וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "הסוכנות הרוסית שהרעילה את המרגל - התערבה בבחירות בארה"ב"

בניו יורק טיימס דווח כי בבריטניה סבורים שסוכנות המודיעין הצבאית, GRU, היא זו שניסתה לחסל את סרגיי סקריפל. הסוכנות הוזכרה גם בכתב האישום של החוקר המיוחד בתור שמי שאחראית לפריצה למחשביה של קלינטון

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

גורמים בבריטניה סבורים כי התקיפה בגז העצבים ששימשה להרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו בוצעה על ידי סוכנות המודיעין הצבאי הרוסי (GRU) - אותה יחידה שהואשמה על ידי משרד המשפטים האמריקני במעורבות בבחירות לנשיאות - כך דיווח היום (שני) ניו יורק טיימס.

גורמים אמריקניים וגורם בריטי, שדיברו בעילום שם, אמרו כי החוקרים הבריטים סבורים כי התקרית ב-4 במרץ בוצעה על ידי סוכנים בעבר ובהווה ב-GRU. עוד דווח כי החוקרים מתקרבים לזהות את מי שאחראי לתקיפה, אבל הם לא שוללים את האפשרות שסוכנות מודיעין רוסית אחרת או גוף פרטי אחראים למבצע. הסוכנות נקשרה בעבר למלחמה באוקראינה ולסיפוח חצי האי קרים ב-2014.

הקרמלין הכחיש כל מעורבות של ה-GRU או קשר בניסיון לפגוע בסקריפל או להתערב בבחירות בארצות הברית. "אנחנו רואים בכל הסיפור הזו פרובוקציה גדולה".

מומחים עם חליפות נגד חומרים מסוכנים בעיירה אמסברי, בריטניה, 6 ביולי 2018. רויטרס
חוקרים עם חליפות הגנה בבית הזוג שהורעל באזור סולסברי, בשבוע שעבר/רויטרס

גורמים בריטיים אמרו בעבר כי רוסיה אחראית להרעלת סקריפל, שלפי ניו יורק טיימס היה מודיע של סוכנות ביון החוץ של בריטניה, ה-MI6. הוא נפגע מגז העצבים נוביצ'וק, שפותח על ידי ברית המועצות ופגע גם בזוג נוסף בתחילת החודש, שככל הנראה נחשף אל החומר הקטלני בשוגג.

ה-GRU, סוכנות המודיעין של מנהל המודיעין בצבא רוסיה, מוגדרת ככוח המשימה החשאי של הקרמלין בסכסוכים ברחבי העולם. 12 קצינים בסוכנות הוזכרו בכתב האישום של התובע המיוחד רוברט מולר, שנחשף ביום שישי האחרון. אלו נאשמים, בין היתר, באחריות לפריצה למחשביה של הילרי קלינטון ושל המפלגה הדמוקרטית.

(עדכון ראשון 15:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully