וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בביקור ראשון בעוטף עזה מאז טרור העפיפונים: "המהלומות לא נגמרו"

16.7.2018 / 11:07

ראש הממשלה נפגש עם ראשי רשויות בשדרות בפעם הראשונה מתחילת טרור ההצתות והצהיר: "המאבק לא נגמר במכה אחת". הביקור מגיע יום אחרי ש-73% ממשתתפי סקר וואלה! NEWS קבעו כי נתניהו טעה בכך שעד עתה נמנע להגיע לעוטף עזה

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שני) בשדרות עם ראשי רשויות מעוטף עזה. ביקורו של נתניהו נערך בצל הביקורת הציבורת כלפיו, בפעם הראשונה מאז תחילת טרור עפיפוני ובלוני התבערה המשוגרים מהרצועה בשלושת החודשים האחרונים.

נתניהו אמר בביקורו כי "אנחנו במאבק ממושך" והסביר: "כשם שאנחנו משלימים עכשיו את בלימת המנהרות וכשם שפעלנו והצלחנו לעצור את ההסתערות ההמונית על הגדרות, כך הנחינו את צה"ל למגר ולעצור את טרור העפיפונים ובלוני האש, ואנחנו בעיצומו של תהליך".

עוד אמר נתניהו בביקורו כי "חשוב שהחמאס יבין שהוא עומד מול קיר פלדה". הוא הוסיף כי הוא "גאה בתושבי העוטף הנפלאים שעומדים מול ימים לא קלים, אבל אני משוכנע בעוצמה המשותפת שלנו להדוף, להרתיע ובסופו של דבר גם להכריע את הטרור הזה של עזה".

לקריאה נוספת:
אחרי סקר וואלה! NEWS, נתניהו בקבינט: "אי אפשר לשכנע את הציבור"

בנימין נתניהו מבקר בשדרות, 16 ביולי 2018. חיים צח, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ביקור ראשון בעוטף עזה בשלושת החודשים האחרונים. נתניהו בשדרות, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח, לע"מ

בפגישה השתתפו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני וראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון. בנוסף, אליהם, נתניהו פגש את ילדי שדרות בגן ילדים בעיר.

"ראיתי את הילדים הקטנים, החמודים האלה. אנחנו מחויבים להם וזה מהלך נמשך", הוסיף. "שלשום פעלנו בעוצמה אדירה אל מול החמאס, במכה החזקה ביותר שהם ספגו מאז צוק איתן. יש כאן חילופי מהלומות, זה לא נגמר במכה אחת ואינני יכול לנחם מי שספג את האבידות הקשות ביותר. זה דבר שקשה מאוד לספוג, אבל אנחנו יודעים שאנחנו בתוך מאבק ממושך של הציונות".

נתניהו ביקש להבהיר כי "אין דבר כזה מבחינתנו הפסקת אש שמחריגה את עפיפוני ובלוני האש. אני אגיד את זה בפעם השביעית והדבר הזה, אני מקווה, יחדור, אבל אם הוא לא יובן על ידי המילים שלי - הוא יובן על ידי המעשים של צה"ל".

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: חמאס ניצח בסבב בעזה; הפסקת האש היא טעות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בביקור בשדרות, 16 ביולי 2018. אילן אסייג חדשות הארץ, פול צלמים
"גאה בתושבי עוטף עזה". נתניהו בשדרות, היום/פול צלמים, אילן אסייג חדשות הארץ

הביקור מגיע יום אחרי פרסום סקר וואלה! NEWS ש-73% ממשתתפיו קבעו כי נתניהו טעה בכך שנמנע מלהיפגש עם תושבי עוטף עזה עד עתה. בנוסף אליהם, 16% סברו כי הוא צדק ו-11% השיבו כי הם אינם יודעים להשיב על שאלה זו.

נתניהו הביע אתמול בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני מורת רוח מדעת הקהל השלילית כלפי התנהלות הממשלה ברצועת עזה. מסקר וואלה! NEWS עלה כי 44% מהציבור סבור שחמאס ניצח בסבב האחרון בעזה ו-61% מתנגדים להפסקת האש שהוכרזה שלשום.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בביקור בשדרות, 16 ביולי 2018. אילן אסייג חדשות הארץ, פול צלמים
נתניהו בשדרות, היום/פול צלמים, אילן אסייג חדשות הארץ

לדברי גורמים שנכחו בישיבה, נתניהו סיפר כי צפה אתמול במשחק המונדיאל והמשיך למהדורות החדשות, שם ראה את כל ההתקפות נגד הממשלה. שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר ש"צריך להסביר לציבור שישראל לא נשרפת" ובתגובה, נתניהו אמר כי "אין סיכוי לשכנע את הציבור. כל התקשורת מגויסת". עוד האשים כי "התקשורת מעצימה את הנעשה בעזה ומלבה את המצב".

ישיבת הקבינט התכנסה ברקע ביקורת של חלק מהשרים על המדיניות ברצועת עזה והתנהלותה של ישראל בהתפתחויות האחרונות ודרישות להחרפת התגובה כלפי טרור העפיפונים. במסגרת הדיון בקבינט, הוחלט כי יש להפסיק את טרור העפיפונים מעזה תוך הגברת העוצמה ככל שיידרש. "כל תקיפה, בכל צורה, תיענה בתגובה", אמר גורם מדיני לוואלה! NEWS, המסר הועבר בימים האחרונים לחמאס גם דרך שליח האו"ם ניקולאי מלדנוב ומצרים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בביקור בשדרות, 16 ביולי 2018. אילן אסייג חדשות הארץ, פול צלמים
נתניהו בשדרות, היום/פול צלמים, אילן אסייג חדשות הארץ
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בביקור בשדרות, 16 ביולי 2018. חיים צח, לע"מ,
"מחויבים להם". נתניהו בביקור בגן הילדים בשדרות/חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בביקור בשדרות, 16 ביולי 2018. חיים צח, לע"מ,
נתניהו עם ראשי הרשויות/חיים צח, לע"מ
"אין הפסקת אש שמחריגה את בלוני האש" - נתניהו אמר בביקור בשדרות כי "חשוב שהחמאס יבין שהוא עומד מול קיר פלדה, והקיר הזה מורכב קודם כל מממשלה נחושה, ממנהיגות מקומית איתנה ומהתיישבות ציונית". לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בשדרות, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully