וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אחרי הביקורת: "שגיתי בלשוני - רוסיה התערבה בבחירות"

18.7.2018 / 1:36

הנשיא האמריקני מסר הצהרה לתקשורת בנושא פגישתו עם פוטין בפינלנד, וחזר בו מהטלת הספק בסוכנויות המודיעין בנושא חקירת המעורבות של רוסיה בבחירות: "אולי הייתי צריך להיות ברור יותר". רשת NBC: סגן הנשיא פנס ושר החוץ פומפאו לחצו עליו להבהיר את עצמו

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חזר בו אמש (שלישי) מדבריו לגבי סוכנויות המודיעין האמריקניות, ואמר כי מעד בלשונו כשפקפק בהערכותיהן לגבי מעורבות רוסיה בבחירות. הצהרה לתקשורת בנושא פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שנערכה בפינלנד, אמר טראמפ: "יש לי ביטחון ותמיכה מלאים בסוכנויות המודיעין האמריקניות". זאת, עקב ביקורת חריפה וחוצת מפלגות שנמתחה אתמול על האמירות שהשמיע הנשיא.

"אמנם אני סבור כי להתערבות לא הייתה השפעה על תוצאות הבחירות, אבל אני מקבל את הערכות גורמי המודיעין שהתערבות רוסית בבחירות התרחשה", אמר טראמפ, שמיד סטה מהדברים שנכתבו לפניו ואמר: "יכול להיות שאלה היו אנשים אחרים גם, יש הרבה אנשים שם בחוץ. לא הייתה שום קנונייה". זאת בהתייחסו לחקירת התובע המיוחד אם היה שיתוף פעולה בין הקמפיין שלו לבין מוסקבה.

לקריאה נוספת:
המעריץ מספר אחת: כשטראמפ ביזה את מדינתו למען פוטין
רוסיה חוגגת אחרי הפסגה של פוטין עם טראמפ: "הבידוד של המערב נכשל"
טראמפ לאחר הפסגה: "פוטין מאמין בישראל, הוא מעריץ של ביבי"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ה-17 ביוני 2017. רויטרס
גרם לסערה גם במפלגה הרפובליקנית. טראמפ, אתמול/רויטרס

ברשת NBC דווח כי טראמפ החליט לצאת בהבהרה אחרי שסגן הנשיא מייק פנס ושר החוץ מייק פומפאו ניהלו עמו ביממה האחרונה שיחות אישיות, והפצירו בו לתקן את הרושם שהותירו דבריו במסיבת העיתונאים עם פוטין.

בהמשך הלילה צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "הפגישה בין הנשיא פוטין וביני הייתה הצלחה כבירה, מלבד בתקשורת ה'פייק ניוז'".

עוד באותו נושא

"לא פחות מבגידה": זעם בארה"ב אחרי שטראמפ תקף את חקירת המעורבות הרוסית

לכתבה המלאה

טראמפ הסביר אתמול כי טעה באופן בו התנסח ביחס לנושא. "חשבתי שהבהרתי את עצמי, אבל אני חייב לומר, כשחזרתי ממסיבת העיתונאים שאלתי מה הסיפור הגדול, קיבלתי את התמלול והבנתי שהיה צריך להבהיר. זה היה צריך להיות ברור, חשבתי שזה ברור", טען, "אמרתי במשפט מפתח 'אני לא רואה למה שזו תהיה רוסיה', והייתי צריך לומר 'אני לא רואה סיבה שזו לא תהיה רוסיה'. אולי הייתי צריך להיות ברור יותר".

טראמפ גרם לסערה אחרי שבמסיבת העיתונאים בהלסינקי לא רק שלא ניצל את ההזדמנות כדי לבקר את מדיניותו של פוטין, הוא שיבח את ההכחשה "האיתנה והעוצמתית" שלו למסקנות סוכנויות המודיעין האמריקניות ולפיהן רוסיה התערבה בבחירות ב-2016. לצדו של פוטין, אמר כי הוא לא משוכנע שזו רוסיה.

הדמוקרטים וגם רפובליקנים רבים האשימו אותו בכך שנעמד לצד מדינת אויב ולא לצד ארצו שלו.

(עדכון ראשון: 21:36)

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
טראמפ ופוטין בהלסינקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully