וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: מפלגה בראשות לפיד, כחלון ואשכנזי זוכה ל-29 מנדטים

8.7.2018 / 13:50

התרחיש התיאורטי שבו מתאחדים שר האוצר הנוכחי וקודמו יחד עם הרמטכ"ל ה-19 של צה"ל עדיין אינו מצליח להדיח את הליכוד, הזוכה ל-33 מנדטים. אשכנזי זוכה ל-6 מנדטים במצב שבו יתמודד ברשימה לבדו. מבין השלושה זוכה לפיד לתמיכה הרבה ביותר בשאלת ההתאמה להובלת גוש המרכז

עריכת וידאו: ניר חן

(סקר וואלה! NEWS בשבוע שעבר על זהות ראש האופוזיציה)

בשבועות האחרונים השם החם הכי לוהט במערכת הפוליטית הוא זה של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, שמוזכר ונבחן בכל מיני תרחישים בגוש המרכז שמאל. אך גנץ אינו הביטחוניסט הבכיר שמחכה על הקווים: גם קודמו בקריה גבי אשכנזי נחשב לסחורה מבוקשת ובנסיבות מסוימות עשוי למצוא את עצמו נכנס גם הוא לזירה.

מסקר וואלה! NEWS עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת מרכז היפותטית שמאחדת בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר כולנו משה כחלון, ואשכנזי הייתה מקבלת 29 מנדטים, והופכת להיות המפלגה השנייה בגודלה. שילוב כזה, כך לפי הסקר, רק מדגדג את נתניהו, כי הליכוד עדיין נותרת המפלגה הגדולה עם 33 מנדטים, אך חיבור של לפיד-כחלון-אשכנזי עשוי מצד שני לרסק את המחנה הציוני בראשות אבי גבאי, שבתרחיש כזה מקבל 8 מנדטים בלבד.

סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS

מהסקר, שנערך עבור מכון המחקר "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר בקרב 575 משיבים שמייצגים את כלל האוכלוסייה בישראל, עולה כי ההובלה של נתניהו על פני שאר המפלגות והמועמדים פריכה ומוצקה. גם רשימת הזהב ההיפותטית בשלב זה של לפיד, כחלון ואשכנזי אינה מערערת על מעמדו בראשות המפלגה הגדולה, בטח לעומת סקר קודם של וואלה! NEWS מנובמבר האחרון, שחזה ששילוב כזה יכול להביא למהפך ולקבל 33 מנדטים לעומת 28 של הליכוד.

הסקר בחן גם את מידת ההצלחה של אשכנזי לו היה מחליט על הקמת מפלגה עצמאית חדשה, וחוזה כי היה מקבל 6 מנדטים, שמגיעים בעיקר ממצביעי ליכוד ויש עתיד. מדובר בתוצאה נמוכה ביחס לתחזיות לגבי רשימה בראשות בני גנץ, שבסקר של מינה צמח בשבוע שעבר קיבלה תחזית של 14 מנדטים.

סקר מנדטים - תוצאות בתרחיש של רשימה בראשות גבי אשכנזי. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים - תוצאות בתרחיש של רשימה בראשות גבי אשכנזי/מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS

גם בשאלת ההצבעה במפת המפלגות הקיימת מסתמנת יציבות מוחלטת להובלה של נתניהו. אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה זוכה ב-35 מנדטים, כשיש עתיד הרחק מאחוריה במקום השני עם 17 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 12, והמחנה הציוני בראשות אבי גבאי ממשיך לדשדש עם 11 מנדטים. עוד מראה הסקר כי במפה הפוליטית הנוכחית זוכה הבית היהודי ל-10 מנדטים, יהדות התורה ל-8, מרצ ל-7, כולנו ל-6, ישראל ביתנו ומפלגה חדשה בראשות אורלי לוי מקבלות 5 מנדטים כל אחת, ובסוף הרשימה ש"ס עם 4 מנדטים בלבד.

סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS

משתתפי הסקר נשאלו גם על זהות האדם שהם מעדיפים לראות "מנהיג את גוש המרכז בבחירות הבאות לכנסת". מתשובותיהם עולה כי יאיר לפיד ממשיך להוביל עם 19% מקרב כלל המשיבים המעדיפים אותו ו-34% מקרב מצביעי המרכז. אחריו בני גנץ, שבציבור הכללי מקבל 15% תמיכה ובקרב מצביעי מרכז 18%. במקום השלישי מדורג משה כחלון, שבכלל מגדיר את עצמו איש ימין; אך 14% מהציבור הכללי ו-12% ממצביעי המרכז סבורים שהוא האדם שצריך להנהיג את גוש המרכז בבחירות הבאות לכנסת.

סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully