וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם שנפל בגבול עזה: הראשון מאז מבצע צוק איתן שנהרג מאש חמאס

החייל נהרג בחילופי האש בדרום הרצועה ובתגובה יצא צה"ל למבצע תקיפות נרחב ברצועת עזה. לאחר מותו, צה"ל תקף כ-60 מטרות ברצועה, מה שהוביל להכרזה על הפסקת אש בתיווך מצרי

צילום: שי מכלוף

לוחם צה"ל נהרג אמש (שישי) מירי צלפים במהלך פעילות מבצעית בחלקו הדרומי של גבול רצועת עזה - כך הותר לפרסום. ההודעה נמסרה למשפחתו של החייל. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה". הוא ההרוג הראשון בעזה מאז מבצע "צוק איתן" לפני ארבע שנים כתוצאה מאש חמאס.

בתגובה לחילופי האש בגבול הרצועה יצא צה"ל בתקיפה נרחבת של 60 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. ארבעה פלסטינים, שלפחות שלושה מתוכם הם פעילי הזרוע הצבאית של חמאס, נהרגו בתקיפות אלה ו-120 נפצעו.

"צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה מאוד", נמסר מדובר צה"ל. "ארגון הטרור חמאס יישא באחריות על האירוע וכן על רצף פעולות הטרור שמבצע בחודשים האחרונים. ארגון הטרור חמאס בחר לדרדר את המצב הביטחוני ויישא בהשלכות של מעשיו". עוד נמסר כי "צה"ל נמצא במוכנות גבוהה מאוד וימשיך לפעול ככל שיידרש לאבטחת שלומם של אזרחי מדינת ישראל".

תקיפת צה"ל ברצועת עזה ב-20 ביולי 2018. צילום מסך
תקיפת צה"ל ברצועה, הערב/צילום מסך

בשלושת החודשים האחרונים התגאו בצה"ל בכך שלעומת 180 הרוגים בצד הפלסטיני ויותר מ-2,000 פצועים, רק חמישה חיילים נפצעו.

לרשות חמאס עמדו כמה הזדמנויות כדי לדרדר את המצב ולפגוע בלוחמי צה"ל על רקע בניית החומה התת קרקעית לסיכול מנהרות. אלא שבשל מרכיבי הרתעה ומדיניות של של מתן שקט שסייעה להתעצמות, בארגון בחרו שלא לעשות זאת, גם כשצה"ל נטרל והשמיד מנהרות. הרג הלוחם מהווה נקודת תפנית בגישה של החמאס שתחייב את מפקד אוגדת עזה ואלוף פיקוד דרום לחשיבה מחודשת בכל מה שקשור לתנאי האבטחה של הכוחות בגבול.

עוד באותו נושא

הסלמה בדרום: צה"ל תקף בתגובה ל"אירוע חמור"; רקטה נחתה בעוטף

לכתבה המלאה
הסלמה בדרום - לוחם נהרג בגבול עזה; צה"ל תקף 15 יעדי טרור. שי מכלוף
צה"ל תקף מטרות בתגובה להרג הלוחם. עזה, הבוקר/שי מכלוף

במהלך הלילה הודיע דובר חמאס כי "הושגה רגיעה עם ישראל", לאחר יום של הסלמה. אחרי שהשקט נשמר במהלך שעות הלילה, בפיקוד העורף הסירו את ההנחיות המיוחדות ביישובי עוטף עזה והתושבים שבו לשגרה.

בעקבות ההסלמה הביטחונית קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט התייעצויות ביטחוניות בקריה שבתל אביב. בנוסף לכך, ליברמן שוחח עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב ואמר לו: "נגיב בצורה קשה וכל האחריות מעתה ואילך היא על הנהגת חמאס. אם חמאס ימשיך עם שיגור הרקטות, התוצאה תהיה הרבה יותר קשה ממה שהם חושבים. האחריות על כל ההרס וחיי אדם תהיה על חמאס".

גורם במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן מסר לוואלה! NEWS כי "על חמאס לעצור את מעגל הדמים הקטלני". עוד נמסר כי "לישראל הזכות להגן על עצמה" וכי "צעדיו התוקפניים של חמאס רק גרמו לצער לאזרחי עזה. בין קורבנות המצב הנורא הזה יש פלסטינים רבים שאינם מתפרעים אך עתידם לוט בערפל בגלל קיצוניות חמאס והאלימות שלו".

(עדכון ראשון: 22:37)

תקיפות צה"ל ברצועת עזה, 20 ביולי 2018. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועה, הלילה/רויטרס
תקיפת צה"ל בעיר עזה, 20 ביולי 2018. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully