וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכת נשק שהופעלה מהקרמלין: אזרחית רוסיה מואשמת בריגול בארה"ב

מריה בוטינה, שחיה בוושינגטון, נאשמת כי ניסתה להשפיע על הפוליטיקה המקומית כשהתכוונה לתווך מפגש חשאי בין טראמפ לפוטין, תוך שהיא משתמשת בקשריה ל-NRA למפלגה הרפובליקנית.

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מריה בוטינה, בת 29, אזרחית רוסיה שחיה בוושינגטון, נעצרה והואשמה בניסיון להשפיע על הפוליטיקה בארצות הברית - כך חשף אמש (שני) משרד המשפטים. האישומים מייחסים לבוטינה ניסיון תיווך מפגש חשאי בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הבחירות ב-2016, אך הם נפרדים מחקירת התובע המיוחד רוברט מולר.

בוטינה, שנעצרה בראשון ואמול הובאה לבית המשפט, פיתחה קשרים קרובים עם המפלגה הרפובליקנית ועם איגוד הרובאים הלאומי (NRA), והיא מואשמת בכך שהיא פעלה בהכוונת בכיר בקרמלין. עורך דינה הכחיש כי היא "סוכנת" של מוסקבה, אלא סטודנטית ליחסים בינלאומיים "שניסתה להשתמש בתואר שלה כדי לקדם את הקריירה שלה".

"השיטה הזו יכלה לשמש את הממשל הרוסי על מנת לחדור לתהליך קבלת ההחלטות בארצות הברית ולקדם סדר יום שנוגע לרוסיה", כתב סוכן FBI במסמך שהוצג בבית המשפט. כתב האישום הוגש לבית המשפט ביום שבת, יום לאחר ש-12 קציני מודיעין רוסים הורשעו בפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית בבחירות 2016.

לקריאה נוספת:
"לא פחות מבגידה": טראמפ פקפק בגופי המודיעין וספג ביקורת חריפה
המעריץ מספר אחת: כשטראמפ ביזה את מדינתו למען פוטין
דיווח: "הסוכנות הרוסית שהרעילה את המרגל - התערבה בבחירות בארה"ב"

מריה בוטינה, אזרחית רוסיה שמאושמת בריגול בארה"ב. אתר רשמי
בוטינה/אתר רשמי

השימוע התקיים שעות ספורות אחרי שטראמפ עמד לצד פוטין בהלסינקי שבפינלנד ואמר כי הוא לא רואה כל סיבה שמנהיג רוסי ינסה להשפיע על הנשיאות בארצות הברית. כמו כן, בעוד שפוטין הכחיש אתמול כל מעורבות רוסית שכזו בארצות הברית, מסמכי בית המשפט הראו כי בוטינה סיפרה למקורביה שמאמציה החשאיים אושרו על ידי ממשלו של פוטין.

עוד באותו נושא

"הגיע הזמן לדבר על היחסים": טראמפ נפגש עם פוטין בהלסינקי

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במרכז בסוצ'י לחלוקת תעודות לאוהדים לקראת המונדיאל, מאי 2018. רויטרס
הכחיש כל מעורבות רוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב. פוטין (צילום: רויטרס)/רויטרס

בוטינה היא אזרחית רוסיה ה-26 והראשונה שנעצרה בגין אישומים הקשורים להתערבות בבחירות לנשיאות ארצות הברית. בפברואר הגיש משרד המשפטים כתבי אישום נגד 13 אזרחים רוסים וכן שלוש חברות בגניבת זהויות של אזרחים אמריקניים והתחזות לפעילים פוליטיים במהלך קמפיין הבחירות ב-2016.

סנגורה של בוטינה תיאר את ההאשמות נגדה כמופרזות ואמר כי ארגון ארוחות ערב ויצירת קשרים חדשים לא יכולים להיות מעשים שיובילו להרשעה. "אין כל אינדיקציה שבוטינה ניסתה להשפיע או לחתור תחת חוק או מדיניות", הוסיף.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully