וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדות ומחסני נשק הופצצו: התקיפה הגדולה באור יום מאז צוק איתן

14.7.2018 / 18:00

חיל האוויר תקף ברצועת עזה במטרה להפסיק את טרור ההצתות ו"לשנות את תחושת הביטחון של תושבי העוטף". בין היעדים שהופצצו: עמדות הכוח הימי של חמאס ומתקני ייצור אמצעי לחימה. בצה"ל נערכים להרחבת טווח ירי הרקטות: "חמאס יצטער על כך"

עריכה: איתי עמרם

חיל האוויר תקף היום (שבת) יותר מ-40 יעדי טרור בשטח רצועת עזה במטרה להפסיק את טרור ההצתות ולשנות את תחושת הביטחון של תושבי הנגב המערבי. מדובר בתקיפה הגדולה ביותר שבוצעה באור יום מאז מבצע "צוק איתן" בשנת 2014. דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר כי "אם חמאס יגביר את הטרור, נגביר עוצמה ונגביר את הכלים שלנו ככל שנדרש. המטרה היא לשנות את תחושת הביטחון".

קצין בכיר בחיל האוויר אמר כי "ביממה האחרונה היו 90 אירועי שיגורי תלול-מסלול ו-20 יירוטים. חמאס משגר למרחב הקרוב, אבל זו לא נקודת ביטוח להמשך". לדבריו, "אל מול רצועת עזה מערך הגנה האווירית נמצא בהיערכות הרחבה ביותר שלו מאז צוק איתן. אנחנו ערוכים למצב שירחיק את הירי, וחמאס יצטער על זה אם יבחר בכך. תהיה תגובה גדולה יותר"

דובר צה"ל מסר כי בשעות האחרונות תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב עשרות מטרות צבאיות בארבעה מתחמים צבאיים השייכים לחמאס לאורך רצועת עזה. במוקד התקיפה, הפצצה רחבה על מפקדת גדוד חמאס בבית לאהיה ובה הושמדו שטחי אימונים ללוחמה בשטח בנוי, מחסנים לאחסנת אמצעי לחימה, מתחמי אימונים, חמ"לים ומשרדים.

עשן מיתמר מעל העיר עזה לאחר תקיפת חיל האוויר בתל אל-הווא, 14 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
תקיפה בשטח רצועת עזה, היום/מערכת וואלה! NEWS

כמו כן, הותקפו אתר לייצור אמצעי לחימה ומחסנים לאחסון אמצעים שונים בהם גם יכולות צבאיות של הזרוע הימית של חמאס. מצה"ל נמסר כי "תקיפה זו היא ביטוי ליכולת המודיעינית והמבצעית של צה"ל שיכולה להתעצם ולהתרחב על פי הצורך והערכת המצב".

דובר צה"ל אמר כי למרות שהיקף המפגינים בהפגנות על גבול רצועת עזה ירד משמעותית, הטרור נגד חיילי צה"ל וההצתות נמשכו. רק ביממה האחרונה הושלכו שישה רימוני רסס ומטעני חבלה על הכוחות וכתוצאה מכך נפצע סגן מפקד גדוד שריון שמאושפז כעת במצב בינוני במצב יציב. מה שהביא לתגובה החריפה הם גם השיגורים של חמאס סמוך לתקיפות של צה"ל בעומק הרצועה.

עוד באותו נושא

צה"ל חידש התקיפות ברצועת עזה; אזעקות "צבע אדום" ביישובי הנגב המערבי

לכתבה המלאה
מפקדת גדוד חמאס בבית להיא שהופצצה. דובר צה"ל
מפקדת חמאס שהותקפה בבית לאהיה/דובר צה"ל
עשן מיתמר מאזור מעבר רפיח לאחר תקיפת חיל האוויר, 14 ביולי 2018. סוכנות ספא, מערכת וואלה! NEWS
תקיפה בשטח רצועת עזה, היום/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות ספא

"בכוונת צה"ל להפסיק את הרקטות וטרור האש ולהחזיר את תחושת הביטחון". בהמשך לתקיפות אתמול בלילה במהלכו נוטרלו שתי מנהרות בבית חנון וברפיח כולל אתר בו מארגן החמאס את הלוגיסטיקה של טרור ההצתות עם בלוני הליום ומשלח נוער תמורת כסף להפריח אותם בגבול הוחלט הבוקר לבצע תקיפה רחבה ברצועת עזה בתגובה לשיגור 30 רקטות ופצצות מרגמה במהלך הלילה. שבעה מהם יורטו על ידי צה"ל.

התקיפה בשעות האחרונות כללה השמדת 40 יעדים שונים ביניהם מפקדת הגדוד של החמאס בבית להייה על מרכיביה ביניהם משרדים, חמ"לים, עמדות, מתקני אימון ומחסנים. דובר צה"ל הזהיר, "אנחנו יודעים על כל תשתיות מפקדות הגדודים האחרים ויודעים לפגוע בהם גם באור יום".

שרידי הרקטה שנפלה בתוך ישוב בשער הנגב. שי מכלוף
שרידי רקטה שנורתה לעבר שער הנגב, היום/שי מכלוף

עוד אמר דובר צה"ל כי הבוקר תקף שוב חיל האוויר את עמדות הכוח הימי של חמאס ופגע באמצעי ייצור אמצעי לחימה. "חמאס מנסה לייצר דפוס לחימה באש. אומנם לא פוגע בחיי אדם אך פוגע בתחושת הביטחון בעוטף ובכוונתנו לשים לזה סוף". לדברי דובר צה"ל, עד כה נהרגו מאז ה-30 במרץ כ-150 פלסטינים ואלפי פצועים.

דובר צה"ל בערבית הודיע לתושבי הרצועה כי הם נדרשים להתרחק לאלתר מכל מבנה ותשתית המשמשים את גורמי הטרור, מכל אדם המוכר כטרוריסט ומכל מרחב בו פועלים ארגוני טרור. "קחו את חייכם בידיכם, ראו הוזהרתם", נכתב בהודעה.

(עדכון ראשון: 15:02)

תקיפת צה"ל ברצועת עזה לפי כלי תקשורת פלסטיניים. צילום מסך
תקיפת צה"ל ברצועה, היום/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully