וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: נטיל סנקציות קשות על טורקיה בשל מעצר הכומר האמריקני

26.7.2018 / 18:32

הממשל האמריקני מזהיר את אנקרה וקורא לה לשחרר את אנדרו ברונסון, שמואשם בטרור ושוחרר למעצר בית אחרי שנתיים במעצר. "איש האמונה החף מפשע הזה צריך להיות משוחרר מידית", הפציר טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (חמישי) כי ממשלו יטיל סנקציות משמעותיות על טורקיה אם לא תשחרר את הכומר האמריקני אנדרו ברוסטון, שמואשם בעבירות טרור. הוא נעצר אחרי ניסיון ההפיכה ב-2016 ואתמול שוחרר למעצר בית בהוראת בית משפט, אחרי כ-21 חודשים.

"ארצות הברית תטיל סנקציות גדולות על טורקיה בשל המעצר הממושך של הכומר אנדרו ברונסון, נוצרי נפלא, איש משפחה ואדם נהדר", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "הוא סובל המון. איש האמונה החף מפשע הזה צריך להיות משוחרר מידית", הפציר טראמפ באנקרה בחשבון הטוויטר שלו.

גם סגנו של טראמפ, מייק פנס, השמיע איומים דומים. "לנשיא ארדואן ולממשלת טורקיה, יש לי מסר בשמו של נשיא ארצות הברית: שחררו את הכומר אנדרו ברונסון או היכונו להתמודד עם ההשלכות", אמר פנס באירוע של מחלקת המדינה שעוסק בחופש דת ברחבי העולם. האיום בסנקציות הוביל לירידות שערים בשווקים הפיננסיים בטורקיה.

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'ובושואלו, מסר בתגובה כי טורקיה "לעולם לא תהייה סובלנית כלפי איומים" בנוגע למעצרו של הכומר האמריקני.

לקריאה נוספת בנושא
בצל המשבר: טורקיה שחררה למעצר בית כומר אמריקני המואשם בטרור
משפטו של כומר אמריקני מחריף את המשבר בין טורקיה לארה"ב

שוחרר למעצר בית כומר אמריקאי שנעצר לאחר ניסיון ההפיכה ב-2016 והואשם בעבירות טרור. רויטרס
ברונסון משוחרר מבית הכלא, אתמול/רויטרס

ברונסון, במקור מקרוליינה הצפונית, חי בטורקיה ב-23 השנים האחרונות. הוא נעצר לאחר ניסיון ההפיכה לפני שנתיים באשמת בסיוע לתנועתו של המטיף הגולה פתהוללה גולן, שאותו מאשימה אנקרה בעבירות טרור בשל מעורבותו לכאורה במרד הכושל. אם יורשע, המטיף האוונגליסטי בן ה-50 עלול להישלח ל-35 שנות מאסר.

גורם אמריקני המעורה בעניין אמר אתמול לרויטרס כי גורמים אמריקניים וטורקיים עבדו על הסכם שיוביל לשחרורו של ברונסון, וכי בוושינגטון ציפו שישוחרר על ידי בית המשפט בשבוע שעבר, אז נדחתה בקשתו הראשונה של הכומר. אחרי שהוא נותר במעצר, הוסיף הגורם, פנס שוחח עם טראמפ והשניים הסכימו לנקוט מדיניות תקיפה יותר נגד אנקרה.

בעבר כרך הנשיא רג'פ טייפ ארדואן את גורלו של ברונסון בזה של גולן. אנקרה דורשת מוושינגטון להסגירו, אך לטענת הממשל, לא הוצגו די ראיות לכך ואין זה מעניינו להתערב בהליך המשפטי.

בשבוע שעבר אמר טראמפ כי ברונסון מוחזק כבן ערובה וכי על ארדואן "לעשות משהו כדי לשחרר את האב והבעל הנוצרי הנפלא הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

האיום של טראמפ על טורקיה

הסנאט האמריקני העביר בחודש שעבר חקיקה שכללה סעיף העוצר את מכירת מטוסי הקרב המתקדמים מדגם F-35 לטורקיה, בין היתר בשל מעצרו של הכומר והעסקה של אנקרה לרכישת מערכות ההגנה האווירית S-400 מרוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully