וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: פוטין אשם בהתערבות בבחירות 2016; "אני רואה בו אחראי"

19.7.2018 / 2:05

בריאיון ל-CBS אמר טראמפ כי הוא רואה בנשיא רוסיה אחראי באופן אישי להתערבות בבחירות לנשיאות. הוא הוסיף כי הוא מקבל את הערכת גופי הביון בארצו כי מוסקבה ממשיכה לפעול בתחום זה וכי יש לו אמון רב בראש שירותי המודיעין דן קואטס, אך כי הוא "מקווה שזה אינו המצב"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (חמישי) כי הוא רואה בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין אחראי באופן אישי להתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנת 2016. בריאיון לעיתונאי רשת CBS ג'ף גלור אמר טראמפ כי פוטין אשם בהתערבות כיוון שהוא מנהיגה של רוסיה.

"אני רואה בו אחראי כיוון שהוא המנהיג של המדינה, בדיוק כפי שאני מחשיב את עצמי אחראי לדברים המתרחשים במדינתנו", הדגיש טראמפ. "אז בהחלט בתור מנהיג המדינה יש לראות בו אחראי". בדבריו טען טראמפ כי בעבר הביע פעמים רבות את הסכמתו עם הערכת שירותי המודיעין האמריקניים כי רוסיה פעלה להשפיע על הבחירות לנשיאות בשנת 2016 שבסופן נבחר.

לקריאה נוספת:
טראמפ אחרי הביקורת: "שגיתי בלשוני - רוסיה התערבה בבחירות"
"לא פחות מבגידה": זעם בארה"ב אחרי שטראמפ תקף את חקירת המעורבות הרוסית
טראמפ לאחר הפסגה: "פוטין מאמין בישראל, הוא מעריץ של ביבי"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
פוטין וטראמפ בפגישתם בהלסינקי, השבוע/רויטרס

בריאיון נשאל טראמפ ישירות על עמדתו כלפי הערכת שירותי הביון האמריקניים כי רוסיה ממשיכה להתערב במתרחש בפוליטיקה האמריקנית. לדבריו, הוא אכן מקבל את עמדתו של ראש שירותי המודיעין דן קואטס באשר לפעולותיה של מוסקבה בתחום זה.

"הוא מומחה, זה מה שהוא עוסק בו והוא עושה עבודה טובה מאוד", אמר טראמפ על ראש שירותי המודיעין. "יש לי אמון מופלג בדן קואטס ואם הוא אומר זאת (שרוסיה התערבה בבחירות, ע.נ.) אני מקבל זאת. אבל, אני אומר לך, אני מקווה שזה לא כך, שזה אינו המצב".

הריאיון מבטא שינוי נוסף בעמדתו של הנשיא אשר פקפק ביום שני השבוע בהערכות גופי המודיעין בארצות הברית ואמר כי פוטין הכחיש באוזניו בצורה תקיפה כי רוסיה התערבה בבחירות. לאור ביקורת ציבורית בנושא, אמר הנשיא כי התכוון לומר שחשב שרוסיה אכן התערבה בבחירות אך התבלבל בלשונו. עוד הוסיף טראמפ כי העביר מסר "חזק מאוד" לפוטין לבל ימשיך להתערב בבחירות בארצות הברית. "הבהרתי לא שלא נקבל זאת, וכך יהיה", סיכם הנשיא.

עוד באותו נושא

טראמפ חש שהוא מאבד את הבייס, ועשה את הדבר השנוא עליו - התנצל

לכתבה המלאה
ארוחה משותפת של טראמפ - פוטין לאחר פגישתם במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד, 16 ביולי 2018. רויטרס
טראמפ ופוטין בפגישת משלחותיהם בהלסינקי, השבוע/רויטרס

דבריו של טראמפ בפסגה בהלסינקי השבוע עוררו זעם רב כלפיו במערכת הפוליטית האמריקנית - הן מצד הדמוקרטים והן מצד הרפובליקנים. יו"ר בית הנבחרים פול ראיין אמר כי על הנשיא "להבין שרוסיה היא לא בעלת ברית שלנו". הסנאטור ג'ון מקיין - מועמד הרפובליקנים לנשיאות בשנת 2008 - כינה את הפסגה המשותפת עם פוטין "טעות טראגית" ואמר כי טראמפ "הוכיח כי הוא לא רק לא מסוגל, אלא גם לא מוכן לעמוד מול פוטין".

מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר קרא למפלגה הרפובליקנית להצטרף לדרישה מטראמפ להופיע בפני הקונגרס ולהשיב על שאלות לגבי שיחתו עם פוטין בארבע עיניים בהלסינקי. שומר האשים את טראמפ כי "שם את טובתו לפני טובתה של ארצות הברית". ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן אף כינה את דבריו של טראמפ "לא פחות מבגידה" והאשים את הנשיא כי הוא "נמצא לחלוטין בכיס של פוטין".

(עדכון ראשון: 1:25)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully