וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחיל האוויר מודה: הונחינו לא לפגוע בפעילי חמאס ברצועה

15.7.2018 / 16:03

עשרות מטוסי קרב שהשתתפו בתקיפות ברצועת עזה הסבו נזק משמעותי ליעדים של הדרג הצבאי של הארגון ופגעו ביכולותיו להתעצם - כך לדברי קצין בכיר. לדבריו, הטייסים פעלו באופן חריג באור יום ונמנעו גם מפגיעה באזרחים לא מעורבים. "האויב לומד אבל אנחנו מתמודדים עם זה"

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, מצלמות אבטחה, משטרת ישראל

קצין בכיר בחיל האוויר אמר היום (ראשון) כי בתקיפות אתמול ברצועת עזה נמנעו הטייסים במכוון מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים וכן בפעילי חמאס - על פי ההנחיות. זאת, לדבריו, על אף התקיפות המסיביות בהשתתפות עשרות מטוסים שנערכו באופן חריג לאור יום נגד מגוון יעדים של הארגון, בהם מנהרות, מפקדת גדוד ומתחמי אימונים. תקיפות אלה, הוסיף, פגעו בדרג הצבאי של חמאס וביכולות ההתעצמות של הארגון.

הקצין הוסיף כי בשבועות ובחודשים האחרונים נערכו בחיל האוויר לאפשרות של הסלמה ברצועת עזה, תוך שיתוף פעולה עם פיקוד דרום. את המטרות שהותקפו כינה "מפתיעות" ואמר כי בחיל נערכו למגוון די רחב, שרק חלקם נראו בתקיפות אתמול. לדבריו, תקיפות ברצועה לאור יום הן קשות יותר.

"הם (חמאס, א.ב.) התרגלו שתוקפים אותם בלילה", הוסיף. "המתחמים עצמם מאוכלסים, אנחנו רוצים לתקוף להם את התשתית שלהם מבלי לפגוע בפעילים וכך עשינו. זה יותר מאתגר ביום. אין קשיים טכניים ביום, רק מבחינת ביצוע המשימה".

לקריאה נוספת:
ישראל לא מחפשת להפיל את חמאס ומוכנה לסבול את ריטואל ההסלמה
לפני ואחרי: כך נראית מפקדת חמאס שהפציץ צה"ל
צה"ל תקף מבנה בצפון הרצועה; הפלסטינים: 2 נערים שהיו בסמוך נהרגו

תקיפות צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. רויטרס
עשן מיתמר מעל העיר עזה אחרי תקיפת חיל האוויר, אתמול/רויטרס

עוד אמר הקצין הבכיר כי התקיפות אתמול לא היו בעוצמה המלאה שהחיל מסוגל לה וכי אנשיו ערוכים להמשך התקיפות נגד עשרות מטרות נוספות. "יש לנו מטרות איכותיות", הוסיף. "אנחנו יודעים לפעול גם ביום וגם בלילה. המודיעין מדויק, ואנחנו עושים את זה בשיתוף פעולה טוב עם פיקוד דרום". לדבריו, "יש עכשיו תרגיל אוגדתי שמתכונן ללחימה בעזה. מבחינתנו הדברים מוכנים. נראה אם יהיה שקט. אם לא יהיה שקט, אנחנו יודעים לעשות את הדבר הנדרש כדי שיהיה".

עוד באותו נושא

נתניהו: לא נסכים להצתות; צה"ל תקף חוליית מפריחי בלוני תבערה

לכתבה המלאה
תצ"א ממפקדת גדוד החמאס בבית לאהיא לפני ואחרי תקיפת צה"ל 14 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
תצלום אוויר של מפקדת גדוד חמאס בבית לאהיא שהותקפה אתמול/מערכת וואלה! NEWS

על תקיפת משגרי הרקטות ופצצות המרגמה אמר הקצין כי הדבר נעשה מאתגר מכיוון שפעילי חמאס לומדים את דפוס הפעולה. אולם, לדבריו טייסי חיל האוויר "מוצאים את הכלים להתמודד עם זה". יחד עם זאת ציין הקצין הבכיר כי בפגיעות בחוליות שיגור רקטות לא ידוע כמה פעילים נפגעו, אלא רק אם המשגר עצמו נפגע.

לדבריו, בתקיפה במחנה הפליטים שאטי שבה נהרגו לטענת משרד הבריאות הפלסטיני שני נערים בני 15 ונפצעו 25 בני אדם הוסב נזק משמעותי למבנה שבו שהו. הקצין ציין כי מדובר בבניין שהיה בעבר מבנה ציבורי והפך למתחם אימונים של חמאס, שכולל מנהרה התקפית שנחפרה מתחתיו. "היינו ערוכים לכך", הוסיף. "עבדנו פה יותר מ-24 שעות עם אווירה מאוד מקצועית בבור, עם תאי שליטה ששולטים על המתרחש ביום ובלילה, היו הרבה אתגרים".

תצ"א מתקיפת צה"ל על הבניין בשאטי 14 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
אזור המבנה שהותקף במחנה הפליטים שאטי בצפון הרצועה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל פועל על פי מדרגות תקיפה משתנות ובהתאם להערכות המצב והצורך המבצעי. אין בצה"ל דירקטיבה שלא לפגוע במחבלים. כל האפשרויות המבצעיות מוכנות להפעלה, מיעוטן כבר הופעל". עוד נמסר כי "הגורם המצוטט נתן תשובה לשאלה על פגיעה במחבלי חוליה ספציפית במהלך הלילה, לא התייחס לדירקטיבה כללית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully