וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחמי אימונים ומפקדת טרור: תיעוד התקיפה הנרחבת בעזה

מטוסי קרב, כלי טיס וטנקים תקפו 25 יעדי טרור של חמאס ברצועה, בהם מפקדת גדוד זייתון לצד מחסני אמצעי לחימה, עמדת תצפית ומשרד מפקד הגדוד. ארבעה פלסטינים - בהם פעילי הזרוע הצבאית של הארגון - נהרגו, ו-120 נפצעו. צפו

צלמים זמניים מורשים

צה"ל יצא אמש (שישי) לתקיפות נרחבות ברחבי רצועת עזה, שהגיעה בתגובה לחילופי אש שבמהלכם נהרג לוחם צה"ל מירי מחבלים. החל משעות הצהריים הותקפו 25 יעדי טרור במפקדת גדוד זייתון של חמאס בצפון רצועת עזה. מפקדת הגדוד הושמדה, ובתוך כך יכולות במפקדה בהן מחסני אמצעי לחימה, מחסני ציוד ללחימה, מתחמי אימונים, עמדות תצפית, חמ"ל הגדוד, חדרי פיקוד ושליטה, משרד מפקד הגדוד ותשתיות נוספות.

התקיפות בוצעו במהלך היום באמצעות מטוסי קרב, כלי טיס וטנקים ובמהלכן מתו ארבעה פלסטינים, שלפחות שלושה מתוכם הם פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. לפחות 120 פלסטינים נוספים נפצעו. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה מאוד, ארגון הטרור חמאס יישא באחריות על האירוע וכן על רצף פעולות הטרור שמבצע בחודשים האחרונים. ארגון הטרור חמאס בחר לדרדר את המצב הביטחוני ויישא בהשלכות של מעשיו". עוד נמסר כי "צה"ל נמצא במוכנות גבוהה מאוד וימשיך לפעול ככל שיידרש לאבטחת שלומם של אזרחי מדינת ישראל".

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: לוחם נהרג מירי בגבול עזה; הודעה נמסרה למשפחתו
ליברמן: "אם חמאס ימשיך עם הרקטות - התוצאה תהיה קשה"
"אין ברירה, נישן במקלט": תושבי העוטף מתכוננים לשבת מתוחה

תקיפת צה"ל ברצועת עזה ב-20 ביולי 2018. AFP, צילום מסך
תקיפת צה"ל ברצועה, הערב/צילום מסך, AFP
תקיפת צה"ל בעיר עזה, 20 ביולי 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועה, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום פרצו חילופי אש אינטנסיביים בגבול הרצועה, במהלכן הושלכו בין היתר מטעני חבלה לעבר כוחות צה"ל. המועצה האזורית שדות נגב הנחתה את תושביה להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים וזאת, כלשון ההודעה, עקב "אירוע חריג". במהלך הערב נשמעה אזעקת "צבע אדום" במועצות האזורית שער הנגב ושדות נגב. זוהו שלושה שיגורים משטח הרצועה, ששניים מהם יורטו על ידי סוללת "כיפת ברזל". הנפילה הנותרת אותרה בשטח המועצה האזורית שער הנגב, מבלי שהיו נפגעים באירוע.

על רקע ההסלמה הביטחונית קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט התייעצויות ביטחוניות בקריה שבתל אביב. ליברמן שוחח בטלפון עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב ואמר לו: "נגיב בצורה קשה וכל האחריות מעתה ואילך היא על הנהגת חמאס. אם חמאס ימשיך עם שיגור הרקטות, התוצאה תהיה הרבה יותר קשה ממה שהם חושבים. האחריות על כל ההרס וחיי אדם תהיה על חמאס".

(עדכון ראשון: 22:22)

תקיפת צה"ל ברצועת עזה ב-20 ביולי 2018. AFP, צילום מסך
תקיפת צה"ל ברצועה, הערב/צילום מסך, AFP
תקיפות צה"ל ברצועת עזה ב-20 ביולי 2018. צילום מסך
תקיפות צה"ל ברצועה, היום/צילום מסך
תקיפת צה"ל בעיר עזה, 20 ביולי 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועה, היום/רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה ב-20 ביולי 2018. צילום מסך
תקיפות צה"ל ברצועה, הערב/צילום מסך
תקיפות צה"ל ברצועת עזה ב-20 ביולי 2018. צילום מסך
תקיפות צה"ל ברצועה, היום/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully