וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל, נוסדה מדינת הלאום של הימין הלאומני היהודי

יובל דיסקין

23.7.2018 / 12:49

מאחורי המילים המכובסות של מעשה התועבה החקיקתי המזיק הזה מסתתרות מגמות שחיללו את הערכים והעקרונות של מגילת העצמאות. תחת מסווה לאומי כביכול נוצר חוק לאומני, לא דמוקרטי, ששכח ולגמרי - לא במקרה, את האיזון שעשו האבות המייסדים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: חוק הלאום אושר במליאת הכנסת)

חוק הלאום שנחקק אינו חוק הלאום שלי. כאזרח מדינת ישראל איני רוצה להיות שותף, ולו בשתיקה, למעשה התועבה החקיקתי המזיק הזה. זה אינו חוק מיותר כפי שכמה ממתנגדי החוק מהשמאל ומהימין אומרים, אלא חוק פסול לחלוטין.

חוק הלאום שלי ושל עוד רבים מאוד מאזרחי מדינת ישראל, הוא חזונם של האבות המייסדים שהוקרא במגילת העצמאות באותו יום שישי, 14 במאי 1948, ברחוב רוטשילד 16 בתל אביב, אחרי עבודת הכנה עמוקה וניסיונות להסכמה לאומית רחבה ככל הניתן.

תמצית החזון למדינה היהודית והדמוקרטית שקמה בחצות אותו הלילה הייתה: מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות.

עוד בוואלה! NEWS:
4 שנות מאסר ו-9 חודשים נגזרו על אלון קסטיאל שהורשע בעבירות מין
לראשונה זה עשרות שנים: אבן מהכותל המערבי נפלה | צפו בתיעוד
טראמפ לרוחאני: אם תאיים עלינו תסבול כפי שאיש לא סבל

מגילת העצמאות הייתה צריכה להפוך לחוק יסוד

למדינה ששמה במסמך היסוד שלה את הייעוד ואת זכויות האדם הללו אני מרגיש שייך, זו המדינה והערכים שעבורם נלחמתי במשך עשרות שנים עם חבריי, לא מעטים מהם דרוזים ומוסלמים.

את מגילת העצמאות של האבות המייסדים היה צריך להפוך לחוק יסוד של מדינת ישראל, משום שהיא השכילה לטפל באיזון העדין שבין הצורך להקים בארץ ישראל את מדינת ישראל, שתהיה בית ומקלט ליהודים באשר הם, אחרי כל הרדיפות שעמנו עבר, ואחרי ההשמדה ההמונית של שישה מיליון יהודים בידי גרמניה הנאצית, לבין הצורך לקיים כאן מדינה דמוקרטית שוויונית לטובת כל תושביה, והיא מאזנת ביניהם ככל הניתן.

בניגוד למגילת העצמאות המאחדת, האופטימית, המבינה את הצורך להגן על זכויות כל תושבי המדינה ללא הבדל דת, גזע ומין, נחקק חוק יסוד פסול ומסוכן, שמדיר בהתעלמותו המכוונת מההיבט הדמוקרטי ומזכויות אדם, כחמישית מאזרחיה של מדינת ישראל, הדרוזים, המוסלמים והנוצרים ויוצר נזק חמור נוסף לדמותה של המדינה שלנו.

לבי עם חבריי הדרוזים, המוסלמים והנוצרים, ולא פחות מכך גם עם הפליטים שהגיעו למדינתנו, שחשים עכשיו כיצד המדינה שלנו אומרת להם באופן ברור ו"חוקי" כביכול: אם אינכם יהודים, הנכם אזרחים סוג ב' או אפילו סוג ג' במדינה הזו.

לקריאה נוספת

מיירטי "שרביט קסמים" שוגרו בצפון - בתגובה לירי פנימי בסוריה

לכתבה המלאה
דיון על חוק המרכולים 9 בינואר 2018. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
חוק הלאום - מעשה תועבה חקיקתי מזיק/מערכת וואלה! NEWS, יצחק הררי, דוברות הכנסת

גם אם סעיף העליונות הפרשנית הוסר מחוק היסוד הפסול הזה, ועוד כמה אמירות חמורות כובסו במילים רכות יותר, כדאי שנבין כולנו מהן המגמות האמתיות אליהם מובילה אותנו קואליציית הימין הלאומני היהודי. לצורך זה ניסחתי כמה מתכניו העיקריים במילים מדויקות יותר, גם אם מעט ציניות:

חוק-יסוד: ישראל - מדינת הלאום של הימין הלאומני היהודי
עקרונות יסוד


1. (א) ארץ ישראל היא מולדתו ההיסטורית של הימין הלאומני היהודי, שבה קמה מדינת ישראל.
(ב) מדינת ישראל היא מדינת הלאום של הימין הלאומני היהודי, שבה הוא מממש את זכותו הטבעית, התרבותית, הדתית וההיסטורית למחוק את חזון האבות המייסדים ואת מגילת העצמאות, ולהסדיר בהדרגה את הלאומנות והגזענות באמצעות חקיקת חוקים לאומניים ולא דמוקרטים.
(ג) מימוש הזכות לחוקק חוקים לאומניים - דתיים במדינות ישראל ימשיך להיות ייחודי לימין הלאומני היהודי.
(ד) שליטת המיעוט היהודי ברוב הערבי והפלסטיני הצפוי במדינת הלאום הדו-לאומית שתשתרע בין הים התיכון לנהר הירדן, תוסדר גם היא באמצעות חקיקת חוקי יסוד לא דמוקרטים וגזעניים, אותם אפשר יהיה לשנות רק ברוב של 80 חברי כנסת יהודים בלבד.
(ה) המדינה תמשיך לפעול לפיצול ופילוג העם היהודי באשר הוא תוך הדרת הזרמים הקונסרבטיבים והרפורמים, והשלטת האורתודוכסיות על מדינת ישראל.

יובל דיסקין. -, מערכת וואלה! NEWS
ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין/מערכת וואלה! NEWS, -

שפה

4. (א) עברית היא שפת המדינה.
(ב) לשפה הערבית מעמד מיוחד במדינת ישראל, ויוסדר בחוק השימוש בה לצרכי עבודות כפיים, לקללות, ועבור גויים של שבת.

התיישבות יהודית

7 .המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי, ותפעל על מנת לעודד ולקדם הקמה וביסוס שלה. המדינה תמשיך לא לטפל ביישובים ובתכניות המתאר של כל מי שאינם יהודים, ותמשיך להפקיע אדמות מאזרחי ישראל הלא יהודים ומפלסטינים ביהודה ושומרון, לצורך מימושו של הערך האומי.

נוקשות

11. אין לשנות חוק-יסוד זה אלא בחוק-יסוד שנתקבל ברוב 80 של חברי הכנסת (יהודים) בלבד.

חיללו את הערכים והעקרונות של מגילת העצמאות

אלו המגמות האמתיות המסתתרות מאחורי המילים המכובסות של חוק היסוד הלאומני הזה, שחילל את הערכים והעקרונות של מגילת העצמאות של מדינת ישראל. תחת מסווה לאומי כביכול נוצר חוק לאומני, לא דמוקרטי, דקלרטיבי כביכול, ששכח ולגמרי לא במקרה, את האיזון שעשו האבות המייסדים בין לאומיות ראויה לבין השמירה על דמוקרטיה וזכויות אדם במדינת ישראל.

זה אכן רגע היסטורי מכונן ועצוב מאוד בתולדות הציונות ומדינת ישראל. אני תקווה שהמוני המתנגדים לחוק הפסול הזה, מהשמאל, מהמרכז, מהימין השפוי, יהודים, דרוזים, מוסלמים ונוצרים, ישתמשו בזכותם להביע מחאה דמוקרטית רחבה נגדו וכנגד מגמות החקיקה החמורות, של הימין הלאומני היהודי במדינת ישראל.

המאמר נכתב על ידי יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר

  • עוד באותו נושא:
  • חוק הלאום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully