וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצה, לבד, באישון לילה: צעירה נמלטה מחרדים שזעמו על לבושה. צפו

כמעט מדי ערב מתאספים חרדים קיצוניים ברחוב בית שמש ומתעמתים עם צעירים על רקע שלטי ההפרדה שהוצבו בסמוך. "אנחנו עוברים לילות ללא שינה", סיפרה תושבת השכונה. בסרטון מהמקום נראים חרדים מגדפים ורודפים אחר אישה שעברה במקום עם מכנסיים קצרים

אתר רשמי

חרדים קיצונים תועדו בתחילת השבוע צועקים ורודפים אחר צעירה שעברה בלבוש קצר ברחוב נהר הירדן בבית שמש. גורם המעורה במקרה אמר כי נפתחה חקירה בעקבות תלונה שהוגשה על שימוש בגז מדמיע במקום. בתיעוד נראית קבוצה גדולה של חרדים קיצוניים צועקים ורצים לאחר שהצעירה עוברת במקום. לאחר מכן, הם ממשיכים לרוץ ואז נשמעות קללות, שככל הנראה נקראות על ידי צעירים אחרים במקום, ואחת המתעדות אומרת "גז מדמיע".

תושבת השכונה סיפרה כי בחודש האחרון מגיעות כמעט כל לילה "משמרות צניעות" לאזור זה של הרחוב, שלדבריה בעבר היה שקט ומתחילים עימותים במקום. "שלטי ההפרדה היו בקצה האחר של הרחוב, עכשיו הם באים גם לפה". היא מתארת "לילות ללא שינה", ומספרת כי זאת לאחר שבאחת המשפחות באזור החלו חלק מהילדים להתעמת עם החרדים יחד עם צעירים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
ק"מ ספורים בלבד מגבול ישראל: עדויות לפעילות רוסית עם פרו-איראנים
על רקע המצוקה בסקרים: היועצים האמריקנים החדשים של אבי גבאי
בזמן הדיון בצו מניעה: המשטרה פינתה מאהל מחאה נגד אסדות גז בחוף דור

נערה בורחת מחרדים בבית שמש. --, מערכת וואלה! NEWS
הצעירה נמלטת מהחרדים הקיצונים בבית שמש, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, --

"הם הולכים גלוחי ראש, חלק צובעים את השיער, מעשנים ושותים, ומסתובבים עם שוקרים חשמליים ומביאים את כל החברים". היא תיארה קטטה שאירעה שלשום והוסיפה כי "נוצרים חיכוכים, הם זורקים אבנים ואנשים אפילו מפחדים לעמוד בלילה בתחנת האוטובוס".

לדבריה, היא ביקשה להגביר את סיורי המשטרה באזור כי לוקח זמן עד שהשוטרים מגיעים, אך עד כה לא נעשה דבר, והשוטרים במקום לא מצליחים למנוע את העימותים.

עוד באותו נושא

עם יותר מ-50% תושבים חרדים: האישה שרוצה לנצח את ש"ס בבית שמש

לכתבה המלאה

ראש עיריית בית שמש: "קורא לקיצוניים לעזוב את העיר"

מעיריית בית שמש נמסר: "בניגוד למצטייר לעיתים בתקשורת, רובם המוחלט של תושבי בית שמש חיים יחדיו בהרמוניה ובשלום, יחד עם זאת כמו בכל חברה ובכל מגזר ישנם קיצוניים המלבים ומתסיסים. ראש העיר מר משה אבוטבול מגנה נחרצות כל מקרה של אלימות קיצוניים, דבר האסור הן על םי החוק והן על פי התורה".

עוד נמסר כי אבוטבול "קורא למשטרה להיכנס לעובי הקורה ולמצות את הדין אם אכן הדברים כפי שנראים בסרטון החלקי" וכי הוא "קורא לאותם קיצוניים לעזוב את העיר, איננו זקוקים לתושבים כאלו'".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה כל התנהגות עבריינית מעין זו בין אם על רקע מחלוקת סביב אמונות וערכים או כל נושא אחר ופועלת בהתאם לאכיפה, חקירה ומיצוי הדין עם המעורבים. בניגוד לנטען, כל דיווח המתקבל במשטרה על הפרת סדר וקטטה אלימה נענה בתגובה נחושה ובלתי מתפשרת של המשטרה בשטח.

"למרות המציאות לפיה ברוב המקרים לא מוגשות במשטרה תלונות על ידי קורבנות העבירה כמתבקש, המשטרה היא זו שפועלת באופן יזום לאתר ולמצות את הדין עם המעורבים ולמנוע אירועים מעין אלו. כך גם ביחס לאירוע שנראה בסרטון, בו עצרה המשטרה לחקירה חשוד אחד ובהמשך צפויות מגוון פעולות חקירה נוספות שמטבע הדברים לא נוכל לפרטן בשלב זה. נדגיש כי ככל שמתקבל במשטרה דיווח או תלונה או לחילופין ככל שעולה חשד שמעשה של אדם עלול להביא להפרת הסדר הציבורי או לפגיעה באחר, משטרת ישראל פועלת בהתאם לסמכות המוקנית לה בחוק, לאכיפת החוק ומניעת עבירות, הכול בכדי לשמור על הסדר הציבורי, ולהבטיח את שלום הציבור ובטחונו".

(עדכון ראשון: 10:35)

  • עוד באותו נושא:
  • בית שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully