וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ק"מ ספורים בלבד מגבול ישראל: עדויות לפעילות רוסית עם פרו-איראנים

17.7.2018 / 9:18

גורמים צבאיים בישראל אישרו כי הרוסים, חרף טענותיהם, העניקו למעשה מטרייה אווירית לכוחות הקרקעיים שפעלו באזור מטעמו של אסד ובכלל זה מיליציות שיעיות וכוחות של חיזבאללה. בתמונה שהופצה ברשתות החברתיות תועדה פגישת תיאום בין גנרל רוסי למפקד כוח שיעי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

למרות הטענות של גורמים מדיניים בישראל לפיהן רוסיה פועלת להרחקת איראן מהגבול, מתברר כי במהלך המערכה שניהל צבא סוריה והסתיימה רק לפני כמה ימים באזור דרעא לא הרחק משם, התקיים שיתוף פעולה בין צבא רוסיה, צבא סוריה, חיזבאללה ומיליציות פרו-איראניות. זאת בניסיון להביס את האופוזיציה הסורית ששלטה באזור עד לאותו מבצע.

גורמים צבאיים בישראל אישרו את הפרטים, לפיהם הרוסים העניקו למעשה מטרייה אווירית לכוחות הקרקעיים שפעלו באזור מטעמו של בשאר אסד ובכלל זה מיליציות פרו-איראניות וכוחות של חיזבאללה. אולם לפי טענות של האופוזיציה הסורית, בשטח - כ-30 קילומטרים בלבד מהגבול עם ישראל - התנהלו גם פגישות פנים אל פנים בין נציגים של הצבא הרוסי לבין מפקדי מיליציות שיעיות פרו-איראניות.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא פחות מבגידה": טראמפ פקפק בגופי המודיעין וספג ביקורת חריפה
החרדים זעמו על אמירות נתניהו; ההכרעה בחוק הפונדקאות נדחתה
מפגש חשאי: אזרחית רוסייה נאשמת בניסיון להשפיע על בחירות ארה"ב

עשן מתיימר באזור קוניטרה, סוריה 15 ביולי 2018. רויטרס
הרוסים העניקו מטריה אווירית לתומכי אסד. קרבות באזור קוניטרה, אתמול/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש כי הוא הדגיש בפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את החשיבות בהפעלת לחץ על איראן וכי הוא ופוטין רוצים יחד ב"ביטחון ישראל". במסיבת עיתונאים משותפת שנשאו השניים בתום הפסגה בהלסינקי, פוטין אמר כי טראמפ שם במהלך השיחות דגש על ביטחון ישראל וכי הם הסכימו לשמור על גבול ישראל-סוריה בהתאם להסכמים מ-1974. עם זאת, השניים לא ציינו מפורשות את הנוכחות האיראנית ברחבי סוריה.

ערב תחילת המתקפה הסורית בדרום סוריה במחוז דרעא פורסמו דיווחים על כך שישראל עומדת על כך שהמיליציות הפרו-איראניות, חיזבאללה ואנשי משמרות המהפכה, לא יהיו בקרבת הגבול. בתקשורת דווח כי ישראל דרשה הרחקה של הכוחות הפרו-איראניים לטווח של לפחות 40 קילומטרים, אם כי מדובר בדרישה ישנה.

על פי דיווח של המועצה הסורית-אמריקנית, לובי הפועל למען האופוזיציה הסורית בארצות הברית, נראו כוחות של מיליציה שיעית עיראקית, הפועלת תחת חסות איראן, בעיר דאיל הממוקמת כ-30 קילומטרים בלבד מהגבול עם ישראל. בצילום שהגיע לידי המועצה והועבר לידי וואלה! NEWS, נראה גנרל רוסי נפגש עם "אבו עג'יב", מפקד של המיליציה המוכרת בכינויה - "גדודי אבו אל-פאדל אל-עבאס".

עוד באותו נושא

מזרח תיכון ישן: פוטין החזיר את רמת הגולן לשולחן המשא ומתן

לכתבה המלאה
הפגישה בין הגנרל הרוסי למפקד המיליציה השיעית בעיר דאיל. מערכת וואלה! NEWS
הפגישה בין הגנרל הרוסי למפקד המיליציה השיעית בדרעא/מערכת וואלה! NEWS

מדובר במיליציה שהוקמה כבר ב-2013 ופועלת תחת חסות משמרות המהפכה. לטענת גוף האופוזיציה, הצילום מתעד פגישה שהתקיימה ב-4 ביולי, בחצר בית ספר שעליו השתלטה המיליציה השיעית בדאיל. לא ברורה מידת האותנטיות של תמונה זו אולם נוכח שיתוף הפעולה ופגישות התיאום בין הרוסים לבין הכוחות שפעלו מטעם בשאר אל-אסד בגזרת דרעא, לא מן הנמנע שאכן התקיימה פגישה שכזו.

בתוך כך, כלי תקשורת סוריים דיווחו על התקפה שבוצעה השבוע נגד יעד נוסף בסוריה באזור חאלב. על פי ארגוני האופוזיציה, במקום נרשמו בין תשעה ל-22 הרוגים בהם אנשי משמרות מהפכה. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי ישראל האיצה במידה ניכרת את התקפותיה על יעדים איראניים בסוריה בין היתר בעקבות הניסיון האיראני להעביר עוד ועוד אמצעי לחימה לתוך סוריה. התקיפות הישראליות, על פי הדיווח, מתמקדות בקווי אספקת אמצעי הלחימה הללו שנועדו לתגבר את חיזבאללה ואת המיליציות הפרו-איראניות שפועלות בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully