וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בסיור בדרום: "חמאס מוביל בכוח למבצע רחב וכואב בעזה"

20.7.2018 / 12:00

במהלך סיור בשדרות בצל המתיחות הביטחונית, אמר שר הביטחון כי הבעיה האמתית מול רצועת עזה היא "השחיקה בהרתעה". לדבריו, ראשי חמאס מובילים את ישראל למצב של אין ברירה ואם ימשיכו בכך "נלך למבצע רחב היקף והרבה יותר כואב מצוק איתן"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע הבוקר (שישי) לביקור בשדרות ונפגש עם תושבי העיר בצל המתיחות הביטחונית בדרום. "אנחנו מתנהלים באחריות אך גם בעוצמה וחוכמה ולא מחפשים הרפתקאות, אבל אם חמאס ימשיכו להוביל אותנו למבצע רחב היקף נלך למבצע רחב היקף הרבה יותר כואב מצוק איתן", הדגיש השר. ליברמן הכחיש כי מתנהל משא ומתן מול הארגון ואמר כי "אין שום הידברות עם חמאס. אנחנו נמצאים בהידברות עם כל הגורמים הרלוונטיים".

ביקורו של שר הביטחון בעיר מגיע ברקע המתיחות בדרום. אתמול נהרג פלסטיני ושלושה נפצעו מתקיפת צה"ל חוליית מחבלים שהפריחו בלוני תבערה סמוך לעמדת חמאס בדרום רצועת עזה. לאחר התקיפה שיגרה חוליית מחבלים שתי פצצות מרגמה שנפלו בשטח הרצועה. שעה קלה לאחר מכן נשמעו אזעקות "צבע אדום" ביישובי המועצה האזורית אשכול, וצה"ל מסר כי זוהה שיגור רקטה אחת לעבר המועצה - שנחתה בשטח פתוח. בתגובה תקף צה"ל באמצעות טנק עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה.

לקריאה נוספת:
הכרה בישראל, החזרת החללים והפסקת הטרור: מתווה ממשל טראמפ לחמאס
דיווח: הרוג בתקיפת צה"ל בדרום הרצועה; רקטה שוגרה לעבר אשכול
אזעקת "צבע אדום" נשמעה בחוף אשקלון; צה"ל התרעת שווא

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור בשדרות. שי מכלוף, מערכת וואלה!
ליברמן בסיור בשדרות, היום/מערכת וואלה!, שי מכלוף

במהלך הסיור התייחס השר לתגובת צה"ל ביחס לטרור העפיפונים ולבלוני התבערה שמופרחים לעבר יישובי עוטף עזה והאזור והדגיש כי הדבר גורם לשחיקה בהתרעה. "בגלל העפיפונים ואפילו בגלל השריפות לא יוצאים למלחמה, למרות שכל אדם סביר שרואה את החורשה שרוף, אלפי דונם של שדות חקלאים שרופים, מבין שהמצב הוא בלתי סביר. אנחנו באמת מתנהלים באחריות ובאיפוק, למרות שהבעיה האמיתית היא השחיקה בהרתעה", אמר ליברמן. "זה לא רק חורש טבעי שרוף זה שחיקה בהרתעה. כמובן שהדבר החשוב ביותר זה תחושת הביטחון של האזרחים".

עוד באותו נושא

תקיפות נקודתיות לא יספיקו: כשצה"ל יידרש לממש את איומי נתניהו

לכתבה המלאה
טרור העפיפונים נמשך

שריפה פרצה בשטחים החקלאיים
של כפר עזה במוא?ז אשכול. בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
"לא יוצאים למלחמה בגלל עפיפונים". שריפה בעוטף, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, בוחבוט

ליברמן התייחס בדבריו גם לביקורת השרים ולביקורת הציבורית לתגובת צה"ל נוכח הירי בדרום ואמר כי לא ניתן להשלים ולקבל את המציאות שבה שרויים תושבי עוטף עזה במקלטים. "אנחנו משתדלים להיות שקולים ואחראים אך ראשי חמאס בכוח מובילים אותנו למצב שאין ברירה, מצב שנצטרך לצאת למבצע צבאי רחב וכואב, לא למראית עין אלא מבצע צבאי רחב וכואב". השר האשים את חמאס במצב ואמר כי "כל האחריות במקרה כזה היא על ראשי חמאס, אך לצערי גם תושבי עזה מן המניין יצטרכו לשלם את המחיר ולכן אני קורא להם קודם כל תפעילו לחץ על החמאס לשנות את הכיוון, לשנות את המשוואה".

לדברי שר הביטחון כוחות צה"ל פגעו בתשתיות חיוניות של חמאס כולל תשתיות ייצור, מחסני חימוש ומתקן מרכזי לאימונים. עוד הוסיף ליברמן כי צה"ל פגע בשתי מנהרות שבכל אחת הושקעו שלוש או ארבע שנות עבודה. לדבריו, "הרגישות של חמאס היא לאותם אתרי ייצור, לאותן מנהרות - ואנחנו פוגעים קודם שם - ולא לחיי אדם ואנחנו פוגעים קודם כל שם. בסוף השבוע האחרון הטלנו כמעט 50 טון חימושים על אותם מרכזים אסטרטגיים של חמאס ואני חושב שהמסר מובן ואם הוא לא מובן נצטרך להמשיך".

מפריחי הבלונים העזתים 17 ביולי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
פעילי חמאס מכינים בלוני תבערה להפרחה לישראל/מערכת וואלה! NEWS, -
עמדת חמאס בגבול עזה  15 ביולי 2018. ראובן קסטרו
עמדת חמאס בגבול עזה, השבוע/ראובן קסטרו
שריפה בארז 15 ביולי 2018. ביטחון קיבוץ ארז, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בשדות קיבוץ ארז, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון קיבוץ ארז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully