וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישועה תבוא מאמריקה? גבאי נפגש עם יועצים בכירים מארה"ב

17.7.2018 / 10:09

לוואלה! NEWS נודע שגבאי, שמשלים שנה של ירידה בסקרים בראשות העבודה, החל להיוועץ עם ג'ים גרסטיין ודייויד אייכנבאום בוושינגטון ואף נפגש איתם בארץ. השניים נחשבים לסוקרים בכירים במפלגה הדמוקרטית בארה"ב והם עבדו בעבר עם ברק ומופז. מסביבת גבאי לא נמסרה תגובה

עריכת וידאו: ניר חן

פרסום ראשון: על רקע המצוקה בסקרים, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי החל לאחרונה להיוועץ עם שני יועצים אסטרטגיים אמריקנים, ג'ים גרסטיין ודייויד אייכנבאום. אלה נחשבים לשניים מבכירי הסוקרים במפלגה הדמוקרטית, שעבדו בעבר בקמפיינים נשיאותיים של אובמה וקלינטון, וכן עם בכירים ישראלים כמו אהוד ברק ושאול מופז.

לוואלה! NEWS נודע כי גבאי נפגש עם שני הסוקרים בשבוע שעבר בישראל, בהמשך לפגישות שקיים עמם בוושינגטון במסגרת ביקורו בוועידת איפא"ק חודש מרץ האחרון. מסביבתו של גבאי לא נמסרה תגובה.

עוד בוואלה! NEWS:
"אי אפשר להמשיך ככה": העימות סביב ההדלפות מהקבינט נחשף
סמוטריץ' למשנה ליועמ"ש בדיון על נוסח חוק הלאום: "אתה כלום"
נתניהו בביקור ראשון בעוטף עזה מאז טרור העפיפונים: "המהלומות לא נגמרו"

נאומו של אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה, בוועידת אייפא"ק בוושינגטון. אתר רשמי
גבאי בנאומו בוועידת איפא"ק, אז נפגש עם גרסטיין ואייכנבאום/אתר רשמי

לגרסטיין ואייכנבאום עשרות שנות ניסיון בפוליטיקה האמריקאית - בצד הדמוקרטי-ליברלי של המפה. הם נחשבים למומחים בניתוח דפוסי הצבעה של הקול היהודי בארצות הברית, ובנוסף למעורבות בקמפיינים של ביל קלינטון, ברק אובמה, סנאטורים ומושלים, הם לקחו חלק פעיל בקמפיין התמיכה הדמוקרטי בעד הסכם הגרעין עם איראן ב-2015. באותה השנה הם גם היו חלק מהצוות שעמד מאחורי תנועת "הרוב החדש", שפעלה להחלפת שלטון נתניהו בהובלת היועץ האסטרטגי הישראלי של נתניהו לשעבר, איל ארד. לשניים יש גם ניסיון במערכות בחירות בישראל: גרסטיין היה חלק מצוות היועצים האמריקאי שהריץ את אהוד ברק ב-1999, ואייכנבאום עבד עם קדימה של שאול מופז בבחירות 2012.

עד כה גבאי עבד עם האסטרטג הישראלי-אמריקאי סטיבן מילר, ולדברי גורמים פוליטיים, גרסטיין ואייכנבאום הם אלה שמביעים ענין בשיתוף פעולה איתו בעתיד. גבאי מצטרף לשורה של פוליטיקאים ישראלים שנוהגים ונהגו לעבוד עם יועצים אסטרטגיים אמריקנים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נחשב ל"אבי השיטה" ב-1996 כשהחל לעבוד עם הסוקר ארתור פינקלשטיין, מי שעבד בהמשך גם עם אריק שרון, אביגדור ליברמן וניר ברקת. כדי להביסו ב-1999 אהוד ברק נעזר גם הוא בקבוצת יועצים אמריקנים ובהם גרסטיין, ג'יימס קארוויל וסטנלי גרינברג, כולם בוגרי קמפיינים של ביל קלינטון. גרינברג ייעץ גם לח"כ שלי יחימוביץ, אז יו"ר מפלגת העבודה, בבחירות 2012. כיום יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עובד בקביעות עם היועץ האמריקאי מרק מלמן.

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: מפלגה בראשות לפיד, כחלון ואשכנזי זוכה ל-29 מנדטים

לכתבה המלאה
מנחם לזר + טל שלו באולפן על סקר מנדטים בקומבינציות שונות. מערכת וואלה!
סקר וואלה! NEWS שנערך החודש וחזה 11 מנדטים לגבאי/מערכת וואלה!

גבאי משלים בימים אלה שנה בראשות מפלגת העבודה, שבמהלכה נרשמה לו ירידה דרמטית בסקרים. מיד לאחר בחירתו ביולי שעבר גבאי זכה לכ-20 מנדטים בסקרים, אך כעבור שנה המפלגה נסקרת באזור ה-11-16 מנדטים. בנוסף לכך, ישנם סימני שאלה בנוגע למסגרת המפלגתית שבראשה גבאי יעמוד בבחירות הבאות ועתידה של השותפות בין מפלגת העבודה לבין התנועה של ציפי לבני שיצרה את המחנה הציוני בבחירות הקודמות וזכתה ל-24 מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully