וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיירטי "שרביט קסמים" שוגרו בצפון - בתגובה לירי פנימי בסוריה

אזעקות נשמעו בכמה יישובים ברמת הגולן ובגליל העליון, ולאחריהן שוגרו שני מיירטים ממערכת "שרביט קסמים", בה בוצע שימוש לראשונה. לא דווח על נפגעים, ולא היו נפילות בשטח ישראל

צילום: אדיר זאדה, עריכה: תומר לוי

אזעקות נשמעו הבוקר בכמה יישובים בגלל העליון בקצרין וביישובים במועצה האזורית גולן, זאת בעקבות רקטות שנורו הבוקר (שני) מסוריה במסגרת הלחימה במדינה. מדובר צה"ל נמסר כי שני מיירטי מערכת "שרביט קסמים" שוגרו בעקבות זיהוי הרקטות, זאת מחשש שייפלו בשטח ישראל. לבסוף, הרקטות נפלו בשטח סוריה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

זו הפעם הראשונה שצה"ל עושה שימוש במערכת "שרביט קסמים", המכונה בידי מערכת הביטחון "קלע דוד". המערכת משמשת להגנה מפני טילים לטווח בינוני-ארוך ומטוסים ללא טייס. המערכת מורכבת מטיל מיירט דו-שלבי, המתמרן במהירות, שבחרטומו מותקנות שתי מערכות איכון והכוונה - מכ"ם וחיישן אלקטרו?אופטי.


לקריאה נוספת:
דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מפעל איראני ליד חמאת שבמערב המדינה
צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש מסוריה שהתקרב לגבול רמת הגולן

שובל פטריוט בשמי רמת הגולן 23 ביולי 2018. Aviv Kabesa, מערכת וואלה! NEWS
שמי הגליל העליון, היום/מערכת וואלה! NEWS, Aviv Kabesa

לפני כשבועיים כלי טיס בלתי מאויש יורט באמצעות סוללת טילי פטריוט המוצבת באזור צפת. גם אז דיווחו תושבים באזור על שמיעת הדי פיצוצים. כלי הטיס, ששימש לאיסוף מודיעין, הגיע מסוריה ויורט לאחר שנכנס לאזור המפורז שבגבול. בדובר צה"ל אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכטב"מ יוצר ברוסיה.

עוד באותו נושא:

הכירו את מערכת "שרביט קסמים"

לכתבה המלאה
שובל פטריוט בשמי רמת הגולן 23 ביולי 2018. דניאל טרדיו, מערכת וואלה! NEWS
צפון הארץ, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דניאל טרדיו
שרביט קסמים. רפאל, עיבוד תמונה
שימוש ראשון במערכת היירוט. שרביט קסמים/עיבוד תמונה, רפאל

בתוך כך, אמש דיווחו כלי תקשורת סוריים כי כלי טיס של חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות ליד העיר מסיאף שבאזור העיר חמאת שבמערב סוריה. על פי הדיווחים, הופצץ מרכז מחקרים מדעיים ומפעלי הגנה בכפר אל-זאווי, הנמצא כ-14 קילומטרים מצפון למסיאף. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח גם הוא על התקיפה, ומסר כי עד כה לא ידוע על נפגעים. ברשת אל-מיאדין דווח כי ארבעה מטוסים השתתפו בתקיפה.

על פי הערכות מודיעין מערביות, במרכז המחקר המדעי מפותח הנשק הכימי של משטר הנשיא בשאר אסד. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי המבנה שהותקף הוא מפעל פיקוח איראני לפיתוח טילי קרקע-קרקע לטווח קצר.

שובל פטריוט בשמי רמת הגולן 23 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
שיגור מערכת היירוט בצפון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS

ברקע המתיחות בצפון שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב והרמטכ"ל צבא רוסיה יגיעו היום לישראל להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביקור הפתע תואם לאחר שיחת הטלפון בין נתניהו והנשיא פוטין ביום שישי.

נתניהו הודיע על הביקור בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר, ואמר כי ידון עם השניים בסוגיות האזוריות ובראשן סוריה. "ישראל תמשיך לפעול נגד כל ניסיון של איראן וגרורותיה להתבסס בסוריה", הצהיר נתניהו.

(עדכון ראשון: 10:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully