וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הרגיעה בעוטף עזה התושבים חוששים: "אין ברירה, נישן במקלט"

21.7.2018 / 3:00

ברקע ההפצצות הרבות שמבצע צה"ל ברחבי הרצועה והאזעקות שנשמעו ביישובי העוטף נערכים התושבים לסוף שבוע של הסלמה. חלק מהתושבים התרחקו מהאזור. "אנחנו כבר מתורגלים, אבל בכל פעם מחדש זה מתסכל"

רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה ב-20 ביולי 2018. AFP, צילום מסך
תקיפות צה"ל ברצועה, הערב/צילום מסך, AFP
הפרות סדר בגבול רצועת עזה ב-20 ביולי 2018. צילום מסך
הפגנות סדר בגבול הרצועה, הערב/צילום מסך

תושבים בעוטף עזה סיפרו אמש (שישי) כי הם חוששים שיבלו את סוף השבוע הקרוב במקלטים. זאת, עקב האירועים היום על גדר הגבול עם הרצועה. חמאס הודיע הלילה כי הושגה רגיעה בינו לבין ישראל בתיווך האו"ם ומצרים. זאת, לאחר יום של הסלמה שבמהלכו לוחם צה"ל נהרג מירי צלפים, זוהו שלושה שיגורים משטח הרצועה לעבר עוטף עזה וצה"ל תקף כ-60 יעדי טרור ברחבי הרצועה.

"זה לא פשוט, כולם פה במתח. אני והילדים נישן הערב במרחבים המוגנים אם לא תהיה ברירה", אמר תושב שדרות. "אנחנו כבר מתורגלים, אבל בכל פעם מחדש זה מתסכל", הוסיף.

חלק קטן מהמשפחות ביישובי העוטף החליטו לצאת מהאזור אל אזורים אחרים בארץ. "נסענו היום למקום אחר כי שמענו על מה שקרה על הגדר", אמרה אחת התושבות. "הילדים צריכים קצת שקט, מחר כבר נחזור".

תקיפת צה"ל בעיר עזה, 20 ביולי 2018. רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה, הערב/רויטרס

שרון קלדרון, גם היא תושבת העוטף, התרחקה מאזור כבר אתמול עקב המתח שהורגש בשבוע האחרון. "בגלל כל האזעקות בימים האחרונים החלטנו אתמול להקדים את החופשה שלנו", אמרה. תושבי הקיבוצים סמוכי הגדר יעבירו את הלילה במקלטים, שם הם הרבה יותר בטוחים.

בשעות הערב שוגרו שלוש רקטות משטח הרצועה לעבר המועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב. שתיים מהרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, ואחרת נחתה בשטח פתוח.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully