וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אם חמאס ימשיך עם הרקטות - התוצאה תהיה קשה"

נוכח ההתחממות בגזרת עזה ואחרי שלוחם נהרג בגבול הרצועה כינס הרמטכ"ל הערכת מצב ביטחונית שאליה הגיעו ראש הממשלה, שר הביטחון ובכירים נוספים. ליברמן לשליח האו"ם: "חמאס מדרדר את המצב באופן מכוון"

צילום: שי מכלוף

הרמטכ"ל גדי איזנקוט כינס הערב (שישי) הערכת מצב ביטחונית בקריה, שאליה הגיעו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן ובכירים במערכת הביטחון. זאת, אחרי תקיפות מרובות שערך צה"ל ברחבי רצועת עזה שהגיעו בתגובה לנפילת לוחם צה"ל בחילופי אש בגבול הרצועה.

השר ליברמן שוחח בטלפון עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, ואמר לו כי חמאס מדרדר את המצב באופן מכוון. "נגיב בצורה קשה וכל האחריות מעתה ואילך היא על הנהגת חמאס. אם חמאס ימשיך עם שיגור הרקטות, התוצאה תהיה הרבה יותר קשה ממה שהם חושבים. האחריות על כל ההרס וחיי אדם תהיה על חמאס", אמר.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, שלחה תנחומים למשפחתו של החייל שנהרג והוסיפה כי "יש לעשות הכל שהוא יהיה האחרון". לדברי זנדברג, "מלחמה חייבת להיות מוצא אחרון ורק אם אין ברירה. יש ברירה. הברירה היא מדינית ומוטב לבחור בה עכשיו מאשר אחרי מבצע שיביא עוד הרוגים. הפתרון הוא הפסקת האלימות, הטרור והשרפות, שיקום הרצועה והסרת הסגר".

עוד בנושא:
הותר לפרסום: לוחם נהרג מירי בגבול עזה; הודעה נמסרה למשפחתו
"אין ברירה, נישן במקלט": תושבי העוטף מתכוננים לשבת מתוחה
מתחמי אימונים ומפקדת טרור: תיעוד התקיפה הנרחבת בעזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט בהתייעצות בקריה ב-20 ביולי 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
נתניהו, ליברמן ובכירי צה"ל בהתייעצות הביטחונית, הערב/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) מסר גם הוא תנחומים למשפחה והוסיף: "‏ברגעים אלה אנו מחזקים ומחבקים את המשפחה שאיבדה את היקר לה מכל, ואת חיילינו שעושים עבודתם בלילה זה כדי להגן על תושבי העוטף ולהחזיר את השקט. ‏הגיעה השעה שהממשלה תציג את תוכניותיה האסטרטגיות לשינוי המציאות בין ישראל לעזה".

חילופי אש התנהלו היום בין צה"ל לבין מפירי סדר בחלקו הדרומי של גבול רצועת עזה. בתגובה לנפילת הלוחם, צה"ל תקף יעדי טרור ברחבי הרצועה באמצעות כלי טיס וטנקים. הזרוע הצבאית של חמאס מסרה כי שלושה מפעיליה נהרגו בתקיפות. לפי דיווח נוסף הופעל מטען חבלה לעבר כוח צה"ל ולא היו נפגעים בתקרית.

על רקע תקיפת צה"ל, המועצה האזורית שדות נגב הנחתה את תושביה להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים. זאת, כלשון ההודעה. התושבים התבקשו להישמע להנחיות ההתגוננות ועודכנו כי המועצה נמצאת בקשר עם כוחות הביטחון.

עוד באותו נושא

הסלמה בדרום: לוחם צה"ל נהרג מירי בגבול עזה; צה"ל תקף יעדי טרור

לכתבה המלאה
תקיפת צה"ל בעיר עזה, 20 ביולי 2018. רויטרס
תקיפת צה"ל בעיר עזה, הערב/רויטרס
קרובי משפחה של פלסטינים שנהרגו בתקיפות צה"ל ברצועת עזה, 20 ביולי 2018. רויטרס
קרובי ההרוגים ברצועה, הערב/רויטרס

מוקדם יותר היום ביקר השר ליברמן בשדרות ונפגש עם תושבי העיר. "אנחנו מתנהלים באחריות, אך גם בעוצמה וחוכמה ולא מחפשים הרפתקאות, אבל אם חמאס ימשיכו להוביל אותנו למבצע רחב היקף נלך למבצע רחב היקף הרבה יותר כואב מצוק איתן", אמר השר. ליברמן הכחיש כי מתנהל משא ומתן מול הארגון ואמר כי "אין שום הידברות עם חמאס. אנחנו נמצאים בהידברות עם כל הגורמים הרלוונטיים".

אתמול נהרג פלסטיני ושלושה נפצעו מתקיפת צה"ל חוליית מחבלים שהפריחו בלוני תבערה סמוך לעמדת חמאס בדרום רצועת עזה. לאחר התקיפה שיגרה חוליית מחבלים שתי פצצות מרגמה שנפלו בשטח הרצועה. שעה קלה לאחר מכן נשמעו אזעקות "צבע אדום" ביישובי המועצה האזורית אשכול, וצה"ל מסר כי זוהה שיגור רקטה אחת לעבר המועצה - שנחתה בשטח פתוח. בתגובה תקף צה"ל באמצעות טנק עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה.

(עדכון ראשון: 20:54)

תקיפות צה"ל ברצועת עזה ב-20 ביולי 2018. צילום מסך
תקיפת צה"ל ברצועה, היום/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully