וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: עדיף לחטוף גינויים על הרג משגרי עפיפונים - מלהספיד ילדים

17.7.2018 / 18:45

במלאות ארבע שנים לנפילתו של הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, הגיעו קציני צבא וחברי כנסת ללוות את משפחתו בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. אביו של גולדין: "הדר נמצא בידי חמאס. ממשלת ישראל, שהוציאה את הדר לקרב, נכשלת בהחזרתו"

צילום: יותם רונן, עריכה: תום זואילי

טקס האזכרה השנתי במלאת ארבע שנים לנפילתו וחטיפתו של סגן הדר גולדין במהלך קרב רפיח בבצע "צוק איתן" התקיים היום (שלישי) בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. בטקס נכחו שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון, רמ"ט פיקוד מרכז תא"ל עופר וינטר, ח"כ אורן חזן, ניצב המשטרה לשעבר יוסי סדבון, מפקד חטיבת גולני אל"ם שמחה בר כליפה, חבריו של גולדין מהיחידה, בני המשפחה ומאות בני אדם נוספים.

שר החינוך נפתלי בנט אמר בטקס לזכרו של גולדין שנערך בסיום האזכרה כי "עדיף לחטוף גינויים מהעולם על שהרגנו משגרי עפיפוני תבערה מאשר להספיד ילדים שחלילה ייפגעו בגן ילדים. מי שמשגר בלוני אש לעבר ילדינו הוא מחבל ויש לחסלו". עוד הוסיף בנט כי "כחבר קבינט, שהיה בין אלו ששלחו את הדר, להגן על אזרחי ישראל מפני אויבינו, אני גם מחויב להשיבו לביתו".

עוד בוואלה! NEWS:
האזורים המסוכנים בישראל: האם גם אתם חשופים לרעידת אדמה?
נתניהו באוגדת עזה: "אנחנו במערכה"; בלון תבערה נחת בגן ילדים
דם מהאוזניים: טיסת אימים של "ריינאייר" הסתיימה ב-30 נפגעים

אזכרה השנתית במלאות ארבע שנים לנפילתו וחטיפתו של סגן הדר גולדין, גן הזיכרון, כפר סבא. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
אביו של הדר גולדין נושא קדיש על בנו, בית העלמין הצבאי בכפר סבא/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד
שר החינוך, נפתלי בנט באזכרה השנתית במלאות ארבע שנים לנפילתו וחטיפתו של סגן הדר גולדין, גן הזיכרון, כפר סבא. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
השר בנט באירוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד
אזכרה השנתית במלאות ארבע שנים לנפילתו וחטיפתו של סגן הדר גולדין, גן הזיכרון, כפר סבא. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
שר החינוך נפתלי בנט ואמו של הדר, שמח גולדין/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

פרופסור שמחה גולדין אמר קדיש על בנו, והוסיף, "אני פונה אליכם בכאב, בבושה ומתוך תקווה גדולה. רוח גדולה באה, כוחות אדירים ניעורו והכוחות האלה שמו את הדר חלוץ, שמו אותו למופת. ייסדנו את מסדר הדר, ועם הדר בראש נחזיר את הערכים לראש הסדר במדינה ונבריח את הפחד, הבינוניות ואת שנאת האחים". לדבריו, "מזה ארבע שנים הדר נמצא בידי חמאס וממשלת ישראל, שהוציאה את הדר לקרב נכשלת להביא אותו, במקום למלא אחר הצו שלא מפקירים חיילים, ראש הממשלה מתרץ תירוצים, ממציא הפחדות ומאיים באיומים. הכל כדי לכסות על הבושה הגדולה - סדר העדיפויות שלו פגום, החיילים לא במקום הנכון וגם האזרחים לא. אנחנו נתקן זאת".

מפקד חטיבת גולני, אל"מ דדו בר כליפא אמר כי "אני מגיע לכאן באמצע תרגיל אוגדתי ליום פקודה, לא שוכחים את המחירים והם כבדים. אנחנו טרם השלמנו את המשימה להשיבם". אל"ם כליפה הוסיף כי "הדר, כל מקום שאני הולך בחטיבה דמותך משתקפת, כל אחד מיישם בצניעות את מה שינקת בביתך ובמכינת עלי". הוא סיכם במילים: "משפחת גולדין היקרה אנחנו איתכם, בכאב ובתקווה להשיב את בניכם לקבורה בישראל, מורשת הדר בליבנו. יהיה זכרו ברוך."

סגן איתן פונד, שהיה מפקדו של גולדין בעת המבצע, אמר: "אני לא שוכח את הדר. אני לא שוכח שלא הצלחנו להשיב את הדר הביתה. משפחת גולדין היקרה הפכה ממשפחה שכולה למשפחה שבויה".

אזכרה השנתית במלאות ארבע שנים לנפילתו וחטיפתו של סגן הדר גולדין, גן הזיכרון, כפר סבא. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
טקס האזכרה של הדר גולדין, בית העלמין הצבאי בכפר סבא/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

צור, אחיו של הדר, אמר כי "ארבע שנים שאנחנו מתאמצים להיות כמו שהיית רוצה שנהיה. מי שהכיר את הדר היה יודע שהוא היה כועס שכל תשומת הלב מרוכזת בו. אני מנסה לדמיין אותו מולי, מצוברח שכל תשומת הלב עליו, אוהב ומתגעגע".

צור פנה להוריו והוסיף כי "אני יודע שזה חריג לפנות למישהו שהוא לא הדר, אבל יש משהו שילדים צריכים להגיד להוריהם. אמא ואבא, אנחנו גאים בכם. ארבע שנים של תחושת אחריות, להסביר את המובן מאליו ולהשיב הביתה, במקביל להחזיק את המשפחה, תודה על המסירות, תודה על השיעור המוסרי, והכי חושב לזכור לאהוב".

אחותו של גולדין, איילת קאופמן אמרה כי "אני חושבת שהדבר הכי משוגע זה הלידה של התאומים שלי, הם בעיקר מזכירים לי אותך ואת צור שהייתם תאומים קטנים, טירוף מערכות שכזה, כואב לי שאתה לא שמח בשמחתנו, אי אפשר להסביר את החלל, אתה חסר לי כדוד ששמח, מאושר ומשותלל איתם".

איילת הוסיפה כי "הידיעה שהייתה עושה כל כך טוב אם היית אותנו. לא צריך לומר שאתה יודע, איזה עוצמות יש בהורים שלנו, שגדלו וגדילו לערכים בלי פשרות, זוג ההורים האלה מזיזים הרים, לא כמו מנהיגים שלא מזיזים. אין כאן סיום אלא חלל עמוק. הדר אחי האהוב שמור עלינו מלמעלה, אוהבת אותך מאוד".

אזכרה השנתית במלאות ארבע שנים לנפילתו וחטיפתו של סגן הדר גולדין, גן הזיכרון, כפר סבא. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
טקס האזכרה של הדר גולדין, בית העלמין הצבאי בכפר סבא/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

ראש עיריית שדרות אלון דוידי אמר כי "קילומטר מעזה אנחנו מגדלים ילדים ודור חדש שנמצא במציאות שמול החלונות שלו נמצא שלטון אכזר, שלטון חמאס שלא בוחל בשום דבר, לא בוחל לפגוע בחיים שלנו ולא בוחל לפגוע בחיים שלהם שם בעזה. הקרב הוא לא של יום אחד, לא של שבוע, לא של חודש ולא של שנה. אנחנו מנהלים קרב אכזר מול אויב שרוצה לפגוע בילדים שלנו, שרוצה לכבות את האור בחבל הארץ הנפלא הזה שנמצא בדרום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בביקורו באוגדת עזה כי "היום זה יום השנה הרביעי לנפילתו של הדר גולדין. אנחנו מחויבים להחזיר אותו ואת אורון שאול ואת שני אזרחינו חזרה למדינת ישראל".

לפני כשבועיים השיבו כ-400 חיילים וקציני צה"ל שלחמו במבצע צוק איתן את אות המלחמה שלהם במחאה על אי השבת גופותיהם של גולדין ושאול. בטקס מול מעון ראש הממשלה בירושלים השתתפו כ-30 מחבריהם לנשק של השניים, ובמהלכו אמרו כי "המבצע לא נגמר עד שישוב אורון והדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully