וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף מבנה בצפון הרצועה; הפלסטינים: 2 נערים שהיו בסמוך נהרגו

14.7.2018 / 18:50

חיל האוויר הפציץ מבנה במחנה הפליטים שאטי, ששימש את חמאס לאימונים בלוחמת מנהרות. לפי עדי ראיה, עוברי אורח נפגעו מהתקיפה, בהם בני 15 ו-16 שמתו מפצעיהם. עוד 25 נוספים נפצעו. בצבא טרם התייחסו לדיווחים על נפגעים. צפו בתיעוד התקיפה

צילום: דובר צה"ל

חיל האוויר תקף הערב (שבת) מבנה בצפון רצועת עזה, ששימש לפי צה"ל מתקן אימונים של חמאס ללוחמת מנהרות, כחלק מהתגובה לעשרות השיגורים ליישובי הדרום. לפי משרד הבריאות בעזה, שני נערים, בני 15 ו-16, נהרגו כתוצאה מהתקיפה, שהובילה להרס המבנה. עוד 25 בני אדם נוספים נפצעו. עדי ראיה סיפרו לרויטרס כי המבנה היה רק וכי הנפגעים היו עוברי אורח.

בצה"ל לא התייחסו לדיווחים על נפגעים, אך בהודעה על התקיפה נאמר כי המבנה במחנה הפליטים שאטי שימש מתקן אימונים של חמאס ללוחמה בשטח בנויה, ותחתיו נחפרה מנהרה ששימשה לתרגול לחימה תת-קרקעית, כחלק מרשת המנהרות התת-קרקעיות שחפר חמאס ברחבי הרצועה.

"הבניין, שהיה מיועד לשימוש תושבי הרצועה לשירותים ציבוריים ודיור, הפך על ידי חמאס למתקן אימונים", נמסר מצה"ל. "התקיפה נעשתה לאחר שיושבי הבניין הוזהרו מראש על ידי הכוחות". עוד נמסר כי "תקיפה זו היא ביטוי אחד מני רבים ליכולת המודיעינית והמבצעית של צה"ל שתעמיק ותתעצם ככל שיידרש".

עוד בוואלה! NEWS:
מפקדות ומחסני נשק הופצצו: התקיפה הגדולה באור יום מאז צוק איתן
גורם דיפלומטי: מתקיימים מגעים בניסיון להביא להרגעה ברצועה
ביטול אירועים ושהייה ליד מרחבים מוגנים: הנחיות לתושבי עוטף עזה

תקיפת מבנה רב קומות במחנה הפליטים שאטי 14 ביולי 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
המבנה שהותקף/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

במהלך היום תקף צה"ל עשרות יעדים ברחבי הרצועה. בעקבות חידוש התקיפות ברצועה נורו עשרות רקטות ליישובים באזור עוטף עזה, והתרעות "צבע אדום" הופעלו ביישובי העוטף וכן גם באשקלון ובשדרות, שבה נפצעו שלושה תושבים באורח קל-בינוני מנפילת רקטה.

מאז שעות הלילה נורו לעבר עוטף עזה כ-90 רקטות ופצצות מרגמה, לאחר שהלילה הותקפו על ידי צה"ל שתי מנהרות טרור של חמאס בצפון ובדרום הרצועה. זאת, לאחר שקצין צה"ל נפצע באורח בינוני מהשלכת רימון בהפגנות שהתקיימו אתמול סמוך לגדר המערכת.

עוד באותו נושא

צבע אדום וירי בלתי פוסק ליישובי עוטף עזה; שלושה פצועים בשדרות

לכתבה המלאה
תקיפות צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. רויטרס
המבנה שהותקף/רויטרס

גורם דיפלומטי בישראל אמר היום כי שליח האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון ניקולאי מלדנוב נמצא מאז שעות הבוקר במגעים עם ישראל ומצרים בניסיון להביא להרגעה ברצועת עזה. לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, הפסקת האש תיכנס לתוקפה בשעות הערב, אולם אין לך אישור רשמי באף אחד מן הצדדים.

גם בחמאס ובג'יהאד האסלאמי אמרו כי מתנהלים מגעים להפסקת אש. "מצרים וגורמים בינלאומיים מקיימים מגעים עם הנהגת חמאס להגעה להסכם הפסקת אש", אמר דובר הארגון חאזם קאסם.

תקיפות צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. רויטרס
עשן מיתמר מעזה לאחר התקיפות/רויטרס
פגיעה באחד המסגדים בעזה בעקבות תקיפת צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. רויטרס
מסגד שנפגע במהלך התקיפות/רויטרס
אנשים רצים למקלטים בעקבות צבע אדום בקיבוץ יד מרדכי 14 ביולי 2018. רויטרס
תושבים נמלטים למקלט בקיבוץ יד מרכדי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully