וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן הדיון בצו מניעה: המשטרה פינתה מאהל מחאה נגד אסדות גז בחוף דור

17.7.2018 / 11:44

שוטרים שהגיעו למאהל של ארגון "שומרי הבית" פירקו את האוהלים במקום והעמיסו את הציוד של הפעילים על משאיות - במקביל להוצאת צו מניעה נגד הפינוי, בתום דיון בבית המשפט. "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית"

צילום: שומרי הבית

עשרות שוטרים פשטו הבוקר (שלישי) על מאהל המחאה של ארגון "שומרי הבית" נגד אסדת הגז המתוכננת לקום מול חוף דור במועצה האזורית חוף כרמל. השוטרים פינו את הפעילים במקום, העמיסו את האוהלים והציוד שלהם על משאיות וסילקו אותם מהשטח ואף עצרו את אחד המפגינים. פעילים בארגון טענו כי מדובר בפגיעה בזכותם הלגיטימית למחות ובמחטף של המשטרה, ואחת מהם אף כינתה את פעולות המשטרה "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית".

פינוי המאהל התרחש בזמן שבית משפט השלום בחיפה דן בבקשה לצו מניעה שהגישו הפעילים נגד המשטרה. בשעה שהחלו השוטרים בפעולות הפינוי דן השופט אייל דורון בבקשה והחליט להיענות לעתירת הפעילים. אולם, למרות הצו המשיכו השוטרים בפינוי מאהל המחאה ולטענת אחד הפעילים הודיעו כי הם "דורשים את הצו מודפס" כדי להפסיק את פעולתם.

פינוי מאהל מחאה נגד אסדות גז של ארגון "שומרי הבית" בחוף דור, 17 ביולי 2018. שומרי הבית, מערכת וואלה! NEWS
פינוי מאהל המחאה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, שומרי הבית
פינוי מאהל מחאה נגד אסדות גז של ארגון "שומרי הבית" בחוף דור, 17 ביולי 2018. שומרי הבית, מערכת וואלה! NEWS
ציוד שאספו השוטרים מהמאהל, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, שומרי הבית

אתמול דן בית משפט השלום בחדרה בערר נגד משטרת ישראל שהגישו ארבעה מפעילי מאהל המחאה שעוכבו ביום שישי בידי שוטרים ואף הוצא נגדם צו הרחקה מהמקום ל-15 יום. הפעילים שהגישו את הערר, באמצעות עו"ד שרית גולן, טענו כי אין בסיס לטענה שנוכחותם במאהל היא הסגת גבול וכי מדובר בהחלטה המונעת משיקולים פסולים וזרים שמטרתם לסכל מחאה חוקית, "הפוגעת בזכותם הבסיסית והמוקנית להפגין". השופט משה גינות שדן בערר הודיע כי ייתן החלטה בהקדם.

שלשום הגיעה למאהל המחאה ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) והתעמתה עם נציגי מנהל מקרקעי ישראל שמסרו לפעילים את צווי הפינוי, תוך שהיא מוחה על כך שמדובר ב"יישור קו עם חברת 'נובל אנרג'י'". עוד הוסיפה ח"כ כהן פארן כי על אף שנציגי המנהל טענו כי הדרישה לפינוי השטח הגיעה מהחברה, מדובר בקרקע של המדינה "שלציבור יש עליה את הזכויות". לדבריה, "אין דרך אחרת לומר זאת, הממשלה שלחה את המנהל כדי להשתיק ולחסל את המאבק הלגיטימי על הבריאות של כולנו ועתיד הסביבה והחופים". פעילי המחאה טענו אז כי נוכחותם במאהל אינה מהווה הפרה של שום חוק וכי זכותם למחאה היא "אושיה בסיסית בדמוקרטיה".

פינוי מאהל מחאה נגד אסדות גז של ארגון "שומרי הבית" בחוף דור, 17 ביולי 2018. שומרי הבית, מערכת וואלה! NEWS
הפעילים במהלך פינוי המאהל, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, שומרי הבית

מארגון "שומרי הבית" נמסר: "אתמול בלילה הוגש באמצעות עו"ד אילן יונש צו מניעה לפינוי מאהל המחאה של שומרי הבית. ההודעה על הגשת הצו נמסרה למשטרת ישראל. קיווינו, שהמשטרה תפעל על פי דין ולא תפנה את המאהל בטרם ידון בבקשה שופט, אך התבדינו. לפנות בוקר הגיעו עשרות שוטרים, והחלו מיד בפינוי המאהל תוך הפעלת כוח, ולהעמיס את כלל הציוד במאהל על גבי משאיות".

בארגון כינו את הפינוי "מחטף" והוסיפו כי המשטרה "קבעה עובדות בשטח בטרם ניתן לשופט הזמן להחליט בבקשה". עוד מסרו ב"שומרי הבית" כי הם מקפידים על החוק ומצפים "ממשטרת ישראל ומחברת 'נובל אנרג'י' לפעול בהתאם לחוק בישראל" וכי הם "מצרים על כך שהמשטרה בחרה במסלול שבו בחרה והחלה בפינוי את המאהל שלא לצורך ובניגוד לדין".

ממשטרת מחוז חוף נמסר כי מדובר ב"סוגיה המשפטית הנתונה לפתחה של רשות מקרקעי ישראל ולא המשטרה, שהינה גורם מקצועי המסייע ביישום בחוק". לטענת המשטרה, בשל כך "הבקשה עצמה לצו מניעה לא נמסרה למשטרה, כשם שההודעה על פתיחת ההליך לא נמסרה לנו על פי סדרי הדין וכן לא הודיעו על תאריך לדיון אצל שופט וכמובן לא על החלטה כלשהיא". עוד נמסר כי "בשעה 07:20 בבוקר, השופט חתם במעמד צו אחד על צו המניעה, כאשר הפינוי הסתיים ונשאר ציוד מועט על משאיות ההובלה".

(עדכון ראשון: 9:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully