וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ההסלמה: "נגביר את עוצמת התקיפות ככל שיידרש"

ראש הממשלה הצהיר כי תקיפות צה"ל ברצועה הן "המכה הקשה ביותר על חמאס מאז צוק איתן". על פי גורם דיפלומטי, שליח האו"ם לאזור נמצא מאז שעות הבוקר במגעים עם ישראל ומצרים בניסיון להביא לתום סבב הלחימה הנוכחי. "ליברמן התנה הפסקת אש בהפסקת טרור העפיפונים"

עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שבת) כי "בהתייעצות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל והצמרת הביטחונית של מדינת ישראל החלטנו על פעולה עוצמתית נגד הטרור של חמאס". לדבריו, "צה"ל הנחית על חמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן ואנחנו נגביר את העוצמה של ההתקפות שלנו ככל שיידרש".

מוקדם יותר אמר גורם דיפלומטי ישראלי כי שליח האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון ניקולאי מלדנוב נמצא מאז שעות הבוקר במגעים עם ישראל ומצרים בניסיון להביא להרגעה ברצועת עזה. זאת, אחרי שעשרות רקטות נורו משטח הרצועה לעבר ישראל, ועשרות יעדים בתוך הרצועה הופצצו על ידי צה"ל.

לדברי גורם ביטחוני, שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים במהלך היום שורה של שיחות עם מלדנוב, בהן העביר מסרים תקיפים לחמאס והבהיר שהתנאי להפסקת האש הוא הפסקת טרור העפיפונים. הפלגים הפלסטיניים ברצועה צפויים לפרסם הערב כרוז משותף, בצל דיווחים סותרים על החלטתם להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל בעקבות לחצים חיצוניים.

עוד בוואלה! NEWS:
מפקדות ומחסני נשק הופצצו: התקיפה הגדולה באור יום מאז צוק איתן
ביטול אירועים ושהייה ליד מרחבים מוגנים: הנחיות לתושבי עוטף עזה
ממשיך בירי ולא נרתע מעימות עם ישראל: חמאס מהמר על עתידו

תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה. מערכת וואלה! NEWS
תקיפת צה"ל ברצועה, היום/מערכת וואלה! NEWS

בשעות הצהריים חידש צה"ל את התקיפות ברחבי הרצועה בעקבות ירי עשרות רקטות ליישובים בעוטף עזה, ואזעקות צבע אדום הופעלו ברחבי הנגב המערבי. מאז שעות הלילה נורו לעבר עוטף עזה כמאה רקטות ופצצות מרגמה, לאחר שהלילה הותקפו על ידי צה"ל שתי מנהרות טרור של חמאס בצפון ובדרום הרצועה.

בשעות הלילה תקפו מטוסי קרב תקפו מנהרות טרור התקפיות של חמאס בדרום ובצפון רצועת עזה וכמה יעדי טרור במתחמים צבאיים, בהם יעדים המשמשים את חמאס להכנת בלוני התבערה וכן מחנה אימונים של הארגון. זאת, לאחר שקצין צה"ל נפצע באורח בינוני מהשלכת רימון בהפגנות שהתקיימו אתמול סמוך לגדר המערכת.

עוד באותו נושא

צבע אדום וירי בלתי פוסק ליישובי עוטף עזה; צה"ל תוקף ברצועה

לכתבה המלאה
ראיון עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב, מלון וולדורף אסטוריה 11 ביוני 2018. ראובן קסטרו
מנהל מגעים מאז שעות הבוקר. שליח האו"ם מלדנוב/ראובן קסטרו

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר היום במשדר וואלה! NEWS כי "חמאס הוא הנבל האמיתי בסיפור הזה. גם כשאנחנו מבקרים את עצמנו ואת הממשלה, אסור לשכוח מי הנבל האמיתי". מנגד, הוא ביקר את מדיניות הממשלה ואמר כי "ארבע שנים עברו מאז מבצע 'צוק איתן' ולא עשינו כלום. נתניהו לא קיבל החלטות ארבעה שנים. הקבינט מתכנס ודן בעזה, אבל במשך ארבע שנים הוא לא קיבל החלטות בנושא ולא הפעיל מנופים מדיניים כמו מצרים או קטאר".

לדברי גבאי, "תפקידם של המדינאים הוא למנוע את הסבב הבא, ותפקיד הצבא צריך לטפל כשיש סבב. הצבא שלנו עושה את שלו והמדינאים לא. יש לנו ממשלה שלא יוזמת שום דבר. היא מחכה לאירוע ואז נותנת לצבא לטפל בו".

גבאי הדגיש כי מפלגתו מתנגדת למבצע נוסף ברצועה. "מי שיש לו כיפת ברזל, שזה נכס עצום, לא יוצא מלחמה, כי יש לו אוויר לנשימה. 74 הרוגים היו לנו אז, וחזרנו לאותה הנקודה. האופוזיציה לא בעד מבצע חדש בעזה, נקודה. אנחנו לא שם".

(עדכון ראשון 17:07)

שרידי הרקטה שנפלה בתוך ישוב בשער הנגב. שי מכלוף
שרידי רקטה שנפלה במועצת שער הנגב, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully