וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: ישראל בתחתית מדד השמירה על חיי הנהגים במדינות האיחוד האירופי

20.7.2018 / 12:14

על פי נתוני המועצה האירופית לבטיחות בדרכים, ישראל נמצאת במקום הלפני אחרון במספר הפצועים קשה בתאונות דרכים. כך עולה מדוח שעקב אחר מהלכים שביצעו מדינות האיחוד למיגור ההרג בכבישים. מנכ"ל "אור ירוק": "על משרד התחבורה לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים"

תאונת דרכים עם שני הרוגים ליד קריית מלאכי. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
תאונת דרכים. אילוסטרציה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

דוח המועצה האירופית לבטיחות בדרכים שפורסם לאחרונה חשף כי ישראל נמצאת במקום ה-29 מתוך 32 מדינות האיחוד האירופי שפעלו לשיפור במספרי ההרוגים בתאונות הדרכים בין השנים 2001-2017. רק מלטה, רומניה ובולגריה הציגו נתונים גרועים יותר. המדינות שהובילו את הדוח היו הולנד ופינלנד.

הנתונים לא מעודדים מבחינת ישראל גם באשר למדד הפצועים קשה בתאונות הדרכים, שכן בין השנים 2010-2017, הגיעה ישראל למקום לפני אחרון מבין מדינות האיחוד ורק מלטה הציגה נתונים גרועים ממנה. מנגד, המדינות שהובילו במדד בקטגוריה זו היו גרמניה וקפריסין.

עוד עולה מהדוח כי האמצעים והמדיניות שיושמו במדינות שבהן אכן נרשמה הצלחה וצמצום של מספר ההרוגים הינם: השקעה ראויה של תקציבי מדינה, מחויבות לבטיחות בדרכים וחיזוק מערך האכיפה. בנוסף לכך, בדוח הושם דגש על שני הנושאים המרכזיים שנמצאו כגורמים לתאונות הדרכים - נהיגה במהירות מופרזת ונהיגה תחת השפעת אלכוהול.

עוד בוואלה! NEWS:
צרחה: "בגללך סבתא מתה" ותקפה את הרופאה בבית החולים
דיווח: הרוג בתקיפת צה"ל בדרום הרצועה; רקטה שוגרה לעבר אשכול
מסך ורוד: התקשורת מצדיעה לשובתים הגאים

מבצע אכיפת אלכוהול בליל הסילבסטר. אגף התנועה, חטיבת דובר המשטרה
אלכוהול נמצא כגורם מוביל לתאונות דרכים. אילוסטרציה/חטיבת דובר המשטרה, אגף התנועה

במסקנות המצורפות לדוח המליצו המחברים להתמקד בהגברת האכיפה בכבישים, בהקצאת תקציבים ממשלתיים לשיפור הבטיחות בדרכים ובגיבוש תכנית רב שנתית ארוכת טווח עד שנת 2030. מהדוח עולה עוד כי באיחוד האירופי כבר מביטים קדימה ופועלים על פי תכנית אסטרטגית לעשור הבא. בישראל מנגד, לא ידוע על כל תכנית ברורה וארוכת טווח הכוללת מדדים ויעדים לשיפור הבטיחות בדרכים, כאשר מדדי הביצוע משתנים אחת לכמה שנים.

"הגיע הזמן שמדינת ישראל תאמץ את המדיניות האירופאית וחזון אפס הרוגים בתאונות דרכים", אמר מנכ"ל עמותת "אור ירוק" ארז קיטה לוואלה! NEWS. "ישראל אשר מובילה את עולם הטכנולוגיה צריכה להוביל את תחום הבטיחות בדרכים ולא להשתרך מאחור. מדינות אירופה מוכיחות כי תאונות דרכים הן לא גורל משמים אלא מאבק יומיומי שניתן לנצח בו רק כאשר הממשלה לוקחת אחריות. הגיע הזמן שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ישימו בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים ויפעלו באופן אמיתי ליישום התכניות שהממשלה אישרה כבר לפני יותר מעשור, במעשים ולא בדיבורים".

עוד באותו נושא

אלים, אגרסיבי, מסוכן: המספרים המפחידים של הנהג הישראלי נחשפים

לכתבה המלאה

כל תאונה שלישית בישראל נגרמת בגלל מהירות מופרזת

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 אירעו בישראל 319 תאונות, מתוכן 120 תאונות קטלניות. מהנתונים עולה עוד כי כל תאונה שלישית נגרמה בשל נהיגה במהירות מופרזת או כזו שלא תאמה את תנאי הדרך. כמו כן, מדוח מיוחד שערכה עמותת "אור ירוק" עולה כי בממוצע בכל יום בישראל מתרחשת תאונת דרכים שאחד הנהגים המעורבים בה נהג תחת השפעת אלכוהול או סמים. כלומר - 360 תאונות דרכים בממוצע לשנה שבהן מעורב נהג שתוי או מסומם. על פי הנתונים בתאונות אלו נפצעו בממוצע 684 בני אדם ונהרגו 18. מסקרים שערכה העמותה לאורך השנים עולה כי אחד מכל חמישה נהגים (20%) הודה שנהג לפחות פעם אחת בשנה תחת השפעת אלכוהול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully