וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נגד נתניהו: "אפעל בכל כוחי לכינון הנהגה אחרת"

17.7.2018 / 19:07

ראש הממשלה לשעבר תקף את בנאומו במוזיאון ארץ ישראל את נתניהו. "קומץ זעיר מתמרן מנהיג חלש, לחוץ ולחיץ", אמר ברק, ברקע דיווחים על מגעים שהוא מנהל לקראת שובו לזירה הפוליטית. הוא הוסיף כי "האיום הקיומי היחידי הוא חזונו של נתניהו". הליכוד: "ניסיון לקושש כותרות"

צילום: אבי כהן, עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק נשא הערב (שלישי) נאום ביקורת נוקב על ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע של הקתדרה במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. זאת, ברקע דיווחים על מגעים שברק מקיים בחודשים האחרונים כדי לבחון את שובו לזירה הפוליטית. "אם יימצאו בתוכנו הבנת הכורח והדחיפות, לצד הבנת הצורך לשלב ידיים, קיימת אפשרות היסטורית, מעשית מאוד, לכינון הנהגה אחרת", אמר ברק, והוסיף: "אני, כאזרח מודאג, אפעל לכך בכל כוחי".

הנהגה זו, לדבריו, "תהיה חזקה ומלוכדת, מפוכחת ונטולת פחדים, שתביא עמה חזון, תקווה, וכושר מעשה. כזו שתביא אומץ לקבל החלטות וכוח לבצע אותן. הנהגה שתיתן לעם את פירות הישגיו, ותשתף אותו ישירות בהכרעות, ב'בית אחד', הבית שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
האזורים המסוכנים בישראל: האם גם אתם חשופים לרעידת אדמה?
משמרות הצניעות בבית שמש: "מרססים גז מדמיע ומאיימים על הורים"
לאחר הרפורמה בבריאות הנפש: ירידה של 60% בקשירת מטופלים

אהוד ברק במהלך נאומו  ב"הקתדרה" ,מוזיאון ארץ-ישראל, רמת אביב 17 ביולי 2018. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
אהוד ברק במהלך נאומו ב"הקתדרה" ,מוזיאון ארץ-ישראל, רמת אביב 17 ביולי 2018/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

בתשובה לשאלה מהקהל על כוונותיו לחזור לפוליטיקה השיב ברק: "אעזור לכל מי שיכול, רוצה או מתאים. אעשה כל מה שאני יכול כדי לגרום לאיחוד הכוחות, ולא משנה לי אם אהיה במקום ה-20 או ה-120".

ברק התייחס לנתניהו ואמר כי "קומץ זעיר מתמרן מנהיג חלש, לחוץ ולחיץ, שמאחוריו מפלגה פופוליסטית, על מתווה מסוכן מאין כמוהו הנוגד את האינטרס הלאומי ואת עמדות רוב הציבור, שני שליש לפחות להערכתי". לטענתו, "האיום הקיומי היחידי על ישראל בעת הזאת הוא פנימי. גם על זאת יסכימו איתי רוב מוחלט של בכירי מערכות הביטחון שלנו בעבר. האיום הקיומי הזה מקופל בטבעו של החזון של נתניהו והקיצוניים וביעדיו".

ברק הוסיף כי "הרוב המוחלט של הציבור בישראל רוצה להבטיח אופי יהודי ואופי ציוני-דמוקרטי לישראל, ולכן מעדיף גם בהיעדר אפשרות מידית להסדר עם הפלסטינים, 'אנחנו כאן והם שם', תוך הבטחת המשך השליטה הביטחונית בכל השטח לכל טווח זמן שיידרש". הוא אמר כי הוא "קורא לאזרחי המדינה - זה הזמן להתעורר. המדינה על כוחה והישגיה היא שלכם, שלנו. לא של חבורת ההזויים בשוליים".

עוד באותו נושא

בנט: עדיף לחטוף גינויים על הרג משגרי עפיפונים - מלהספיד ילדים

לכתבה המלאה
אהוד ברק ובנימין נתניהו, נתב"ג. 28 בינואר 2010. ראובן קסטרו
ברק ונתניהו, 2010/ראובן קסטרו

ברק אמנם לא הכריז באופן רשמי על חזרתו לפוליטיקה, אך הוא מקיים מגעים אינטנסיביים עם שחקנים מחוץ למערכת הפוליטית ובתוכה לבחינת אפשרות זו, במקביל לפעילות נמרצת ברשתות החברתיות. בשבוע שעבר ברק ניסה למנוע את פרסומה של הקלטה בה הוא נשמע משוחח על תוכנותיו העתידיות עם האלוף במיל' עמירם לוין וסגן מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר מוקי בצר. ברק טען שמדובר בהאזנת סתר לא חוקית ומנע את פרסום הדברים.

מהליכוד נמסר כי "אין טעם להתייחס לניסיון השבועי של אהוד ברק, ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל, לקושש כמה כותרות בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully