וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ ועשן כבד: תיעוד נפילת רקטה ליד מגרש חנייה בשדרות

14.7.2018 / 23:45

4 בני אדם נפצעו באורח קל מנפילת שתי רקטות בעיר. בתיעוד של אחת מהנפילות נראה אדם צועד בעיר כשלפתע נוחתת הרקטה ומתפוצצת לידו, ומזווית נוספת נראה הפיצוץ בגן שעשועים. ביממה האחרונה בוצעו יותר מ-170 שיגורים לעבר ישראל. אב המשפחה שנפגעה: "כל הבית הלך"

צלמים זמניים מורשים

הסלמה בדרום - כל העדכונים:

* ארבעה בני אדם נפצעו קל מנפילת רקטה סמוך לבית בשדרות
* שני נערים פלסטינים נהרגו בתקיפת בניין רב קומות בעזה
* צה"ל תקף שורת יעדים בעזה; תושבים באשכול הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים
* יותר מ-180 רקטות נורו לעבר יישובי עוטף עזה ביממה האחרונה
* הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר בצהריים לדיון מיוחד

ארבעה בני אדם נפצעו הערב (שבת) באורח קל מנפילת רקטה סמוך לבית בעיר שדרות, כשרקטה נוספת נחתה סמוך לבית כנסת בעיר, ללא נפגעים. אחת מהנפילות בעיר תועדה במצלמות אבטחה ובה נראה אדם צועד לצד מגרש חניה כשלפתע נוחתת הרקטה ומתפוצצת. עשן כבד מילא את האזור. ביממה האחרונה בוצעו יותר ממאה שיגורים לעבר שטח ישראל. אזעקות "צבע אדום" נשמעו בכל רחבי הנגב המערבי, גם בערים נתיבות ואשקלון.

"ישבנו בסלון, פתאום כל הזכוכית של הסלון עפה עלינו. הכול התפוצץ, כל הבית היה עשן וזכוכיות עפו", שחזר תושב שדרות שביתו נפגע מרקטה מאשפוזו בבית החולים ברזילי. "התחילו צעקות וטירוף, ותוך דקות השכנים התקשרו למגן דוד אדום. קיבלתי רסיסים בפנים וברגליים, אשתי והילדות שלי גם. כל הבית הלך, הסלון הלך, הטלוויזיות התפוצצו, האקווריום התפוצץ".

תיעוד נפילת הרקטה בשדרות 14 ביולי 2018. מצלמות אבטחה, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד הנפילה/מערכת וואלה! NEWS, מצלמות אבטחה
תושב שדרות שנפצע מנפילת רקטה בביתו,  14 ביולי 2017. צילום מסך
"כל הבית היה עשן". תושב שדרות שנפצע מנפילת רקטה/צילום מסך

"לא יודע מה קורה עם הבנות, החבר'ה פה אמרו לי שהן בסדר. אשתי המזל שלה שהיא הייתה במטבח כשזה קרה", הוסיף. "היה צבע אדום ולאחר מכן פיצוץ חזק מאוד", סיפר תושב אחר. "כל השכונה רעדה. המשפחה ישבה בסלון והרקטה נפלה בגינת הבית הצמודה, כל הרסיסים נכנסו לתוך הבית ופצעו את המשפחה".

אזת מגירוב הייתה בקומה השנייה של הבניין, ואחרי הפיצוץ מיד ירדה לסייע למשפחה שנפגעה. "הילדות שאלו איפה אמא, חיבקתי אותן והייתי כולי מלאה דם". את רגע הפיצוץ היא משחזרת: "ישבתי על הספה ועפתי ממנה, פתאום ראיתי עשן ושמעתי צעקות, וכל הבית היה מלא זכוכיות".

מה שקרה לשכנה נורא", אומרת מגירוב. "הקסאם נפל מתחת לחלון. ראיתי עשן, ואת כולם מדממים. האקווריום בסלון התנפץ והרסיסים פגעו בכל מי שהיה במקום. האימא הייתה במטבח והייתה בהלם. היא קיבלה את זה קשה ובכתה. אמרתי לה לא לדאוג כי אני עם הילדים, ונסעתי איתם לבית החולים. לא יכולתי להשאיר אותם לבד. הם שאלו איך אימא ואבא. אמרתי להם לא לדאוג", היא מוסיפה, "הם כמו הילדים שלי, והם פחדו"

ראש עיריית שדרות אלון דוידי הביע הערב זעם על מדיניות הממשלה לנוכח ההסלמה. בהערכת מצב שקיים מפקד אוגדת עזה יהודה פוקס עם ראשי הרשויות בעוטף עזה אמר דוידי: "המצב הזה הוא בלתי נסבל, לא ייתכן שתגובת צה"ל תהיה כזו. חייבים לעלות מדרגה".

תיעוד נפילת הרקטה בשדרות 14 ביולי 2018. מצלמות אבטחה, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד הנפילה/מערכת וואלה! NEWS, מצלמות אבטחה

צה"ל ביצע עשרות תקיפות ברחבי הרצועה, בהם בניין רב קומות במחנה הפליטים שאטי שכתוצאה ממנה נהרגו שני נערים פלסטינים. הלילה הותקפו על ידי צה"ל שתי מנהרות טרור של חמאס בצפון ובדרום הרצועה.

היום קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצויות שוטפות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון. גורם מדיני אמר כי הוחלט על פעילות תקיפה מול התוקפנות מעזה, וכי ישראל תגביר את העוצמה ככל שיידרש. "הנחתנו על חמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן", הוסיף הגורם.

מוקדם יותר אמר יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי כי האופוזיציה מתנגדת למלחמה נוספת נגד חמאס. "מי שיש לו כיפת ברזל, שזה נכס עצום, לא יוצא למלחמה, כי יש לו אוויר לנשימה". לדבריו, "חמאס הוא הנבל האמיתי בסיפור הזה. גם כשאנחנו מבקרים את עצמנו ואת הממשלה, אסור לשכוח מי הנבל האמיתי".

פגיעת רקטה בבניין מגורים בשדרות 14 ביולי 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הרקטה שנפלה בשדרות/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

מנגד, גבאי ביקר את מדיניות הממשלה ואמר כי "ארבע שנים עברו מאז מבצע 'צוק איתן' ולא עשינו כלום. נתניהו לא קיבל החלטות ארבע שנים. הקבינט מתכנס ודן בעזה, אבל במשך ארבע שנים הוא לא קיבל החלטות בנושא ולא הפעיל מנופים מדיניים כמו מצרים או קטאר".

"תפקידם של המדינאים הוא למנוע את הסבב הבא, ותפקיד הצבא לטפל כשיש סבב", הוסיף גבאי. "הצבא שלנו עושה את שלו והמדינאים לא. יש לנו ממשלה שלא יוזמת שום דבר. היא מחכה לאירוע ואז נותנת לצבא לטפל בו".

(עדכון ראשון 20:10)

פגיעת רקטה בבניין מגורים בשדרות 14 ביולי 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
פגיעת הרקטה בבניין בשדרות/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
נזקי נפילת הרקטה בשדרות 14 ביולי 2018. רויטרס
נפילת הרקטה בשדרות/רויטרס
נערים משדרות מתבוננים מבעד לחלון לכיוון נפילת הרקטה 14 ביולי 2018. רויטרס
תושבים מודאגים בשדרות/רויטרס
אנשים רצים למקלטים בעקבות צבע אדום בקיבוץ יד מרדכי 14 ביולי 2018. רויטרס
רצים למקלטים ביד מרדכי/רויטרס
תקיפות צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועת עזה/רויטרס
תקיפות צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. רויטרס
בניין שהותקף ברצועת עזה על ידי צה"ל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully