וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מזהיר: אין כל כוונה להכיל רקטות ועפיפונים מרצועת עזה

15.7.2018 / 9:30

שר הביטחון אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו לא מתכוונים להשלים עם המציאות, חמאס ספג מכה קשה". בנט אמר לוואלה! NEWS כי יביע התנגדות להסדר שיאפשר לחמאס להמשיך להפריח בלוני תבערה. "אני לא אחראי למדיניות של ליברמן", הוסיף. "עם חולשה לא בונים הרתעה"

עריכת וידאו: נועה לוי

שר הביטחון ליברמן אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה "כי עברנו סוף שבוע סוער ולגבי המשך השבוע חשוב להדגיש שאין שום כוונה להכיל לא רקטות ולא עפיפונים ולא כטב"מים ולא שום דבר. חמאס ספג מכה קשה, הושמדו מנהרות התקפיות, הושמדו אתרי ייצור ואתרי אחסון של חימושים. מבחינת מדינת ישראל, 90% מהרקטות או שנפלו בשטח פתוח או שמערכות כיפת ברזל הצליחו ליירט אותן".

לדברי ליברמן, "אותן רקטות שכן פגעו בשטח ישראל וגם אותן אזעקות ואנשים שרצים לממ"דים או למקלטים, גם זו מציאות בלתי סבירה ואנחנו לא מתכוונים להשלים איתה. אני מקווה שבחמאס יסיקו מסקנות ואם לא יסיקו אז יצטרכו לשלם מחיר כבד".

שר החינוך נפתלי בנט מתח ביקורת על ליברמן היום ואמר במהדורת וואלה! NEWS כי יש לנקוט עמדה תקיפה מול חמאס ולא להבליג על מהלכיו בעזה. "ב'צוק איתן' הצלחתי לשכנע את כל הקבינט לתכנית הגנה קדמית לחיסול המנהרות", הוסיף בנט. "הצלחתי גם לשכנע שלא משחררים יותר מחבלים וגם הפעם אני מקווה שאצליח".

לקריאה נוספת:
לפני ואחרי: כך נראית מפקדת חמאס שהפציץ צה"ל
פיצוץ ועשן כבד: תיעוד נפילת רקטה ליד מגרש חנייה בשדרות
נתניהו על ההסלמה: "נגביר את עוצמת התקיפות ככל שיידרש"

שר החינוך נפתלי בנט בישיבת הממשלה, 12 בפברואר 2017. אמיל סלמן, הארץ
קרא להימנע מהבלגה. בנט/הארץ, אמיל סלמן

לדבריו, הוא ושרת המשפטים איילת שקד יתנגדו בדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני להפסקת אש שתאפשר את המשך שיגור בלוני התבערה מעזה אל ישראל. "אמרתי לפני מאה ימים, הבטחתי לחסל את חוליות השיגור", הוסיף. "אמרתי שאם נחסל שתיים-שלוש חוליות כבר בהתחלה זה יכבה את העניין ואם לא נעשה זאת ההבלגה תוליד הסלמה וזה בדיוק מה שקרה".

עוד אמר יו"ר מפלגת הבית היהודי כי הוא מתנגד מבחינה ערכית "לרעיון שאחרי מאה ימים של שריפות ו-200 רקטות על תושבי הדרום נאפשר לחמאס להכתיב את הפסקת האש". לדבריו, הוא הציע אלטרנטיבה והציג "תכנית חדה" לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא.

עוד באותו נושא

בוקר מתוח בדרום: שני הרוגים בפיצוץ בבניין במערב העיר עזה

לכתבה המלאה
נזקי נפילת הרקטה בשדרות 14 ביולי 2018. רויטרס
תושב שדרות ליד זירת פגיעת רקטה בבניין מגורים, אתמול/רויטרס

"יש שתי גישות", הוסיף בנט. "הגישה שמוביל שר הביטחון שמוביל הבלגה והגישה שלי, הכרעה. הייתי בדרום הרבה. אני רואה מה הם אומרים לנו - יש לנו את האורך רוח רק תעשו אתם את העבודה ואני חושב שזה המינימום שאנחנו מחוייבים לתושבי העוטף".

לדבריו, הוא אינו "אחראי למדיניות של ליברמן" אלא רק לתפיסות שהוא מציג - שלטענתו אומצו בעבר במבצע "צוק איתן". עוד אמר בנט כי "עם חולשה לא בונים הרתעה" וכי "גישה של מלחמת התשה ארוכה אינה מתאימה למדינת ישראל".

שוק שדרות בבוקר שאחרי הרקטה שפגע בעיר 15 ביולי 2018. ראובן קסטרו
תושבים בשוק בשדרות, הבוקר/ראובן קסטרו

הבוקר הורה פיקוד העורף על ביטול ההנחיות המיוחדות לתושבים ביישובי הנגב המערבי - לאחר יממה מתוחה שבמהלכה נורו יותר מ-180 רקטות מרצועת עזה אל עבר ישראל. אמש טענו בחמאס ובג'יהאד האסלאמי כי הושגו הבנות עם ישראל על הפסקת אש.

אולם, במהלך הלילה נשמעו אזעקות ברחבי עוטף עזה וזוהו ארבעה שיגורים. אחת הרקטות יורטה באמצעות מערכת "כיפת ברזל" ובתגובה לירי תקף צה"ל עמדה ששימשה לשיגור פצמ"רים.

אתמול נפצעו באורח קל ארבעה תושבי בניין מגורים בשדרות שנפגעו מרסיסי רקטה. בתקיפת צה"ל על בניין מגורים בצפון העיר עזה שתחתיו אותרה מנהרת טרור נהרגו שני נערים. צה"ל תקף שורת יעדים של חמאס ברחבי הרצועה, בהם מפקדת גדוד בבית לאהיא.

פגיעה באחד המסגדים בעזה בעקבות תקיפת צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
נזק למסגד שנפגע בתקיפת חיל האוויר בעזה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS
תצ"א ממפקדת גדוד החמאס בבית לאהיא לפני ואחרי תקיפת צה"ל 14 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
תצלום אווירי של מפקדת חמאס שהותקפה אתמול/מערכת וואלה! NEWS

אמש ערכו חברי כנסת ממפלגת המחנה הציוני מפגש עם תושבים בקיבוץ בארי במועצה האזורית אשכול. יו"ר המפלגה אבי גבאי שנכח אף הוא במקום אמר כי "מה שאנחנו רואים בימים האחרונים זו תוצאה של חידלון של ארבע שנים שהקבינט לא מקבל החלטות". לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו "עסוק בישיבות קבינט שאין מאחוריהן דבר - לא מפעילים מנופים מדיניים, לא מנופים כלכליים, לא מנופים אסטרטגיים - פשוט לא עושים שום דבר. מחכים שיהיה ירי ואז הצבא יגיב".

ח"כ ציפי לבני, שותפתו של גבאי להנהגת המפלגה ויו"ר התנועה, אמרה כי "ברור שכוח צבאי חשוב, אבל רק מהלך מדיני משלים נגד חמאס ישנה מציאות לטווח הארוך". לדבריה, "במקום היגררות והבלגה נדרשת יוזמה משולבת צבאית ומדינית שתיתן פתרון לטווח ארוך במקום ממשלת אלתורים ויחסי ציבור, ממשלה אחראית ויוזמת".

(עדכון ראשון: 9:10)

אנשים רצים למקלטים בעקבות צבע אדום בקיבוץ יד מרדכי 14 ביולי 2018. רויטרס
תושבים בקיבוץ יד מרדכי רצים למיגונית בזמן אזעקת "צבע אדום", אתמול/רויטרס
תקיפות צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. רויטרס
תקיפת צה"ל בעיר עזה, אתמול/רויטרס
פגיעת רקטה בבניין מגורים בשדרות 14 ביולי 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
חבלן משטרתי בוחן נזק שנגרם לבניין בשדרות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully