וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס תוקף את מתווה ממשל טראמפ: "אימצו את העמדה הישראלית"

בארגון הגיבו בחריפות על המתווה שהציעו יועציו של הנשיא טראמפ לפיו זניחת הטרור על ידי חמאס, הכרה בישראל והחזרת החללים תוביל לשיפור חייהם של תושבי עזה. "בכירי הממשל האמריקני הפכו לדוברים בשם הכיבוש הישראלי והתקפותיהם נגד חמאס הם הבל ומעידות על יוהרה"

צלמים זמניים מורשים

בחמאס תקפו היום (שישי) את המתווה שפרסמו שליחיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ראד קושנר, ג'ייסון גרינבלט ודייוויד פרידמן, בוושינגטון פוסט. לפי המתווה לשלום שפרסמו בטור, זניחת הטרור על ידי חמאס, החזרת חללי צה"ל והכרה בישראל - יובילו לשיפור חיי תושבי עזה ויספק להם סיוע כלכלי נרחב.

דובר התנועה סאמי אבו זוהרי התייחס למתווה ואמר כי "גרינבלט וקושנר אימצו את העמדה הישראלית". עוד לדבריו "התקפות הממשל האמריקני נגד התנועה משקפות את מידת ההבל והיוהרה של בכיריה שהפכו לדוברים של הכיבוש הישראלי".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן בסיור בדרום: "חמאס מוביל בכוח למבצע רחב וכואב בעזה"
צאו לרחוב לחצי שעה וקראו לשיוויון: המיזם המיוחד של מחאת הלהט"ב
דוח: ישראל בתחתית מדד השמירה על חיי הנהגים במדינות האיחוד האירופי

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ג'ארד קושנר, ג'ייסון גרינבלט, דיויד פרידמן ורון דרמר בלשכתו בירושלים - 22 ביוני 2018. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"אימצו את העמדה הישראלית". יועצי טראמפ בפגישה עם נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

שלושת הבכירים תיארו בטור שכתבו את המצב הקשה בו נמצאים כיום תושבי עזה. הם התייחסו להנהגת חמאס ככושלת וככזו שגורמת לפלסטינים סבל רב ללא צורך. מנגד, פסקו השלושה כי שלום בהחלט יאפשר את שבירת הקיפאון בו נמצאים תושבי הרצועה.

קושנר, גרינבלט ופרידמן ציינו שכדי להביא לשבירת הקיפאון והמצור בעזה, על חמאס להכיר שישראל היא ישות קיימת באורח קבע. כשהיועצים הציעו לחמאס להפסיק את הטרור ולאחר מכן יזכו לשיפור כלכלי משמעותי.

עוד באותו נושא

הכרה בישראל, החזרת החללים והפסקת הטרור: מתווה ממשל טראמפ לחמאס

לכתבה המלאה
אחד מדוברי חמאס, סמי אבו זוהרי, במסיבת עיתונאים באיסטנבול. ינואר 2009. AP
"מעיד על הבל ויוהרה של הממשל האמריקני". אבו זוהרי/AP

השלושה הסבירו כי ישנם גורמים שמוכנים להתאמץ ולסייע במשאבים. אך ללא שינוי אמיתי שמלווה בביטחון, לא ניתן יהיה להוביל את התהליך. עוד הבהירו כי "אם חמאס יוכיח כוונות ברורות לשלום - לא רק במילים, אלא חשוב מזה, גם במעשים - אזי, כל האפשרויות ייפתחו בפניו.

לדבריהם "אין שום סיבה שהפלסטינים - בגדה וברצועת עזה - לא יוכלו ליהנות מהצלחה כלכלית ואף להשתלב בכלכלה האזורית המשגשגת, אם רק ייתנו לנו לעזור. כפי שאמר הנשיא טראמפ פעמים רבות, ביטחון כלכלי משמעותו ביטחון לאומי. באמצעות עידוד להתאוששות כלכלית באזור, נוכל לשפר את המאמצים שלנו כדי לדאוג להגדלת היציבות גם כן".

"במקום לנסות לנצל את המנהג הברברי שלו להחזיק חיילים ואזרחים ישראלים בשבי, חמאס חייב להחזיר אותם למשפחותיהם. במקום לנצל את מעברים ,כמו רפיח וסלאח א-דין, כדי להבריח אמצעי לחימה ולשאוב את כל ההכנסות ממיסים למטרות בלתי חוקיות ולהעשרתו האישית, חמאס חייב להפסיק זאת על מנת שחומרים נחוצים יוכלו להגיע לתושבי עזה", הדגישו שלושת הבכירים.

בנימין ושרה נתניהו, איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר, קבלת פנים ירושלים, 13 במאי 2018. אבי אוחיון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ג'ראד קושנר ואיוונקה טראמפ בביקור בישראל, במאי/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון, לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully