וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאו לרחוב לחצי שעה וקראו לשיוויון: המיזם המיוחד של מחאת הלהט"ב

מיזם "שיוויוני - לחברה ישראלית צודקת" קורא לציבור הרחב להשתתף במחאת הקהילה הגאה ביום ראשון הקרוב ובתוך כך, לצאת לרחוב למשך חצי שעה, בכל מקום, ולעודד חברה שיוויונית וצודקת. בדף המידע של המיזם נכתב "הגיע זמנה של החברה האזרחית לומר את דברה"

עריכה: איתי עמרם

מיזם "שיוויוני - לחברה ישראלית צודקת" קורא לציבור הרחב להשתתף במחאת קהילת הלהט"ב ביום ראשון הקרוב, בדרך מיוחדת. המיזם מזמין כל אחת ואחד לרדת לרחוב למשך חצי שעה, החל מהשעה 10:30 בכל מקום בו אתם נמצאים, ולקרוא לחברה שיוויונית וצודקת.

בדף המידע אותו הכינו כתבו חברי המיזם כי "התיקון לחוק הפונדקאות שעבר בכנסת ישראל מפלה אנשים על רקע מגדרם ונטייתם המינית. הוא מצטרך למגמה של פגיעה בשוויון זכויות של קהלים רבים בחברה הישראלית. הגיע זמנה של החברה האזרחית בישראל לומר את דברה".

עוד בוואלה! NEWS:
הח"כים והשרים שהתבטאו בעד הלהט"ב - וזגזגו בהצבעה על הפונדקאות
תקיפות נקודתיות לא יספיקו: כשצה"ל יידרש לממש את איומי נתניהו
אחזה בידו כדי שלא ימשיך לדקור: אישום נגד תוקף האחות מבאר יעקב

הפגנת הלהט"ב נגד חוק הפנדקאות 19 ביולי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הלהט"ב בתל אביב על חוק הפונדקאות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, -

קריאת המיזם יצאה ברקע הזעם של הקהילה הגאה בישראל על אישור חוק הפונדקאות שאיננו כולל פונדקאות לגברים. שעות אחדות אחרי אישור החוק במליאת הכנסת, קראה האגודה למען הלהט"ב לתומכי הקהילה וחבריה לשבות ביום ראשון הקרוב ולא להגיע למקומות העבודה כאות מחאה על החקיקה. בתוך כך, פנתה האגודה לכמה מהמעסיקים הגדולים במשק, בהם גופים במגזר הציבורי, וביקשה שייתמכו בעובדים שיודיעו כי אינם מעוניינים להגיע לעבודה או לחילופין לשבות בעצמם.

גם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אישר אתמול לעובדים להט"בים להשתתף במאבק. במסמך שהוציא לכלל האיגודים המקצועיים בארץ קרא ניסנקורן להנהלות ולוועדים לאפשר לעובדים מהקהילה לשבות "מבלי לפגוע בזכויותיהם". גם עובדי רשות שדות התעופה יורשו להיעדר מעבודתם במהלך שביתת הלהט"ב. עקב כך, התריעו ברשות כי הדבר עלול ליצור מחסור בכוח אדם שיביא לעיכובים בלוח הטיסות בנתב"ג.

עוד באותו נושא

כל החברות שתומכות בשביתת הלהט"ב והאם מותר לשבות? | המדריך המלא

לכתבה המלאה
הפגנת הלהט"ב נגד חוק הפנדקאות 19 ביולי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
קוראים לחברה שיוויונית. מחאת הלהט"ב בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, -

כאות הזדהות עם מחאת הקהילה הגאה בישראל, עשרות חברות בשוק העסקי, הפרטי והציבורי, הודיעו כי יצטרפו לשביתה או לחילופין יאפשרו לעובדיהן להיעדר מהעבודה ביום ראשון וזאת מבלי לפגוע בהם. מלבד ההצטרפות לשביתה, מלאנוקס ומיקרוסופט הודיעו כי יתמכו בכל עובד שיחליט לעבור הליך פונדקאות ויזכו אותו במענק של 60 אלף שקלים ותוספת חודש חופשת לידה. גם בחברת eBay ובפייסבוק קראו לעובדים לפנות לקבלת סיוע במימון הליכי פונדקאות. חברת האופנה "דלתא גליל" הודיעה אף היא שמי מבין עובדיה שיבחר להצטרף לשביתה ביום ראשון - יוכרו שעות עבודתו כפעילות חברתית.

סיעת יש עתיד יזמה כינוס פגרה מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות אפליית הקהילה הלהט"בית בחוק הפונדקאות. מהסיעה נמסר כי "בעקבות אישור החוק שהפך את חברי הקהילה הלהט"בית לאזרחים סוג ב', יש עתיד, יחד עם יו"ר המטה הגאה של המפלגה עידן רול, ובשיתוף עם עודד פריד מהאגודה למען הלהט"ב יוזמת כינוס פגרה מיוחד של הכנסת".

דף הפייסבוק של מיזם "שיוויוני - לחברה ישראלית צודקת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully