וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לאחר הפסגה: "פוטין מאמין בישראל, הוא מעריץ של ביבי"

17.7.2018 / 8:37

נשיא ארה"ב אמר בריאיון לרשת פוקס כי "זו הייתה פגישה טובה מאוד, הגענו למסקנות מועילות עבור ישראל". הנשיא הדף את הביקורת שזכה לה עקב טענות על התרפסות בפני פוטין ואמר: "אנחנו מדברים על דברים חשובים, ובסוף נשאלים על ציד המכשפות הזה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הדף הלילה (שלישי) את הביקורת שנשמעה בעקבות מסיבת העיתונאים שקיים עם נשא רוסיה ולדימיר פוטין, בה פקפק בהערכת זרועות המודיעין כי רוסיה התערבה בבחירות. טראמפ אמר בריאיון לרשת פוקס בהתייחסו לדברים של פוטין כי "הוא אמר שלא היה תיאום, הוא אמר בצורה הכי חזקה שאין להם שום מידע על טראמפ. הוא אמר שהיו שם הרבה אנשי עסקים, ואם היה להם, זה כבר היה בחוץ. הוא אמר שזה קשקוש. אני חושב שרוב המדינה מבינה את זה. אנחנו מדברים על סוריה, על תפוצת הנשק הגרעיני, על כל הדברים החשובים האלה, ובסוף אנחנו נשאלים על ציד המכשפות הזה".

הוא התייחס גם למצב בגבול בין סוריה וישראל, והוסיף: "זו הייתה פגישה טובה מאוד. דיברנו על סוריה, על אוקראינה, זה היה רק שנינו ומתרגמים, ובסוף הפגישה הגענו למסקנות טובות עבור ישראל. הוא מאמין בישראל. הוא מעריץ של בנימין נתניהו. הם עוזרים לו הרבה ואנחנו נעזור לו הרבה, זה יהיה טוב לכולם".

עוד בוואלה! NEWS:
בתגובה להצתות: ישראל סוגרת את כרם שלום גם למעבר גז ודלק
ההתפרצות נמשכת: 23 בני אדם נפצעו מפגיעת לבה בסירה לחופי הוואי
מפגש חשאי: אזרחית רוסייה נאשמת בניסיון להשפיע על בחירות ארה"ב

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ונשיא ארה"ב במפגש הפסגה בהלסינקי, 16 ביולי 2018. רויטרס
פוטין וטראמפ בפגישתם בהלסינקי, אתמול/רויטרס

שעות ספורות לפני כן, העניק גם הנשיא פוטין ראיון לעיתונאי כריס וואלאס ברשת פוקס. במהלך הראיון, שעלה לטונים גבוהים במספר שלבים, כינה נשיא רוסיה את הטענות על התערבות רוסית בבחירות "מגוחכת לחלוטין". לדבריו: "התערבות בעניינים הפנימיים של ארצות הברית? אתה באמת חושב שמישהו שפועל מתוך רוסיה יכול היה להשפיע על מיליוני אמריקנים?".

בשלב מסויים, הקריא וואלאס לפוטין קטעים מתוך כתב האישום שהגיש החוקר המיוחד רוברט מולר נגד 12 אישים רוסים, ופירט את היחידות בהן הם חברים ואת הפעולות שעשו כדי לפרו למחשבי המפלגה הדמוקרטית. פוטין גיחך אל מול דבריו של וואלאס, וכשהמראיין ניסה להושיט לו את כתב האישום, נשא רוסיה סימן לו בידיו שיניח את המסמך על השולחן. וואלאס קטע את תשובתו של פוטין כמה פעמים שהשיב לו בקוצר רוח: "תקשיב לי בבקשה, אם אתה לא אוהב את תשובתי תגיד לי ואשתוק, אבל אם אתה רוצה שהאמריקנים יקשיבו לתשובתי, אולי תמתין מעט".

הוא גם הכחיש כי בידי רוסיה מידע מכפיש על טראמפ, שנאסף לכאורה בעת ביקורו במדינה ב-2013, ואמר: "אין לנו עליו כלום. אני לא רוצה להעליב את הנשיא טראמפ, זה עלול להישמע גס רוח, אבל לפני שהוא הודיע כי ירוץ לנשיאות לא היה לנו עניין בו".

עוד באותו נושא

"לא פחות מבגידה": טראמפ פקפק בגופי המודיעין וספג ביקורת חריפה

לכתבה המלאה

נתניהו מצייץ את דבריו של טראמפ מריאיון

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully