וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: הלוחם שנהרג מירי בגבול עזה - סמ"ר אביב לוי מפ"ת

הותר לפרסום שמו של לוחם גבעתי שנהרג מירי צלפים בפעילות מבצעית בחלקו הדרומי של גבול הרצועה. בת זוגו ספדה: "תכננתי לך יום הולדת מושלם, והכול התפוצץ". צה"ל תקף בתגובה 60 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. הערכות: חמאס לא אחראי למותו של הלוחם

צילום: שי מכלוף

לוחם גבעתי סמ"ר אביב לוי הוא החייל שנהרג אמש מירי צלפים במהלך פעילות מבצעית בחלקו הדרומי של גבול רצועת עזה - כך הותר היום (שבת) לפרסום. ההודעה נמסרה למשפחתו של החייל. סמ"ר אביב לוי התגייס במרץ 2016 לגבעתי ושירת בגדוד צבר. אביב היה סמל חבלה בפלחו"ד (פלוגת חוד), הנחשבת פלוגת הרובאים הוותיקים של הגדוד.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה". הוא הותיר אחריו הורים, פרי ויעקב, ואת אחיו אוריאן בן ה-19, נוי בת ה-15 ודן בן הארבע וחצי.

במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס לא עומד מאחורי ירי הצלף שהביא למותו של סמ"ר לוי. זאת, על אף הודעות שפרסם אתמול צה"ל המטילות את האחריות על הארגון.

אביב היה אמור לחגוג יום הולדת 21 ב-4 באוגוסט ושחרורו היה צפוי רק בעוד כמה חודשים. "אנחנו לא מעכלים", סיפרו חבריו, שהתכנסו משעות הבוקר בבית משפחתו. "בילינו איתו את השבת האחרונה בבית. הוא אהב לגלוש, אהב כדורגל, היה אוהד מכבי תל אביב ובילדותו היה אלוף קפוארה", סיפרו.

עוד בנושא:
ההסלמה בדרום - צה"ל תקף מוקדים רבים ברחבי רצועת עזה
"אין ברירה, נישן במקלט": תושבי העוטף מתכוננים לשבת מתוחה
מתחמי אימונים ומפקדת טרור: תיעוד התקיפה הנרחבת בעזה

אביב לוי. פייסבוק, צילום מסך
סמ"ר אביב לוי/צילום מסך, פייסבוק

אביב ואחיו, אוריאן, גם הוא לוחם, נותרו בארץ בעוד שהוריהם היו בחופשה באיטליה עם האח והאחות הצעירים. את ההודעה קיבלו ההורים משגרירות ישראל באיטליה. "הם עוד לא מעכלים, הסבתות גם מרוסקות", סיפר הדוד נועם, אחיה של האם.

הדוד הוסיף כי "ההורים קיבלו את הבשורה מהנספח הצבאי באיטליה, שהגיע אליהם למלון ופשוט בישר להם את הבשורה. הם נחתו היום בשעה ארבע, ומאז הבית מוצף בחברים ובמבקרים. אנחנו מקבלים הרבה חום ואהבה, וזה בזכות אביב. הגיעו לפה המון חברים ואנשים שאהבו אותו".

החברים סיפרו כי "הוא כבר תכנן את הטיול הגדול של אחרי השחרור לדרום אמריקה, זה היה החלום שלו". הם הוסיפו: "התכוונו לצאת לשם כולנו ביחד. עכשיו זה כבר לא יקרה".

עוד באותו נושא

הותר לפרסום: לוחם נהרג מירי בגבול עזה; הודעה נמסרה למשפחתו

לכתבה המלאה
"אמא שלו מחוברת אליו מאוד. היא לא יודעת איך תמשיך לחיות בלעדיו"

"הוא היה הנכד שכל המשפחה העריצה", סיפר לוי. "כולם חיכו שהוא יגיע מהצבא, ואמא שלו הייתה מחוברת אליו מאוד. היא לא יודעת איך היא תמשיך לחיות בלעדיו. על אופיו של אביב סיפר כי "היה ילד מופנם, שקט, שעשה הכול בצורה יסודית ורצינית, ולא רצה שאף פעם ידאגו לו".

"כשהתגייס, הוא פחד ללכת לשריון והיה שמח עד השמיים כששובץ לגבעתי", סיפרו חבריו. "הוא השקיע, עבר קורס חובשים ושירת כחובש. אחר כך החליט על מסלול פיקוד ושירת כמפקד וכעת כסמל".

האח אוריאן, המשרת כנהג סמג"ד בבא"ח גולני, סיפר כי אחיו היה "מודל החיקוי" שלו. "כל מה שהוא עשה, הוא עשה הכי טוב שהוא היה יכול. הוא עודד אותי כל הזמן לשירות משמעותי, מאוד רציתי ללכת בעקבותיו לקרבי, ולצערי לא יכולתי בגלל הפרופיל. כך הוא כבר התחיל לטפח את האח הקטן שלנו דן. בכל פעם שחזר הביתה היה משקיע בו הרבה. כדורגל, סרטים, גלידה, ים, הכול".

משפחתו וחבריו של סמ"ר אביב לוי שנהרג בגבול רצועת עזה, 21 ביולי 2018 (האח אוריאן יושב). ללא קרדיט, מערכת וואלה!
האח אוריאן/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

האח הוסיף כי "השירות חשוב לכולנו, כשאביב היה מגיע לחופשה היינו אוספים אותו בתחנת הרכבת ובבית הכול היה מוכן עבורו. אנחנו בית מגובש ועוטף, דיברתי עם ההורים והם מתקשים לקבל את הבשורה".

שחר ארז, בת זוגו של אביב, פרסמה את תמונתם בחשבון האינסטגרם שלה וכתבה לו מילות פרידה. "אביב שלי, היו לנו מיליון תוכניות להמשך וספרנו את הימים עד שניפגש שוב. בעוד שבועיים יש לך יום הולדת ובזמן שאני מתכננת לך את יום ההולדת המושלם, הכול מתפוצץ", כתבה. "אני מסרבת להאמין שזה אמיתי, אני מסרבת להאמין שאתה זה שנפל. היו לך כל כך הרבה תוכניות להמשך החיים".

"מסרבת להאמין שאתה לא כאן איתי יותר, מסרבת להאמין שלא אוכל לשמוע את הקול שלך שוב. תמיד אזכור אותך ותמיד תהיה בלבי, תשמור עליי ועל המשפחה המדהימה שלך שם למעלה. הגעגוע אליך חזק כל כך, אני אוהבת אותך", כתבה בת הזוג.

חברה של אביב לו החייל שנהרג בירי בגבול רצועת עזה ה-21 ביולי 2017. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
הפוסט של חברתו של לוי/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק
משפחתו וחבריו של סמ"ר אביב לוי שנהרג בגבול רצועת עזה, 21 ביולי 2018 (האח אוריאן יושב). ללא קרדיט, מערכת וואלה!
חבריו של אביב בבית המשפחה בפתח תקווה, היום/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

סמל המחלקה בטירונות של אביב, נהוראי כהן, זוכר אותו היטב. "הוא היה לוחם אמיתי ומפקד מהשורה הראשונה. מדובר קודם כל בילד מדהים, אכפתי, מלא אהבה ושמחה", אמר כהן. לדבריו, "אביב תמיד ראשית דאג לכל החברים סביבו, ורק אחר כך דאג לעצמו. תמיד בזמנים קשים ידע מה לומר ואיך לדחוף את כל החבר'ה קדימה". כהן הוסיף כי "הוא מעולם לא וויתר לעצמו, למרות שהיה לו קשה. אביב ידע למצוא את הטוב בכל דבר ובכל אדם. הוא דאג, בירר ועזר לכל מי שהיה סביבו, זו אבדה אדירה".

חברו לשירות ירין בלילה אמר כי "אביב תמיד נלחם כמו אריה, פיקד כמו אריה ואתמול נפל כמו אריה, תוך כדי שהוא מגן על הבית. הוא היה גיבור". בלילה הוסיף כי "עברתי יחד איתו הכשרה שלמה, היינו ארבעה חודשים במחלקת פיקוד ואחרי זה יצאנו כל אחד לדרכו. אביב היה איש יקר מאוד, היה בחור שאפתן, מפקד בכל רמ"ח איבריו".

לדברי המפקד, "אביב תמיה היה שם בשביל כולם, בחור משכמו ומעלה שתמיד רצה לעשות הכל כדי שכולם יהיו שמחים ובעיקר היווה דוגמא אישית מופלאה לחיילים עליהם פיקד. אני יודע שהוא ישמור עלינו מלמעלה".

השר ליברמן על מותו של לוי

"הכדור שפילח את חזהו של אביב, פגע בלב של כל אם ואב בישראל"

בעירו של לוי, בוגר תיכון גולדה מאיר בפתח תקווה, גם הביעו צער רב על מותו. בבית הספר יכונס הערב אירוע לתלמידים, לבוגרים, למורים ולעובדים כדי לכבד את זכרו. ביום חמישי האחרון צוין יום השנה ה-34 למותו של חובש גדוד צבר, טוראי אריה בוירסקי, שהיה החלל הראשון של הגדוד ותושב פתח תקווה גם הוא.

"ירי בודד של צלף טרוריסט מחמאס הפך בין רגע אירוע בטחוני שגרתי, לטרגדיה עבור בני משפחת לוי ועבור מדינה שלמה שאיבדה את אחד מטובי בניה", מסר ראש העיר איציק ברוורמן. "אין מילים שמסוגלות להכיל את התדהמה של בני המשפחה עם קבלת ההודעה המרה. אנו רק יכולים לחבק ולבכות יחד עם בני משפחת לוי, לחבק חזק ולנסות להבין את הבלתי נתפס. הכדור שפילח את חזהו של אביב, פגע בלב של כל אם ואב בישראל".

דוד של אביב לו החייל שנהרג בירי בגבול רצועת עזה ה-21 ביולי 2017. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
הפוסט של דודו של אביב/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד ללוי וכתב כי הוא "שולח תנחומים מעומק הלב בשמי ובשם אזרחי ישראל, להוריו ואחיו של לוי, לוחם גבעתי שנפל אתמול בגבול עזה. אביב נלחם יחד עם חבריו בנחישות ובגבורה בטרור, ולצערנו המאבק הזה לפעמים גובה מאיתנו מחיר כבד מנשוא".

"צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה מאוד", נמסר מדובר צה"ל. "ארגון הטרור חמאס יישא באחריות על האירוע וכן על רצף פעולות הטרור שמבצע בחודשים האחרונים. ארגון הטרור חמאס בחר לדרדר את המצב הביטחוני ויישא בהשלכות של מעשיו". עוד נמסר כי "צה"ל נמצא במוכנות גבוהה מאוד וימשיך לפעול ככל שיידרש לאבטחת שלומם של אזרחי מדינת ישראל".

בתגובה לחילופי האש בגבול הרצועה שבהם נהרג סמ"ר לוי, תקף צה"ל כ-60 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. ארבעה פלסטינים, שלפחות שלושה מתוכם הם פעילי הזרוע הצבאית של חמאס, נהרגו בתקיפות אלה ו-120 לפחות נפצעו. חמאס הודיע לאחר מכן כי "הושגה הפסקת אש".

(עדכון ראשון 19:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully