וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: חמאס ניצח בסבב בעזה; הפסקת האש היא טעות

15.7.2018 / 14:55

44% ממשתתפי סקר מכון "פאנלס פוליטיקס" סבורים כי חמאס יצא כשידו על העליונה בסבב ההסלמה בשבת - לעומת 27% שסברו כי ישראל היא שניצחה. 61% מהמשיבים סברו כי ישראל הייתה צריכה לסרב להפסקת האש עם חמאס - לעומת 27% שתמכו במהלך

עריכה: שניר דבוש

44% מהציבור סבורים כי חמאס יצא כשידו על העליונה בסבב ההסלמה האחרון ברצועת עזה - כך עולה מסקר שערך מכון "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר עבור וואלה! NEWS. 27% מהמשיבים היו סבורים כי ישראל היא זו שיצאה כשידה על העליונה ואילו 29% השיבו כי אינם יודעים לקבוע בשאלה זו. סקר השתתפו 473 משיבים המייצגים את כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה בנתונים עמדה על שיעור של 4.7%.

עוד עולה מהסקר כי 61% סבורים שישראל לא הייתה צריכה להסכים להפסקת אש בסבב הנוכחי. 27% סבורים כי היה מדובר במהלך הנכון - ואילו 12% השיבו כי אינם יודעים לקבוע בשאלה זו.

לקריאה נוספת:
צה"ל תקף מפריחי בלוני תבערה; הנייה: לא נאפשר לקבוע משוואות
ישראל לא מחפשת להפיל את חמאס ומוכנה לסבול את ריטואל ההסלמה
תצלומי האוויר חושפים: מפקדת חמאס שהופצצה במחנה הפליטים

סקר - וואלה!NEWS. מערכת וואלה! NEWS
סקר - וואלה!NEWS/מערכת וואלה! NEWS

על שאלת התמיכה במדיניות הממשלה בנושא רצועת עזה השיבו 58% כי אינם תומכים בה - לעומת 35% שהשיבו בחיוב. 7% מהמשיבים אמרו כי אין להם דעה בנוגע לשאלה זו. משתתפי הסקר התבקשו להשיב גם על השאלה האם לדעתם על ישראל לצאת למבצע צבאי נרחב ברצועת עזה. 45% השיבו בחיוב, לעומת 37% שהשיבו בשלילה ו-18% שענו כי אינם יודעים לקבוע בסוגיה זו.

שאלה נוספת שהוצגה למשיבים עסקה בהתנגדותו של השר נפתלי בנט להפסקת האש שהושגה עם חמאס. 62% סברו כי התנגדותו הייתה מוצדקת, 20% ענו כי אינה מוצדקת ו-18% השיבו כי אינם יודעים להשיב על שאלה זו. בנוסף לכך נשאלו המשתתפים בסקר אם לדעתם ראש הממשלה בנימין נתניהו צדק או טעה כשנמנע מלהיפגש עם תושבי עוטף עזה. 73% מהמשיבים ענו כי לדעתם נתניהו טעה, 16% סברו כי הוא צדק ו-11% השיבו כי אינם יודעים להשיב על שאלה זו.

עוד באותו נושא

בכיר בחיל האוויר מודה: הונחינו לא לפגוע בפעילי חמאס ברצועה

לכתבה המלאה
סקר - וואלה!NEWS. מערכת וואלה! NEWS
סקר - וואלה!NEWS/מערכת וואלה! NEWS

במהלך השבת נורו יותר מ-180 רקטות ופצצות מרגמה אל עבר יישובי הנגב המערבי הסמוכים לגבול רצועת עזה. צה"ל ערך בתגובה סדרת תקיפות נרחבות שבאופן חריג בוצעו לאור יום. בין היתר נפגעו מתחמי אימונים ומחסני אמצעי לחימה של חמאס וכן מפקדת גדוד בבית לאהיא שבצפון הרצועה.

במוצאי שבת הוכרזה הפסקת אש שהושגה בתיווך מצרי. אולם, היום התחדשו הצתות בשדות באזור הגבול כתוצאה מחדירת בלוני תבערה ובתגובה תקפו כלי טיס של חיל האוויר חוליות מפריחי בלונים בכמה מוקדים בעזה. בשעות הצהריים התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני על מנת לדון במצב ברצועת עזה.

סקר - וואלה!NEWS. מערכת וואלה! NEWS
סקר - וואלה!NEWS/מערכת וואלה! NEWS

הבוקר תקף השר נפתלי בנט את הסכם הפסקת האש ואמר כי לא נכון להבליג מול חמאס. לדבריו, "מי שחושב שזה יתן לנו שקט גם עם בלוני התבערה - שוגה". עוד הוסיף יו"ר הבית היהודי כי בעבר התריע ש"אם נחסל שתיים שלוש חוליות כבר בהתחלה זה יכבה את העניין ואם לא נעשה זאת, ההבלגה תוליד הסלמה וזה בדיוק מה שקרה".

שר הביטחון ליברמן אמר בפתח ישיבת הממשלה היום כי לממשלה "אין שום כוונה להכיל לא רקטות ולא עפיפונים ולא כטב"מים ולא שום דבר". לדבריו, "חמאס ספג מכה קשה, הושמדו מנהרות התקפיות, הושמדו אתרי ייצור ואתרי אחסון של חימושים. מבחינת מדינת ישראל, 90% מהרקטות או שנפלו בשטח פתוח או שמערכות כיפת ברזל הצליחו ליירט אותן".

תקיפות צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, אתמול/רויטרס
בית שנפגע מרקטה בשדרות ב-14.7.2018. שי מכלוף, מערכת וואלה!
נזק בחצר בית בשדרות, היום/מערכת וואלה!, שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully