לאחר מכן.

טראמפ שמר על קשר רצוף עם משפחת וורמבייר והרבה להזכיר אותו בנאומיו. הוריו התייחסו להצהרות הנשיא בנוגע לבנם ומסרו כי "אנחנו מעריכים את הצהרותיו בנוגע למשפחתנו. אנחנו גאים באוטו ומתגעגעים אליו. מקווים שיצא מזה משהו חיובי".

השבת גופות החיילים האמריקנים מקוריאה הצפונית לארה"ב. רויטרס, רויטרס
השבת גופות החיילים האמריקנים מקוריאה הצפונית לארה"ב/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully