וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור תומך בזכות הזוגות החד מיניים לפונדקאות

22.7.2018 / 14:00

מסקר שערך מכון המחקר "פאנלס פוליטיקס" עולה כי 57% מהציבור תומך בתיקון לחוק הפונדקאות המבקש לאפשר לגברים יחידנים לבצע את ההליך. 31% מהציבור מתנגדים לתיקון. 49% מהציבור: נתניהו שקרן כי חזר בו מתמיכתו בקהילה

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

מסקר שנערך עבור וואלה! NEWS עולה כי 57% מהציבור תומכים בתיקון לחוק הפונדקאות המבקש לאפשר לגברים חד מיניים לבצע הליך פונדקאות בישראל. הסקר נערך ברקע אירועי מחאת הלהט"ב שמתקיימים היום (ראשון) ברחבי הארץ.

הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר, כלל 511 משתתפים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. עוד עולה מהסקר כי 31% מהציבור מתנגד לאפשר את קיום ההליך, וכי 12% לא מחזיקים בדעה כלשהי בנושא.

שאלה נוספת שנשאלו המשתתפים היא האם הם מסכימים לדבריו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שכינה את נתניהו "שקרן" בעקבות חזרתו בו בנושא. במהלך השבוע הביע נתניהו עמדה התומכת בתיקון לחוק והצהיר כי הוא תומך במתן האפשרות לפונדקאות לגברים יחידניים, אך בהצבעה שנערכה בכנסת ביום רביעי הצביע נגד התיקון. מנתוני הסקר עולה כי 49% מהציבור מסכימים להגדרתו של ראש הממשלה כשקרן, וכי 33% מהציבור לא מסכימים לכך. 18% מהמשיבים הצהירו כי אין להם דעה בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
הח"כים והשרים שהתבטאו בעד הלהט"ב - וזגזגו בהצבעה על הפונדקאות
מהלך הצהרתי או צעד מסוכן נגד הדמוקרטיה? המדריך המלא לחוק הלאום
ה"בליץ" בתום מושב הכנסת: הסוף לפקסים, פטור ממס לנתניהו וחוק ההמלצות 2

אינפו: תמיכה בפונדקאות לזוגות חד מיניים. עיבוד תמונה
אינפו: תמיכה בפונדקאות לזוגות חד מיניים/עיבוד תמונה

קהילת הלהט"ב מקיימת היום מחאה נגד אי השוויון שהיא חווה לטענתה במדינה. הטריגר למחאות היה חוק הפונדקאות שעבר בכנסת בשבוע שעבר שאיננו כולל פונדקאות לאבות יחידנים.

אירועי המחאה, עליהם הכריזו בשבוע שעבר חברי הקהילה, החלו היום בשעה 10:00 בבוקר אז הקימה האגודה למען הלהט"ב מאהל מחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב. במקביל התכנסו מפגינים במוקדים שונים ברחבי הארץ והניפו שלטי מחאה נגד מדיניות הממשלה.

בתל אביב חסמו המוחים את היציאה לנתיבי איילון דרומה וגרמו לעומס תנועה כבד במקום. בירושלים שובשה התנועה באזור כיכר פריז ואחד המפגינים עוכב לחקירה. גם בחיפה יצאו מאות להפגין בעד שוויון מלא לחברי הקהילה הגאה ואף חסמו את דרך העצמאות בעיר לכיוון הצ'קפוסט.

עוד באותו נושא

"בושה": נתניהו הצביע נגד פונדקאות לגברים - ועורר סערה במליאה

לכתבה המלאה
אינפו: נתניהו שקרן בנוגע לחוק הפונדקאות. עיבוד תמונה
אינפו: נתניהו שקרן בנוגע לחוק הפונדקאות/עיבוד תמונה

המחאות יגיעו לשיאן בשעה 20:30 בהפגנה גדולה שתיערך בכיכר רבין בתל אביב. אירועים נוספים יתקיימו במהלך השבוע, בהם שורה של דיונים בבג"ץ והפגנות ברחבי הארץ. "מדינה שלמה תגיע לכיכר רבין להגיד לממשלת ישראל די, ולראש הממשלה די לשקרים", אמר לוואלה! NEWS רועי נוימן מ"הפנתרות הוורודות", שהוא אחד ממארגני המחאה.

"לא נשב יותר בשקט בזמן שאתם מפלים אותנו לרעה בביטחון, בהורות, בנישואין, בתקציבים. בזמן שאתם מחוקקים חוקים נגדנו בכל תחומי החיים וראש הממשלה נתניהו מורח אותנו", הוסיף נוימן.

מחאת קהילות הלהט"ב בשלום, תל אביב, 22 ביולי 2018. ראובן קסטרו
מחאת הלהט"ב בתל אביב, היום/ראובן קסטרו
מחאת קהילות הלהט"ב בשלום, תל אביב, 22 ביולי 2018. ראובן קסטרו
רוצים שוויון מלא. מחאת הלהט"ב בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully