וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמרות הצניעות בבית שמש: "מרססים גז מדמיע ומאיימים על הורים"

תושבת העיר שבתה הותקפה אמש סיפרה כי בחודש האחרון מתקיימות נגד משפחתה הפגנות משום שהחרדים הקיצונים לא מוכנים לקבל את בנותיה. הבת הותקפה בגז מדמיע לעיניה. "מבחינתם, אם את לא צנועה או בתלם - תסתלקי מהשכונה. מדובר בחבורה של חולים"

אתר רשמי

תושבת בית שמש, שהותקפה יחד עם בנותיה וחברותיהן בעיר בתחילת השבוע, סיפרה לוואלה! NEWS כי נגדה ונגד משפחתה מתקיימות בעיר הפגנות בחודש האחרון. בתיעוד האירוע נראים חרדים קיצונים כשהם צועקים על צעירה ורודפים אחריה, כשהיא לבושה בבגדים קצרים ברחוב הירדן. "הבת שלי ישבה על הדשא, וריססו לה גז מדמיע לעיניים", סיפרה. "אמרו שכל פעם שהבנות שלנו ייצאו - יפגעו בהן, ואמרו שאם לא נעיף אותן מהבית הן ייפגעו".

אחת מהצעירות שהותקפו סיפרה כי התקרית הייתה יזומה. "הם הביאו אוטובוסים עם אנשים, הייתי עם חברות מאחורי הבית, והם התחילו לרוץ אחרינו. רצנו לתוך הבניין וחיכינו שיירגעו העניינים, והם קראו לנו להסתלק משם". לדבריה, אז הגיעה אחותה הקטנה, "כשכל הפנים שלה מרוססות בגז מדמיע". האחות, בת ה-14 סיפרה כי ישבה על הדשא ליד ביתה. "פתאום ראיתי את אחותי עוברת עם הרבה חברות. התחלתי לרוץ לכיוון הבית כי גם אני לא התלבשת כל כך צנועה, ואז ריססו אותי. כל הפרצוף שלי התנפח והעיניים שלי נהיו אדומות".

לדברי הצעירה, שתועדה בסרטון, "זה היה בשנייה. הם קלטו שאנחנו שם, וכל הפרצופים היו עלינו. חשבנו שהמשטרה תעצור אותם, בגלל זה חיכיתי כמה דקות".

לקריאה נוספת:
עם יותר מ-50% תושבים חרדים: האישה שרוצה לנצח את ש"ס בבית שמש

אלימות בבית שמש: חרדים קיצוניים רודפים אחר צעירה בלבוש קצר. אתר רשמי
"החרדים הקיצונים מזיקים לכולם". מתוך תיעוד האירוע/אתר רשמי

לדברי האם, החרדים הקיצונים לא מוכנים לקבל את הילדות. "מבחינתם, אם את לא צנועה או בתלם, אז תסתלקי מהשכונה". היא סיפרה כי חרדים הגיעו להפגין ליד ביתה כמה פעמים. "הפעם הם הגיעו בהמוניהם. מדובר בחבורה של חולים. לא כל החרדים, כי החברה החרדית מאוד מקבלת את הילדים הנושרים. אבל החרדים האלה מזיקים לכולם".

גורם המעורה במקרה אמר כי נפתחה חקירה בעקבות תלונה שהוגשה על שימוש בגז מדמיע במקום. בתיעוד נראית קבוצה גדולה של חרדים קיצוניים צועקים ורצים לאחר שהצעירה עוברת במקום. לאחר מכן, הם ממשיכים לרוץ ואז נשמעות קללות, שככל הנראה נקראות על ידי צעירים אחרים במקום, ואחת המתעדות אומרת "גז מדמיע".

תושבת השכונה סיפרה כי בחודש האחרון מגיעות כמעט כל לילה "משמרות צניעות" לאזור זה של הרחוב, שלדבריה בעבר היה שקט ומתחילים עימותים במקום. "שלטי ההפרדה היו בקצה האחר של הרחוב, עכשיו הם באים גם לפה". היא מתארת "לילות ללא שינה", ומספרת כי זאת לאחר שבאחת המשפחות באזור החלו חלק מהילדים להתעמת עם החרדים יחד עם צעירים נוספים.

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, מסרה כי "הסיטואציה שנחשפנו אליה היא רגע של שפל מחפיר שאסור לעבור עליו לסדר היום. לא ייתכן שנשים בישראל יידרשו להסתובב בליווי אבטחה מחשש שיותקפו". מדז'יבוז' הוסיפה כי היא רואה "אחריות משותפת לרשויות, לרבנים, למשטרה ולממשלה להתייצב כחזית אחידה שמבהירה שאלימות ברוטאלית כלפי נשים במרחב הציבורי היא פשע חמור שיש לשלם עליו במלוא חומרת הדין".

(עדכון ראשון: 16:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully